Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. Prøvde min første "sunne" frokost i dag.

Er 1.76 høy og veier 78kg hvis det har noe å si.

Det ble:

En skål med havregryn (liten) med 2ts sukker.

Omelett med 3 egg, litt ost og kokt skinke.

Er dette en grei frokost hvis man ønsker å komme ned i vekt? Kom gjerne med innspill!

Greit nok at det var ganske sunt, men hvordan klarer du å trøkke i deg alt det i det hele tatt? :ph34r:

Selv for meg som prøver så godt jeg kan å gå opp i vekt og trøkke det jeg orker i trynet så hørtes det ut som mer enn det jeg hadde klart.

Klarer somregel bare en stor bolle havregryn, og ikke noe mer til frokost.

Lenke til kommentar

Dagsbehov på ett måltid tror jeg at jeg skal få til, så lenge det ikke er frokost :p

To bigmacmenyer så er man der :roll:

(og nei, jeg spiser ikke på mcdonalds)

BigMac dekker ikkje næringsbehova. Du må ha med riktig mengd protein, feitt og karbohydrat.

I følge Berkhan er det ikkje anbefalt med færre enn 3 måltider om dagen, så det er uansett ikkje noko å setje seg som mål.

Lenke til kommentar

Dagsbehov på ett måltid tror jeg at jeg skal få til, så lenge det ikke er frokost :p

BigMac dekker ikkje næringsbehova. Du må ha med riktig mengd protein, feitt og karbohydrat.

I følge Berkhan er det ikkje anbefalt med færre enn 3 måltider om dagen, så det er uansett ikkje noko å setje seg som mål.

Nå er jo det et rimelig omstridt tema hva som er riktig fordeling av makronæringsstoffer da, og da gjerne basert på mål. Dessuten er det sneversynt å kun tenke proteiner, karbohydrater og fett. Vitaminer og mineraler er heller det som mangler i den type mat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jo det et rimelig omstridt tema hva som er riktig fordeling av makronæringsstoffer da, og da gjerne basert på mål. Dessuten er det sneversynt å kun tenke proteiner, karbohydrater og fett. Vitaminer og mineraler er heller det som mangler i den type mat.

Vitamintilskudd? :tease:

Lenke til kommentar

Før trening 1/2 yoghurtbox med frokostmusli, og 0.3dl med pærejuice

Under trening 0.4dl med vann iblandet Xtend.

Etter trening 5 stekte egg, 2 baconstrips, 0.5dl pærejuice, 1banan og 0.5dl H-melk med gainer i.

Jeg var på kanten til og spy i ca en time etter lunch, tror jeg venter en liten time med gainer im..

Lenke til kommentar

Vitamintilskudd? :tease:

Det kan høres flåsete ut, men hvordan inntaket av ting er er jo mindre relevant, så lenge kvaliteten er god.

Lenke til kommentar

en tur på mcern er jo 1500kcal uten problemer. Spiser jeg meg helt mett så er det langt over 2000kcal.

Lagde meg en familiepakning med mexikansk gryte her engang, hele gryten rundet 2000kcal. Over 170g karbohydrater og 120g proteiner. Brukte litt tid, men jeg skrapte kjelen til slutt :tease:

Skal jeg ha burger på en burgersjappe så bestiller jeg alltid en 250g og en 130g med pommesfrites på begge. Spiser opp alt uten store problemer.

Har alltid vært en storspiser tho, når jeg først starter.

Så litt havregryn + 3 egg til frokost er ikke akkurat mye :cool: :cool: :cool:

Dette var før jeg skjerpet inn på kostholdet altså. Bare til opplysning.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Utrolig synd. Føler jeg selv finner opp unnskyldninger for å ikke trene.. Det er jo et poeng at jeg har brukket foten, men jeg bestemte meg for å komme meg til senteret for å trene i dag, men så viser det seg at moren min ikke har anledning for å kjøre meg.

Det hele høres kanskje dumt ut, men uansett er det noen av dere som har slitt med å finne opp dårlige unnskyldninger for å ikke trene?

Lenke til kommentar

Har ofte bare tenkt "Å faen, gidder ikke...". Men tror det beste for å få dratt seg til senteret er å være beinhard mot seg selv. Eventuelt finne på noe kjekkere å gjøre.

Slik har jeg tenkt den siste måneden nå. Det har jo ingenting å gjøre med treningen jeg bedriver, jeg elsker jo styrketrening, men det har litt med alt stresset. Skole fra 8-15:30, så lekser. Se, der kom det enda en unnskyldning..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk gidder å trene om de må lage unnskyldninger for å skippe trening. Om jeg begynner å lage unnskyldninger er det som regel fordi det er noe jeg ikke vil. Jeg hadde aldri dratt på trening om det var noe jeg egentlig ikke ville. Da er det bedre å bruke tiden sin på noe man liker å drive med. Men det er kanskje bare meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...