Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Anderz, det tar lang tid å få kraftige hender. Helst bør du ha et tungt arbeid i tillegg til treninga. Men chins, markløft og roing vil nok hjelpe på vil jeg tro.

Er 16 år snart, 186 og rundt 75 til 80kg - hvor mye tror du jeg bør begynne med i markløft? Og jeg skjønner ikke helt hvordan kroppshevninger kan hjelpe til med å få stor biceps?

5518856[/snapback]

Umulig å si hvor mye du tar...

Test 10 RM, og fiks det ut i fra det...

Begyn med split, evt RYP deretter..

Lenke til kommentar
@Anderz, det tar lang tid å få kraftige hender. Helst bør du ha et tungt arbeid i tillegg til treninga. Men chins, markløft og roing vil nok hjelpe på vil jeg tro.

Er 16 år snart, 186 og rundt 75 til 80kg - hvor mye tror du jeg bør begynne med i markløft? Og jeg skjønner ikke helt hvordan kroppshevninger kan hjelpe til med å få stor biceps?

5518856[/snapback]

Umulig å si hvor mye du tar...

Test 10 RM, og fiks det ut i fra det...

Begyn med split, evt RYP deretter..

5519056[/snapback]

Split? RYP ? Sier meg ingenting :p

Men altså - det jeg skal trene med, det skal jeg ta 10 repetisjoner?

Lenke til kommentar

5518856[/snapback]

Biceps = overarmer, ikke hender.

Du spurte etter hender, å alt av øvelser der du henger eller trekker tar på hendene. Å chins tar bra på biceps om du er utrent.

Lenke til kommentar

5518856[/snapback]

Biceps = overarmer, ikke hender.

Du spurte etter hender, å alt av øvelser der du henger eller trekker tar på hendene. Å chins tar bra på biceps om du er utrent.

5519446[/snapback]

Dårlig formulert av meg, men jeg vil si jeg har rimelig store underarmer(fra albuen og bortover :p) har jobba ganske mye med tungt arbeid - men overarmen min er ikke så stor, ser teit ut på en måte.. Og dette vil jeg forbedre.. Hva sier du til det Hyrlen?

Takk :)

Lenke til kommentar

programmet jeg har nå er (grovt sett) slik:

dag 1:

- bryst

- rygg \ skuldre

dag 2:

- biceps

- triceps

også trener jeg mage og korsrygg på hver trening.

har de bedre effekt om jeg trener slik?:

dag 1:

- bryst

- biceps

dag 2:

- triceps

- rygg \ skuldre

kan sikkert varieres litt, men det skjønner tegninga?

- andreas

Lenke til kommentar

Jeg er stor fan av å trene de musklene som henger sammen etter hverandre (utrolig kronglete fortalt). Det vil da si:

- Bryst & Triceps ("presse")

- Rygg & Biceps ("dra")

Det hadde vært fint om du kunne trent 3 dager i uka slik at du får tatt en dag hvor du trente skuldre/bein. :)

Lenke til kommentar
Er det nok å trene kvar muskelgruppe ein gong for veka? Har tidlegare kjøyrt  to-splitt, men har litt for lite tid til over for trening enkelte gongar.

5523253[/snapback]

Det er selvsagt best å trene to ganger per muskelgruppe, men for all del - man kan faktisk få nesten tilsvarende resultater med en økt per muskelgruppe i uka.

Holder man seg unna aparat som isolerer en spesifikk muskel så vil man benytte mange av de samme musklene uansett hva man trener (i ulik grad selvsagt).

Lenke til kommentar

hvis du bruker manualer så trener du også viktige støtte-muskler, jeg bruker nesten bare manualer, men også apperater som isolerer en muskel. Spesielt på slutten for å kjøre seg ut så er det godt å bruke aperater som isolerer på den muskelen som du trener den dagen. Men jeg anbefaler de fleste å bruke også en god del manualer for å få de støttemusklene også.

Lenke til kommentar
LarsP: Å kjøre drop-sett på slutten av kvar treningsøkt burde vel då være lurt, med tanke på kor sjeldent eg får trent kvar muskelgruppe?

5523812[/snapback]

Jo, det kan selvsagt være en idè. Jeg anbefaler deg uansett å lytte til din egen kropp. Treningsmetoder som f.eks dropsett trenger ikke å fungere like godt på alle. Jeg kjører et nogenlunde selvutviklet program som jeg er veldig fornøyd med. Det skal være morsomt å trene og.

Apropos morsomt, jeg storkoste meg på treningen i dag. Håndleddet var så godt som 100% og jeg kunne med et aldri så lite glis konstatere at jeg snart har fordoblet antall kg i benkpress. Startet i høst med 50x10x3, tok i dag 90x8x4. God fremgang på under 3 mnds trening. :)

Lenke til kommentar

skal handle nytt protein snart (i morra etter planen). har tenkt til å kjøpe en bøtte med whey protein isolate (elns, mare myse protein hvertfall) og en bøtte med casein protein. Tanken er å ta myse protein rett etter (og kanskje litt før) trening, og casein protein på kvelden de dagene jeg har trent samt de dagene jeg ikke trener. Noen som vil kommentere dette opplegget?

- Andreas

Lenke til kommentar

men så har det seg sånn at jeg er litt ekstremist :p. eventuelt går det jo kanskje ann å blande de to produktene.. men hvis ikke det er noen spessielt grunn til at jeg ikke burde gjøre det på den måten så gjør jeg det.

"ikke la noe være uprøvd" - Andreas Lien

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...