Hugol Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Noen av dere som kunne delt sider med inspirasjon til mat? Er stort sett elendig på kjøkkenet noe jeg må fikse på. Ser helt etter sider som er rettet mot "trening". Lurer også på hvordan jeg skal spise når jeg løper hver morgen. Jeg har en tendens til å bruke svært lang tid på å fordøye mat før, derfor rekker jeg ikke å spise før økten på morningen. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Som sagt så har jeg startet på StronLifts 5x5. Men, jeg lurer på en ting, programmet er satt opp som dette: Workout A Squat 5x5 Bench Press 5x5 Barbell Rows 5x5 Workout B Squat 5x5 Overhead Press 5x5 Deadlift 1x5 Det bli da altså 3 økter med knebøy i uken. Klager ikke på det, men skal man øke 2.5-5kg hver økt eller 1 gang i uken? Startet på 95kg på fredag forige uke, kjørte 5x5 på 110 i dag, går fortsatt greit, men innen neste uke så er jeg jo oppi 125kg, å 140kg uken etter der. Jeg må vel ha missfostått noe her?! Fikk også tre merkelige beskjeder på trening i dag: 1: Jeg burde ikke gå så dypt i bøy om jeg vil ha knærne i 60 år til. 2: Jeg burde heller bytte ut knebøy med rygghev en dag i uken, da jeg må trene kors-ryggen for å trene knebøy.. 3: Rygghev er mye bedre trening for ryggen enn markløft. Dette ble jeg fortalt av en skinny muslim av noe slag som bare kjører bicepscurls/benkpress/mage så godt som hele uken Drar vel også 60-80kg mer enn han i markløft også, noe jeg syntes er merkelig, siden han har kjørt så mye rygghev! Endret 13. januar 2012 av Kjetil_90 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Dette ble jeg fortalt av en skinny muslim av noe slag som bare kjører bicepscurls/benkpress/mage så godt som hele uken Der har du svaret. Når det gjeld 5x5, finn maksvekt og jobb deg oppover frå den. Pass på teknikken. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Det bli da altså 3 økter med knebøy i uken. Klager ikke på det, men skal man øke 2.5-5kg hver økt eller 1 gang i uken? Startet på 95kg på fredag forige uke, kjørte 5x5 på 110 i dag, går fortsatt greit, men innen neste uke så er jeg jo oppi 125kg, å 140kg uken etter der. Jeg må vel ha missfostått noe her?! Du skal i prinsippet øke 2,5 kg ja, om jeg har skjønt det riktig, men det finnes grenser. Er ikke sånn at når man har kjørt SL5x5 i et år så har man økt med 400 kg siden start. Øk når du kan, du. Dersom du ikke klarer øke, så øker du ikke. Da venter du til neste trening, eller neste uke for den del. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Oki, da øker jeg på til jeg ikke klarer mer. Hittil så går det lett. Kjører sakte ned, også sitter jeg litt på "ræva" før jeg skyter opp igjen. Øker farten ettersom det blir tyngre. Skjønner at man ikke kan peise på til det uendlige, men i første periode så tenker jeg at jeg øker med 5kg hver økt, så 2.5 når det begynner å nærme seg "toppen" så går jeg ned på repitisjoner eller set etter 2-3 treninger med "stopp". Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Som sagt så har jeg startet på StronLifts 5x5. Det bli da altså 3 økter med knebøy i uken. Klager ikke på det, men skal man øke 2.5-5kg hver økt eller 1 gang i uken? Startet på 95kg på fredag forige uke, kjørte 5x5 på 110 i dag, går fortsatt greit, men innen neste uke så er jeg jo oppi 125kg, å 140kg uken etter der. Jeg må vel ha missfostått noe her?! Fikk også tre merkelige beskjeder på trening i dag: 1: Jeg burde ikke gå så dypt i bøy om jeg vil ha knærne i 60 år til. 2: Jeg burde heller bytte ut knebøy med rygghev en dag i uken, da jeg må trene kors-ryggen for å trene knebøy.. 3: Rygghev er mye bedre trening for ryggen enn markløft. Dette ble jeg fortalt av en skinny muslim av noe slag som bare kjører bicepscurls/benkpress/mage så godt som hele uken Drar vel også 60-80kg mer enn han i markløft også, noe jeg syntes er merkelig, siden han har kjørt så mye rygghev! Peis på med 2,5 kg hver gang ja. Har selv en liten dverg av en svarting på gymmen, han sprader rundt i golds gym skjorte, gasp piratbukser og vektløftersko. Han drar 115kg i mark med krum rygg og han skifter farge fra svart til rød i trynet når han SLITER dette opp... edit: rygghev er faktisk en bra øvelse, som oppvarming til markløft vel og merke... Moro at muslimen foreslo rygghev siden du skulle kjøre bøy, det er jo ikke akkurat "good mornings" du skal trene Endret 13. januar 2012 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Haha, tror alle har en sånn på gymmen! Ja, burde kanskje gå ned til 2.5 hver gang, er litt slem mot meg selv om jeg dytter på med 15ekstra kg i uka, vil stangere fort da gitt! Takker for innspill! 1 Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 "Svarting" kan vi vel holde oss for gode for i 2012? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 (endret) Muslim sa jeg. Ikke svarting, han er ikke svart Endret 13. januar 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 "Svarting" kan vi vel holde oss for gode for i 2012? Niks, jeg prøver ikke å fremstå mer skinnhellig enn jeg er... Video related... http://www.youtube.com/watch?v=rA2JuxRdlmA Dette ble offtopic, ontopic kan jeg nevne at kveldsshaken i dag ble en ny dose med: 1 boks mager kesam, 4dl lettmelk, 1scoop prozyme og 1 scoop BCAA... Smaker Jorbærbiola 4 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Oki, da øker jeg på til jeg ikke klarer mer. Hittil så går det lett. Kjører sakte ned, også sitter jeg litt på "ræva" før jeg skyter opp igjen. Øker farten ettersom det blir tyngre. Skjønner at man ikke kan peise på til det uendlige, men i første periode så tenker jeg at jeg øker med 5kg hver økt, så 2.5 når det begynner å nærme seg "toppen" så går jeg ned på repitisjoner eller set etter 2-3 treninger med "stopp". Programmet er vel dannet rundt prinsippet om at du øker 2.5kg fra gang til gang helt til a) teknikken streiker, eller b) Du klarer ikke gjennomføre. Med knebøy, markløft og roing er det som oftest teknikken som går først. Benk og press er det ofte at teknikken holder, men en klarer ikke alle settene. I begge tilfeller skal du da prøve igjen på samme vekt neste trening. Går det ikke 3 treninger på rad, tar du av litt vekt. Summert: Høres ut som om du har forstått det. Hva angår bøy: Er det noen spesiell grunn til at du stopper i bunn? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Det er rett å slett bare fordi jeg vil slite meg ut litt ekstra imens det enda ikke går kjempe tungt. Tror det hjelper meg med å bli sterkere i bunn, om det ligger noe i det vet jeg ikke men. Mye av momentet blir jo borte om man stopper i bunn, så da må man jo "starte på nytt" på vei opp på en måte. Er sikkert helt på bærtur, men jeg føler at jeg får brukt opp litt ekstra energi på denne måten Endret 14. januar 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) I begynnelse av 5x5 SL går den anbefalte økningen på 2.5kg hver økt ganske greit. Etter en stund går det ikke så greit. Jeg vil hevde at det er direkte urealistisk å kunne øke så mye (+2.5kg hver økt) når man etter hvert når kroppens maksgrense for hva den har muskler til å løfte. I begynnelsen har man ganske mye å gå på rent styrkemessig og i tillegg vil man hente mye kilo etter som teknikken forbedres. Etter en stund vil man så nå sin 5RM og da er det styrken som må økes og muskler som må bygges. Da er det umulig å kunne øke sin 5RM med 7.5kg i uken... Hva tenker dere om dette? PS: Det er tyngre med stopp i bunn. Jeg anbefaler å ha en økt hvor du trener med stopp i bunn og to økter uten stopp. Stopp i bunn kan føre til rar teknikk, så det er vitkig at du ikke "glemmer" hvordan du tar "skikkelig" knebøy. Er det frekt å si "svarting"? Det har vi ikke fått med oss i Stavanger... Endret 14. januar 2012 av EirikYeah Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) I min "krets" så er det ikke farlig å si svarting eller pakkis. De få jeg kjenner som er "mørke" bryr seg fint lite om det. Akkurat som om noen kaller meg ginger så bryr jeg meg lite om det. Kaller så klart ikke de jeg ikke kjenner for svarting, men de jeg kjenner bryr seg ikke noe om det. Det er jo bare for morroskyld. Syns ikke folk skal være så følsomme som mange er i dag. Noen blir støtt uansett hva man sier nesten. Jeg er hvertfall vandt med at man kan si hva man vil til hverandre, utenom at noen sutrer av den grunn, så lenge det ikke er ment som noe stygt da. Edit: Skriver som en tulling nå, mye værre enn vanlig! Er nok litt trøtt. God natt! Endret 14. januar 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Er det greit å trene med gangsperr når det har gått 48 timer? Og hvor ofte bør man legge på ekstra vekt? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Jepp. Øk hver gang du klarer. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Deffa 2 siste ukene på 1600kcal , vekta sto stille. Dret i det og bulka 3600 og da gikk vekta ned en kg på en uke 1 Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 180cm/87kg, ønsker meg ned 7 kg fett. Hvor gammel er du? Ser ut som du får i deg passelig mengde med protein iallfall...? Skal du opp i muskelstyrke OG ned i vekt, eller bare ned i vekt? Hovedsakelig ned i fettprosent og da naturligvis holde på den samme muskelmassen jeg har nå. Om det lar seg gjøre så takker jeg ikke nei til muskelvekst i samme slengen, men dette kan bli svært vanskelig slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Du gjør det best om du fokuserer på en ting. Bli kvitt de 7 kg og bulk derifra. Men du kan jo bulke smartere så slipper du deffe så ofte fremover. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 180cm/87kg, ønsker meg ned 7 kg fett. Stats 5x5: Benkpress 80kg Knebøy 117,5kg Markløft 145kg Militærpress 45kg Roing 60kg Trener 4 ganger i uka, og tenker nå å legge inn 3-4*30min cardio i uka. Tips til justeringer på diett? Slik vil en vanlig dag se ut. Ser det er litt lite kalorier. Burde jeg supplementere med proteinpulver? Tar til vanlig en teskje kreatin om dagen. I tillegg kommer vel et par kopper med kaffe/te. Hvis relevant, jeg er alt annet enn en "hardgainer", alltid slitt med bukfett. Det er jeg fullstendig klar over. Det jeg var ute etter var en bekreftelse på om dette ser greit ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå