Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

bra trening det, klart det hjelper :thumbup:  håper du klarer å gjennomføre det.

Vet hva du mener med å være sterk og treig :D

5537516[/snapback]

Man kan jo håpe :p

Skal ihvertfall ikke gi opp, og selv om jeg ikke klarer det ( på kanskje en lang stund ) så er det morro å prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tre sett på kvar muskelgruppe då eller?

5535472[/snapback]

Jeg kjører 9 på bryst og 6 på skuldre, deretter muligens litt triceps. Rygg kjører jeg 10-12 sett + biceps 3-4 set.

btw: militærpress skal ikke tas rett over hode siden det sliter enormt på skuldrene. Jeg mener at all press bak nakken med høy vekt er galskap.

Lenke til kommentar

noen som kan gi no tips til å variere treninga, eller generelle tips?

jeg gidder ikke gå på treningsstudio, trener hjemme.

har manualer og spinningssykkel.

dette er vanlige treningsøkta,som blir gjennomført nesten hver dag,med unntak fra fridager.

eller når jeg tar litt fri :p

-1 mil med passe høy intensitet, 30-35 km/t med motstand.

-situps (varierer)

-pushups(varierer)

-curle 8 kg vekter(tips til antall reps? ligger på rundt 15 så tar jeg situps igjen)

gått på boksing så har litt tips derfra, men noen her med noen tips?

takker for svar :)

Endret av Spazz
Lenke til kommentar
Tre sett på kvar muskelgruppe då eller?

5535472[/snapback]

Jeg kjører 9 på bryst og 6 på skuldre, deretter muligens litt triceps. Rygg kjører jeg 10-12 sett + biceps 3-4 set.

btw: militærpress skal ikke tas rett over hode siden det sliter enormt på skuldrene. Jeg mener at all press bak nakken med høy vekt er galskap.

5540625[/snapback]

militær press skal tas litt på skrå utover.

Lenke til kommentar

Neste uke begynner jeg på HST.

Men jeg trur jeg skal prøve med litt modifikasjoner. Trene to uker med 15 reps, tre uker med 10 reps og tre uker med 5 reps. Åssen ser du ut?

Trenger også litt tips til øvelser.

Knebøy

Lårcurl

Markløft

Benkpress

Skråbenk (hantler, smith eller flyes)

Nedtrekk

Skulderpress

Omvent peck-deck

Franskpress/Dips

Bicepscurl/hantelcurl

Greit?

Lenke til kommentar
Stående dobbel biceps i kabel maskin

5545007[/snapback]

Utrolig bra øvelse for å få høyde (peak) på bicepsen.

En annen bicepsøvelse jeg mener man ikke kommer utenom er Scottcurls. Bare husk at man SKAL rette ut armene helt ellers så kunne man like gjerne tatt vanlige curls. :)

Lenke til kommentar
omvendt skråbenk kan du jo prøve?

Stående enarms-roing, manuel-løft forover(skuldre), omvendt manual-press fra brystet.Stående dobbel biceps i kabel maskin(ufattlig bra for biceps som siste øvelse) bare spør hvis jeg skal forklare de, har flere tips hvis du vil ha.

5545007[/snapback]

Får trent nedre del av brystet godt i benkpress, og dessuten sliter jeg en del med Pectoralis Minor. Forside skuldre får jeg trent godt med skulderpress, så den dropper jeg også.

På HST skal man trene få øvelser tre ganger i uken. Det er et helkroppsprogram, hvis du ikke viste det, så jeg har fokus på basisøvelser og tunge isolasjonsøvelser.

Men den Bicepsøvelsen kan jeg prøve. Skal faktisk trene rygg og Biceps i dag, så mulig jeg tester den da. Siste dag i programmet nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...