Fredrik Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 http://media.treningsforum.no/external/ad/Ny2treningsforum468400.gif Shut up and let me give you my noney! Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Har litt halsvondt, og mistenker at jeg går rundt med feber. Jeg sjekker ikke temperaturen min, for er det feber blir det ikke skole, og ingen skole = ingen trening. Beist ass! Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Har litt halsvondt, og mistenker at jeg går rundt med feber. Jeg sjekker ikke temperaturen min, for er det feber blir det ikke skole, og ingen skole = ingen trening. Beist ass! Kjempelurt. Ikke la litt feber stoppe deg fra treningen. Det verste som kan skje er bare at du dør, og det er vel ikke noe stress. Sålenge du får trent. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Hehe, jeg overdrev litt, altså. Var en viss sarkasme over innlegget, ettersom det i denne tråden er TREN FOR FAEN! Er nok ikke direkte syk, bare litt vanlig vintersnufs. Tror nok kroppstempen er under 38 Frykter ikke akkurat døden Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Når man trener for halvmaraton, og har styrke; burde man ta 10 reps på øvelsene, eller mer? Er generelt ikke ute etter å bli større, men å vedlikeholde og evnt. øke styrke som kan hjelpe meg i langdistanse. Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Noen som vet om en øvelse som kan erstatte nedtrekk? Har for tiden kun tilgang til manualer og stang. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Beklager denne posten, kan hende det er litt off-topic, men jeg spør likevel. Jeg regner med det finnes folk her inne som har hatt skader før og som har opperert grunnet dette. Hvordan er det å opperere egentlig? Jeg er ikke så veldig redd, men er litt nysgjerrig på fremgansmåten. Vil narkosen påvirke hele deg så du "sover" under hele operasjonen? Håper noen har noe Lenke til kommentar
multisync Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Noen som vet om en øvelse som kan erstatte nedtrekk? Har for tiden kun tilgang til manualer og stang. Pullups Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Alt over 12 reps er vel utholdenhet ? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Hugol: det kommer jo an på hva du opererer. Får du narkose så er alt svart helt til du våkner i et annet rom igjen etter operasjonen, ikke sjans at du merker noenting. Lokalbedøvelse derimot, så kjenner du ingenting da heller, men du er våken og det kan jo være mentalt ubehagelig, fra person til person. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Hugol: det kommer jo an på hva du opererer. Får du narkose så er alt svart helt til du våkner i et annet rom igjen etter operasjonen, ikke sjans at du merker noenting. Lokalbedøvelse derimot, så kjenner du ingenting da heller, men du er våken og det kan jo være mentalt ubehagelig, fra person til person. Det er snakk om å impantere en ny plate i foten min amt skru på plass en scene eller noe lignende. Lenke til kommentar
magb Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Alt over 12 reps er vel utholdenhet ? Njaæ! Tipper man kan komme ganske langt i både styrke og volum ved å feks kun trene 12-18 reps. Om det er optimalt er en helt annen sak. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Alt over 12 reps er vel utholdenhet ? Njaæ! Tipper man kan komme ganske langt i både styrke og volum ved å feks kun trene 12-18 reps. Om det er optimalt er en helt annen sak. Nei, det kan man ikke. Tror du arnold trente 9x18? Nei. Kanskje i ytterste grensa av volumtrening på 12 reps, men over det trener du forsvinnende lite styrke og volum. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Nå er du på tynn is Diskutant 4 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Hvor mange reps trener en styrkeløfter egentlig? målet er jo egentlig å være minst mulig med mest mulig vektklasse. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Hvor mange reps trener en styrkeløfter egentlig? målet er jo egentlig å være minst mulig med mest mulig vektklasse. Hva mener du egentlig her? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 At styrkeløftere vil være så sterke som mulig uten å gå opp i vektklasse. Lenke til kommentar
magb Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Veldig tynn is! Du har altså testet at det ikke går å bygge både volum og styrke på feks 15 reps? rart Coleman sier i en av filmene sine at han sjelden trener under 12 reps med unntak av tung mark/bøy da? mange andre bodybuildere inkludert Arnold som trener/trente mye rundt 12-15 reps. Har også selv hatt fremgang med høyt antall reps, hvor det tyngste settet er 10-12 reps. Edit: påstår ikke at det er optimalt, men det er faktisk så mange som har suksess med høyt antall reps at det hvertfall kan diskuteres om det er like bra som feks 6 reps. Endret 26. januar 2012 av magb Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 26. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2012 Det er vel heller ikke så enkelt at om man går over de "magiske 12" repitisjonene så blir det instant kodisjonstrening? F.eks om man kjører 12 reps i benkpress, også presser man ut en siste rep på siste sett, har det da blitt til en utholdenhetsøkt? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå