Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gjorde et innkjøp av en sykkel, men hvordan er dette forhold til Spinning/teningssykkel? Hva forbrenner mest Kcal?

Nå som sommerværet nærmer seg, trenger jeg en god sykkel, Så gikk for DENNE

Jeg prøver å gå ned i vekt. Har gått ned 32 kg med Elipsemaskin og treningsykkel, men er gått lei av det nå så må få prøvd noe nytt etterhvert.

Takker på forhånd.

Hmm, ingen som vet? :dontgetit:

Lenke til kommentar

gjorde et innkjøp av en sykkel, men hvordan er dette forhold til Spinning/teningssykkel? Hva forbrenner mest Kcal?

Jeg prøver å gå ned i vekt. Har gått ned 32 kg med Elipsemaskin og treningsykkel, men er gått lei av det nå så må få prøvd noe nytt etterhvert.

Takker på forhånd.

Jeg vil tro at spinning forbrenner mer, da det er mer kontrollert osv.. Men det kan være at jeg er helt på bærtur nå :p

Lenke til kommentar

Takker på forhånd.

Det sier seg vel selv at det er lettere å kontrollere motstanden på en ergometersykkel enn når du sykler på gate eller i terreng.

Lenke til kommentar

Takker på forhånd.

Den store fordelen med sykkel er at sidan du er ute så får du forandringar i omgjevnadane og det blir ikkje like kjedelig å sitte ei stund på setet, som det kan bli på spinning/ergo-sykkel. Vil tru at spinning forbrenner mest pr time, ettersom du gjerne blir køyrt hardare enn du vil klare på ein vanlig treningstur på vanleg sykkel. Å kombinere f.eks spinning med vanlig sykling kan nok vere veldig effektivt, ettersom du då får ein del trening med høg intensitet (spinning) og ein del trening med litt lavare intensitet, men kanskje litt lengre økter (vanleg sykkel).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Den store fordelen med sykkel er at sidan du er ute så får du forandringar i omgjevnadane og det blir ikkje like kjedelig å sitte ei stund på setet, som det kan bli på spinning/ergo-sykkel. Vil tru at spinning forbrenner mest pr time, ettersom du gjerne blir køyrt hardare enn du vil klare på ein vanlig treningstur på vanleg sykkel. Å kombinere f.eks spinning med vanlig sykling kan nok vere veldig effektivt, ettersom du då får ein del trening med høg intensitet (spinning) og ein del trening med litt lavare intensitet, men kanskje litt lengre økter (vanleg sykkel).

Ok. Jeg har tilgang til spinning på treningsenter. Men problemet er å komme seg bort der. Sykkel har jeg muligheten hele tiden, å sykle ute er bedre over lengre tid. Med spinning/Ergosykkel blir veldig kjedelig i lengden...

Elipsemaskin har jeg hørt er bra. Vi kjøpte det for en god stund det og. Med elipsemaskin bruker man jo hele kroppen, litt sånn, å litt sykling. :D Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Er det lettast å sykle ute, så gjer du det. Etter å ha gjort det ei stund så du har kontroll på nivået ditt kan du legge inn intervall-økter og kjøre nokre økter som er lenger med moderat intensitet og nokre økter som er kortare men med ein del høgare intensitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Deilig å fullføre en uke med:

150 kg - markløft

95 kg - benkpress

Jeg har nådd mine mål nå! Come to daddy, bitches!!! :)

Er det lettast å sykle ute, så gjer du det. Etter å ha gjort det ei stund så du har kontroll på nivået ditt kan du legge inn intervall-økter og kjøre nokre økter som er lenger med moderat intensitet og nokre økter som er kortare men med ein del høgare intensitet.

Jeg vil heller anbefale han å bare løpe ute i naturen! Bedre finnes ikke... Håper ingen er uenige her?

Lenke til kommentar

Å gå på ski kan jo også anbefales, nå som det er ordentlig vinter :)

Ser ikke hvordan du kan få belastningsskader av det i hvert fall.

Ville i hvert fall byttet på litt. Både for gledens og motivasjonsens skyld. Ikke bare gjøre ting innendørs.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...