Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg krabbet med til senteret med krykker! Må si jeg er ekstremt sliten i hele kroppen, men for en følelse. En ting jeg lurer på. Ettersom jeg bruker krykkene ganske ofte, bla. i firminuttet for å kjøpe mat osv, så får jeg jo en god del mosjon, kun ved hjelp av krykkene. Likevel må jeg være så ærlig å si at jeg underpresterte VELDIG under dagens økt.

Repetisjonene ble målt for tre uker tilbake og plottet inn i RYP programmet. Likevel måtte jeg en god del ned på div. øvelser. Kan dette være grunnet bruken av krykker til daglig? At musklene ikke er i 100 %. ?

Ingen som har aning? :)

Lenke til kommentar

Sit-ups er ikkje den heilt optimale øvinga. Den er primært meint for magen, men bevegelsen er ikkje heilt heldig. Vil du trene mage så gå for planken, rollout eller liknande. Vil du ha opp pulsen, ta knebøy. Gjerne utan vekt, det går ikkje lang tid før du blir sliten.

Eg har begynt med squat to stand 3x8 kvar dag. Begynte for 3-4 dagar sidan og merker det veldig godt allereie. Knebøyen føltes langt betre ut, pluss at eg kan halda spennet litt betre i korsryggen.

Var i utgangspunktet førebudd på at det ville hjelpe, men ikkje så fort. Anbefalast!

Endret av Zeph
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Før eller etter trening? Må det gjøres HVER dag?

Både før etter og på dagar utan trening.

Det går sikkert greit å ta det sjeldnare, men då går eg ut frå at resultata kjem seinare og. Det er snakk om å ta seg 3 minutt kvar dag til dette her, neppe eit problem for dei fleste.

Eg har kjørt dynamisk oppvarming ganske lenge, men dei store forskjellane kom først når eg begynte med dette kvar dag, ikkje berre som oppvarming før trening.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Både før etter og på dagar utan trening.

Det går sikkert greit å ta det sjeldnare, men då går eg ut frå at resultata kjem seinare og. Det er snakk om å ta seg 3 minutt kvar dag til dette her, neppe eit problem for dei fleste.

Eg har kjørt dynamisk oppvarming ganske lenge, men dei store forskjellane kom først når eg begynte med dette kvar dag, ikkje berre som oppvarming før trening.

Dersom du i tillegg legger til

er du på gooood vei.
Lenke til kommentar

Dersom du i tillegg legger til

er du på gooood vei.

Will do. Takk!

Okey. Knebøy, handledd.

Prøvde meg med tommelen på oppsida av stanga i går, men då dukka det opp ein nytt problem. På grunn av vinkelen vart det mykje belastning på området eg har ringa rundt, så mykje at eg ikkje fekk fullført og måtte byte til tommelen under igjen. Med armen ut til sidene vil hendene bli litt vinkla og puta nederst ved tommelen ta vekta.

Vekta ligg sjølvsagt på ryggen, men med tyngdekrefter og vinkelen er kan ein ikkje unngå at det er krefter som verkar på handleddet. Om ryggen skal ta all vekt må jo ryggen vere bortimot vassrett.

What gives?

post-23219-0-74799400-1327486658_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Krumme ryggen når? I bunnposisjon? I så fall, se på samme videoen jeg linket til Zeph. Sikkert for stramme hofteleddsbøyere.

KEVLAR:

Var det du som snakket noe om hyperlordose? Tror jeg har noe av det samme selv. Noen gode løsninger på å fikse opp i dette? Blir for dumt å få vondt i ryggen av å kjøre knebøy ...

Lenke til kommentar

Krumme ryggen når? I bunnposisjon? I så fall, se på samme videoen jeg linket til Zeph. Sikkert for stramme hofteleddsbøyere.

KEVLAR:

Var det du som snakket noe om hyperlordose? Tror jeg har noe av det samme selv. Noen gode løsninger på å fikse opp i dette? Blir for dumt å få vondt i ryggen av å kjøre knebøy ...

Jepp, krummer hele ryggen i bunnen, uansett hvor mye jeg prøver "lene meg bak"

Lenke til kommentar

Klarer ikke ta squat to stand uten å krumme ryggen hva er galt med meg? Åssen fikser jeg det?

Det er jo heilt poenget med squat to stand, at du skal få dratt litt i beina for å bli meir mobil. I byrjinga er det normalt å måtte krumme ryggen, men etter ei stund vil du kunne sitje meir og meir rett i ryggen i bunnposisjon.

Lenke til kommentar

Så reklame for det da jeg hjernedød satt og så på hardcore pawn (pun intended?!?) etter en litt vilter fredagskveld, men så ikke på selve programmet. Var det noe særlig?

Det var egentlig ikke spesielt bra. Ikke mye informasjon om miljøet osv, mest at de fulgte Tollvesenet på jobb, var med en kar som hadde ødelagt tarmen etter bruk osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...