Zeph Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Det er to ting som irriterer meg med Scott. 1: Han har ALDRI på seg skjorte. 2: Han har generelt dårlege videoar. Ellers er han sikkert ein hyggeleg kar. Lenke til kommentar
Lader Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Hvordan få et helvetes stort kalorieunderskudd? Samtidig som man overlever. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) Hvordan få et helvetes stort kalorieunderskudd? Samtidig som man overlever. Det er grenser for kva som er anbefalt minimumsinntak. Eg vil anbefale deg ein diett, til dømes PSMF: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ Mange anbefaler ikkje eit større underskot enn du får på PSMF. Periodisk faste er ein metode som fungerer for mange, det kan du lese meir om her: http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html Les den, forstå kva det går ut på og gjer jobben. I praksis betyr det ikkje stort akkurat kva måte ein gjer det på, det er kalorimengden som betyr noko her. Du finn sikkert mange gode tips her: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/50kg-på-4-måneder.3366/ Stoffet finnes der ute, det er opp til deg å gjere jobben med å lese og setje deg inn i prinsippa, og deretter gjennomføre den planen du legg. Me kan fore deg med detaljar opp og i mente, men det er du som må gjere jobben her. Nøyaktig kva kalorimengd du bør gå inn for avheng av aktivitet, vekt, høgd, basalforbrenning (som du kan rekne ut via ei lenke i PSMF-artikkelen) osb. Endret 22. januar 2012 av Zeph Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 For en taper.. Da skal jeg og begynne å bruke pund (lol) men bare skrive tallene, misvisende tittel FTW Han bor i USA, i USA har dei ikkje kilo som vekt-egning, dei brukar LBS og til tider Gross tonn. Så, om du løfter i LBS og veger deg i kilo, så er du et monster. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Hvorfor veier noen stenger 20 kg, og andre 25? Hvordan kan jeg se forskjellen, uten å måtte veie dem? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Hva menes med å være på bulk? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Hva menes med å være på bulk? Kalorioverskot for å bygge musklar. Noko som ofte drar med seg ein del feitt. Som mange kvitter seg med på deff nokre månader av året. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2012 Hvorfor veier noen stenger 20 kg, og andre 25? Hvordan kan jeg se forskjellen, uten å måtte veie dem? Går ikkje, med mindre du veit kva modell det er. Veg den, samanlikn med ei 20kg-vekt eller spør nokon. Så lenge du trener på same senter med same stang heile tida betyr det ingenting. Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Hvorfor veier noen stenger 20 kg, og andre 25? Hvordan kan jeg se forskjellen, uten å måtte veie dem? Vei deg selv først, deretter veier du deg samtidig som du holder stanga i hendene. Så ser du om du øker 20 eller 25kg i vekt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Pleier ikke vekta på stengene å stå på siden, da? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Samme faen hvilken vekt han scott har på stanga, han utfører kvart bøy uansett. Så lett vil det bli uansett. han måtte nok bare gi seg fordi han fikk så store smerter i både rygg og knær. 1 Lenke til kommentar
Lader Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Heisann. Prøvde min første "sunne" frokost i dag. Er 1.76 høy og veier 78kg hvis det har noe å si. Det ble: En skål med havregryn (liten) med 2ts sukker. Omelett med 3 egg, litt ost og kokt skinke. Er dette en grei frokost hvis man ønsker å komme ned i vekt? Kom gjerne med innspill! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Både egg og havregryn er ganske mye mat, da. Hjelper ikke å spise sunt om man spiser som en hest. Ingenting er sunt i enorme mengder. Dropp sukkeret på havregryn. Anbefaler å koke det til havregrøt, enklere å få ned da. Gjerne med melk (ekstra lett) for proteinene. Erstatt med frukt (til nøds lettsyltetøy) eller kunstig søtningsmiddel. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Heisann. Prøvde min første "sunne" frokost i dag. Er 1.76 høy og veier 78kg hvis det har noe å si. Det ble: En skål med havregryn (liten) med 2ts sukker. Omelett med 3 egg, litt ost og kokt skinke. Er dette en grei frokost hvis man ønsker å komme ned i vekt? Kom gjerne med innspill! Brotip: Havregryn+melk+banan=NOM Sunnere enn sukkeret ditt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Kva du et til frukost betyr ikkje stort, det er totalen som gjeld og løpet av ein dag. Jo meir du et til frukost derimot, jo mindre kan du ete resten av dagen. Med 78kg på 178 er du ikkje spesielt overvektig. Gå inn på diett.no og finn ut kva nivå du bør ligge på. Bruk deretter same sida til å finne ut kor mange kaloriar du får i deg ila. ein dag. Dette er for øvrig treningstråden, ikkje "gå-ned-i-vekt"-tråden. Endret 23. januar 2012 av Zeph Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Heisann. Prøvde min første "sunne" frokost i dag. Er 1.76 høy og veier 78kg hvis det har noe å si. Det ble: En skål med havregryn (liten) med 2ts sukker. Omelett med 3 egg, litt ost og kokt skinke. Er dette en grei frokost hvis man ønsker å komme ned i vekt? Kom gjerne med innspill! Nei!!! Du hadde karbo på karbo!!! Å putte SUKKER på havregryn er som å ha smør på flesk. Sukker har høy GI, mens havregryn har lav GI... Om du skal spise gjennom hele dagen er det å foretrekke å holde blodsukkeret nede og da er matvarer med lav GI å foretrekke. Samtidig som du dro opp kaloriinnholdet på det du spiste ved å ha sukker på havregrynene... Mulig jeg svarte litt krast nå, men du skjønner kanskje hva jeg mener? On another note: jeg har fått tak i EKTE grønn te, fra Kina... Thaidama på jobb Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Jeg tror jeg blanda litt feil i går ... 100G gainer og 30G proteinpulver i 4DL vann... Ble unormalt tykt, kunne nesten brukt skje Endret 23. januar 2012 av Mikkel™ Lenke til kommentar
Lader Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Ja, noen som kan anbefale noen enkle treningsmetoder, uten spesielle treningsapparater. Er for det meste ute etter magemuskler, men sikkert mer som trengs. Regner med at jogging er greit? Tenker på legge meg på 1500 kalorier per dag, høres det greit ut? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 Ja, noen som kan anbefale noen enkle treningsmetoder, uten spesielle treningsapparater. Er for det meste ute etter magemuskler, men sikkert mer som trengs. Regner med at jogging er greit? Tenker på legge meg på 1500 kalorier per dag, høres det greit ut? Hørtes veldig VELDIG lite ut til å begynne med spør du meg. Jeg holdt meg på rundt 1800-1900 de første to årene og kom meg fint ned til 76 kilo og klarte å holde det der. da med 3 dager styrke og 2 dager kondisjonstrening hver uke. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 23. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2012 temaet vektnedgang er egentlig en dårlig ide. Folk burde satse på vektoppgang, det går an å slanke seg men gå opp i vekt. Jeg skjønner ikke hvorfor det alltid er snakk om vektNEDGANG. Folk må forstå at kroppen blir IKKE PEN av å bare gå ned i vekt, den blir styggere av det. Ordet "vektnedgang" er et høyt misforstått ord. Sats på å gå opp i vekt ved å bygge muskler. Og om du ønsker "magemuskler" så handler dette om å bygge overkroppen, overkroppen skaper fremtoningen for magemusklene. Og så må du jo også selvfølgelig faktisk trene magemusklene og kvitt fettlaget der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå