Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Halla! Sniker meg inn her ein tur for litt hjelp..

Fant ut at eg skulle ha ein liten presentasjon av progresjon innom Aerob og Anaerob utholdstrening.. Eg er litt usikker på korleis eg skal forklare progresjon innom utholdstrening. Veit jo såklart va progresjon er, men ikkje korles eg skal forklare det innom ein idrett.

Presentasjonen skal kun vere veldig kort. Og det er ein annan som tek seg av hovudtrekka om progresjon.

Nokon som har nokon tips? Står rett og slett stilt for meg her.. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styrke mandag

Svømming tirsdag

Styrke onsdag

Svømming torsdag

Vil gjerne trene i helga, men senteret er ikke åpent da, og jeg har eller er som oftest på overnatting hos folk. Fredagen bruke jeg til å reise til byn med venner, så det er egentlig ikke tid til mer trening :no:

Blir vel til at jeg trener om fredagen hvis jeg ikke skal noe :)

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hei!

Kjører for tiden en slags to-splitt tror jeg med bryst triceps og skuldrer ene dagen og rygg biceps og bein andre dagen. Problemet er bare at jeg trener hver dag så jeg tror skuldrene får kjørt seg litt for mye. Er ikke snakk om overbelastning (ennå) men jeg vet ikke om dette gir størst mulig muskelbygging mtp. restitusjon ol.

Er det dumt å kjøre øvelser som militærpress og arnoldpress ene dagen også kjøre roøvelser, mark og bicepsøvelser dagen etterpå? Vil dette ødelegge for restitusjonen av skuldrene?

Lenke til kommentar

Hei!

Kjører for tiden en slags to-splitt tror jeg med bryst triceps og skuldrer ene dagen og rygg biceps og bein andre dagen. Problemet er bare at jeg trener hver dag så jeg tror skuldrene får kjørt seg litt for mye. Er ikke snakk om overbelastning (ennå) men jeg vet ikke om dette gir størst mulig muskelbygging mtp. restitusjon ol.

Er det dumt å kjøre øvelser som militærpress og arnoldpress ene dagen også kjøre roøvelser, mark og bicepsøvelser dagen etterpå? Vil dette ødelegge for restitusjonen av skuldrene?

Fremre og midtre deltamuskel på dag bryst- og skulderdagen, bakre delta på ryggdagen. Helt uproblematisk.

Lenke til kommentar

Treningssentre er på generell basis ekstremt sleipe etter min mening. Irriterer meg grønn over at så og si alle sentre har bindingstid på minimum et år.

De aller fleste treningssentre i Norge sliter eller har det helt på kanten økonomisk, og lønningene er lave i forhold til stort sett samtlige andre næringsområder, så de ligger ikke akkurat som griser og velter seg i penger mens de gosser seg over støttemedlemmene som betaler majonesgildet.

Der jeg jobber har vi ikke bindingstid, men de fleste som driver små sentre vil jo faktisk at folk skal trene, ikke at de skal slutte etter 2 måneder og så betale for 10 til som støttemedlem..

Bindingstid brytes også hvis du har grunn til å slutte (f.eks flytting eller sykdom, svangerskap, you name it), dessverre virker det ikke som folk vet det

edit: faen som Berkhan ser ut nå.

post-26121-0-48340100-1326748356_thumb.jpg

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar fra vektløfterforbundet, nærmeste atletklubb rundt Oslo som er noe særlig aktiv er på Spydeberg. Det sugde jo ganske hardt, får emigrere til Trondheim :)

Gjør det Kevlar! Vi skal ta godt vare på deg! :p

Veldig rart at det ikke er noe særlig aktivitet i Oslo. Her i Trondheim er det hvertfall to aktive klubber. Ikke for å gni det inn, men jeg har aldri vært så tilfreds med min treningssituasjon som nå!

Fy faen så Berkhan ser ut ...

HOY!

Pælmet BB-programmet ut av vinduet (på tross av at resultatene har vært ok) og startet i dag med Madcow 5x5 Intermediate. Utrolig morsomt å bli ferdig med en helt økt i løpet av 35-40 minutter.

Gratulerer! :)

Lenke til kommentar

Jeg jobber deltid på matbutikk og her om dagen kom det en liten gutt bort til meg og spurte "er mais usunt?" Logikken min slo inn og jeg svarte "nei, det er jo sunt det!". Men da kom mora bort og la ut om hvor usunt mais var, det var fullt av sukker og man måtte passe på så man ikke spiste for mye av det osv. Altså, sukker? Really? Har jeg misforstått noe elementært innen grunnleggende viten om frukt og grønt eller?

Lenke til kommentar

Det er jo typisk damer i 30-40års alderen som har fått lavkarbo på hjernen.

Mais inneholder faktisk ikke veldig mye karbohydrater så lenge det ikke er tilsatt sukker. Det inneholder B vitamin og mye vann(77%). På grunnlag av dette kan man jo ikke kalle det usunt, men det har jo heller ingen voldsom næringsverdi annet enn at det smaker godt.

Barn er jo ofte en del i aktivitet, og har bruk for gode karbohydrater.

Lenke til kommentar

Senteret jeg trente på før som bare hadde 4(!) tredemøller, men to lokaler for styrketrening som begge var nesten dobbelt så store som kondisjonsrommet skal bygge ut.

De skal få to nye lokaler for styrketrening :wallbash:

"Hei, det er alltid kø på kondisjonsrommet, men alltid plass på styrketreningsrommene, hva burde vi gjøre? Mer styrketrening, moahaha!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...