White Fox Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Vil du ha store overarmer så trener du triceps. Den står for mesteparten av volumet i overarmen. 5521590[/snapback] Hørte at det er slik at triceps står for 2/3 avg overarmens størrelse... Er dette bare tull? Lenke til kommentar
2ern Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Jeg ville egentlig trodd det samme, biceps er jo fakisk en relativt liten muskel. Edit: Etter å ha sett vedlagt figur er jeg vel ikke overbevist om at biceps ser veldig dominerende ut. Det som gir inntrykk av store "armer" er etter min mening en velutviklet delta-muskulatur, samt triceps. Endret 31. januar 2006 av Erik-Tor Lenke til kommentar
Camron Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Ja, akkurat som Lars sier det... For å få armene til å se større ut, er store triceps viktig.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 ser mange der jeg trener som trener masse biceps og lite triceps, har også vært borti folk som trene bare biceps for de tror de får store armer.Man MÅ trene triceps for å få store armer, før jeg knakk ryggen var jeg 50cm rundt overarmen. Og det med masse triceps og biceps. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Før jeg fikk strekk 2 ganger på rad og måtte slutte å trene flere måneder, var jeg 43 rundt armene...Dette takket være tricepstrening, absolut ike biceps.. Eller, ikke misforstå, biceps er også svært viktig, men hvis du vil at armene skal se store ut, er tri viktigst Nå er vel dette ganske oppklart Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) der sa du det, å finne en riktig kombinasjon er viktig, selv om mitt sitt program funker fett for meg, så er det ikke sikkert at det funker for alle andre.Jeg trener en muskel om dagen da, det er mitt opplegg, jeg gjør det i 1måned og så 1måned med splitt-program.6dager i uka. Endret 31. januar 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 LarsP: Å kjøre drop-sett på slutten av kvar treningsøkt burde vel då være lurt, med tanke på kor sjeldent eg får trent kvar muskelgruppe? 5523812[/snapback] Drop-sett hver økt er ikke og anbefale siden det kun øker glykogenlagring, og lite til ingen styrke. Å uansett om du hviler en uke vil f.eks brystet være langt fra 100% 7 dager etter et skikkelig drop sett og du vil merke det på vekten du løfter siden den ligger mellom 10-15% mindre enn vanlig avhengig av person. Dette er da snakk om flere store set med drop, ikke bare et eller to du tar for og tyne deg på slutten av treningsøkta. Drop set tar jeg ca hver 6 økt, å da trener jeg muligens bare 5 set med minimal pause. Trener f.eks forside-lår på omtrent 6 minutter, å da kan jeg knapt gå etterpå. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 det sliter som f.... på kroppen å kjøre drop-sett. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Ja, akkurat som Lars sier det... For å få armene til å se større ut, er store triceps viktig.. 5528909[/snapback] Hehe, hodet mitt tolket at det sto Biceps og ikke Triceps i LarsP sitt innlegg. Beklager.. Forressten akkurat ferdig med bryst/triceps/mage økt. Fikk i meg en shake med banan, vann og proteinpulver etter trening, og sitter nå med litt havregryn og frukt. Trening er deilig:-p Økten var som følger: 4X8 Benkpress med manualer 4x8 Decline benkpress 4x8 Incline benkpress 4x8 Pec-deck 4x8 Pushdowns 4x8 Smal benkpress 4x8 Mageøvelse jeg ikke kan navnet på Sliter forøvrig veldig med bicepsen, prøvd å trene den mye og lite, men den vokser veldig dårlig. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 .... Har du eit forslag til korleis eg burde ta økta? Føler at 8x3 blir for lite når eg kun trenar ein gong i veka, og er ikkje heilt sikker på korleis eg skal sette dette opp. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) ----------------------------------- Endret 2. februar 2006 av LenniZ Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jepp,du må ha en progresjon om det skal hjelpe, ikke samme vektene dag ut og dag inn. Erdere over 18 og norsk? Meld dere på www.13uker.no Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 .... Har du eit forslag til korleis eg burde ta økta? Føler at 8x3 blir for lite når eg kun trenar ein gong i veka, og er ikkje heilt sikker på korleis eg skal sette dette opp. 5530587[/snapback] snakker vi nå om en gang per muskelgruppe, eller bare ei økt? Hvis det er en hver muskelgruppe ville jeg variert mellom lett/tung uke, har funket bra for meg. Det vil si at en uke tar jeg alle øvelser med rep antall over 12, den neste mellom 6-8, deretter på nytt over 12 osv osv. Det beste er da å ha f.eks en lett ryggøkt og en tung brystøkt på samme uke. Enkelte øvelser må du jo se ann litt hvor mange reps du trenger, f.eks smalt nedtrekk med lett vekt for og treffe lats bør ha mer enn 12reps. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Tre sett på kvar muskelgruppe då eller? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 3-4 sett på hver muskel-gruppe er det beste syns jeg da.3 er bra. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Drop-sett? Lurer litt på hva dere mener med det, tydeligvis jeg som veit for lite men spør alikevel. Har nå funnet ut at jeg ska prøve en boks med 90+ bare for å se om det hjelper på treninga mi. Trener bare helkropps program og springer i tillegg, men trener for hardt tror jeg på øvelsene så kommer ikke noen vei og spiser for dårlig. Trener: Mandag: helkropp/ utenom føtter tirsdag: 1 mil onsdag: helkropp/ utenom føtter torsdag: 5 km fredag: helkropp/ med føtter lørdag: fri søndag: 5km/1mil/1,5mil/2mil eller itervall alt etter som Har heller tenkt å bytte til en 3 splitt Mandag: bryst/skuldre/triceps tirsdag: 1 mil onsdag: rygg/biceps torsdag: 5 km fredag: forside lår/bakside lår/legger lørdag: fri søndag: 5km/1mil/1,5mil/2mil eller itervall alt etter som form eller nytteverdi antall kilometer i uka ligger på 20 til 35 i uka, forandres alt etter dagsform på dagen. litt ned på siden 3splitt har kjørt det helkropp programmet nå i 3-4 månder Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Nå er det _alt_ for mange poster til at jeg orker å lese igjennom alt sammen. Men nå de siste sidene, virker det som om det ikke er spesiellt mange her som trener annet enn muskler for muskler. Sånn her: http://home.online.no/~we-maar/artimages/S...yTricksVol1.mpg Har jeg tenkt til å trene mer på. Kanskje ikke akkuratt hva de gjør med en gang, men jeg har som et mål å klare noe litt staslig som det der Folk har sagt jeg er ganske spretten ( ihvertfall til størrelsen min å være ) Og etter jeg droppa godteri og brus, har jeg fått mye mer overskudd på energi. Tenkt til å kanskje sjekke om jeg og noen andre får til å leie hallen på skolen litt, men det er ikke sikkert. Det koster vel gryn, men det skader ikke å prøve. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Da håper jeg inderlig at du har bakgrunn fra kampsport, og selv om man trener kampsport så trener man vekter, ihvertfall har jeg det og de jeg har trent kampsport med. Hvis du skal begynne med noe sånt og ikke har kampsport bakgrunn så får du mer ut av å begynne i en klubb. Det er min erfaring. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Da håper jeg inderlig at du har bakgrunn fra kampsport, og selv om man trener kampsport så trener man vekter, ihvertfall har jeg det og de jeg har trent kampsport med. Hvis du skal begynne med noe sånt og ikke har kampsport bakgrunn så får du mer ut av å begynne i en klubb. Det er min erfaring. 5537300[/snapback] Jeg gikk 3 år på ju jitsu, om det teller noe selv om jeg slutta, har jeg ikke slutta å trene på det, og holde det oppegående. Trener da også vekter innimellom. men vil ikke ende opp med å være sterk og treig ( om du skjønner ) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 bra trening det, klart det hjelper håper du klarer å gjennomføre det. Vet hva du mener med å være sterk og treig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå