Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var det jeg også tenkte, men jeg fikk allikevel fullstendig treningsforbud :(. Nå føler jeg meg helt fin i ryggen liksom, forstår ikke problemet med å trene :/. Er vel kanskje pga hofta, men det går sikkert bort av seg selv.

La oss si det sånn, da:

Alternativ #1:

Du driter i legen, og trener videre. Du kjenner fortsatt litt på at noe ikke er som det skal, sånn som nå. Det blir ikke bedre med årene, og du får større problemer senere i livet. Du er om tre år litt sterkere enn nå.

Alternativ #2:

Du hører på legen, tar x uker treningsfri, og y uker rehablitering. Du trenger kanskje xy eller 2xy tid på å komme deg opp igjen på det nivået du er nå.

La oss sette inn 3 for x, og 8 for y. Du bruker da litt over et halvt år på å bli helt fin i ryggen, og du kan fortsette treningen som normalt. Du er om et år mye sterkere enn nå, for du sliter ikke like mye med plager når du trener. Du får også bedre rygg, og bedre livskvalitet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kan noen sende meg pm med trøst? På gymmen i dag: ei dame på 60(ish) med rosa handduk rundt hodet som en turban, skikkelig spisse hornbriller, blodrød velourdrakt med buksa oppunder armene og VEKTLØFTERSKO!!!!!! Trur jeg må trene med solbriller med sortmalte glass heretter... :cry:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tok tida på dagens trening for å sjå kor mykje dødtid eg hadde.

Oppvarming: 10 min

Oppvarming markløft: 6 min

Markløft 5x5: 15 min

Pause/oppvarming: 3:30 min

Push-up: 3:30 min

Pause/oppvarming: 3:30 min

Chins: 7 min

Pause/oppvarming: 3:30

Sidehev: 4:30 min

Pause/oppvarming: 3 min

Hammercurl: 4 min

Total: 64 min

I følgje parkeringslappen var eg der inne i ca. 1 time og 10 minutt. Har vore opp i 1:30 til 1:40 timar før. Gjekk for mykje tid mellom øvingane.

Kan noen sende meg pm med trøst? På gymmen i dag: ei dame på 60(ish) med rosa handduk rundt hodet som en turban, skikkelig spisse hornbriller, blodrød velourdrakt med buksa oppunder armene og VEKTLØFTERSKO!!!!!! Trur jeg må trene med solbriller med sortmalte glass heretter... :cry:

Her om dagen hadde eg ei flott jente i stram bekledning som tok sit-ups på benk rett framfor der eg hadde kabelroing. Vart litt vanskeleg å halda fokus...

Hjalp det?

Endret av Zeph
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har opplevd meg selv som mer fokusert og bestemt enn under dagens knebøy. Nektet å gi opp, og dro meg gjennom 5 sett. Femte settet var latterlig tungt på tredje, fjerde og femte rep, men følte ikke jeg kunne dra hjem uten å naile det. Så da måtte det bare gå da! :D

Lenke til kommentar

Get this.. Den "superfancye" gymmen her har ikke speil foran knebøyapparatet. Her må du gjette deg til teknikk på smak ... Livsfarlig spør du meg.

Skal foresten begynne med taekwondo og nå neste torsdag men treninga går fra 20 til 21.30 etter spisevinduet mitt... Burde jeg investere i bcaa? Eller vil det siste måltidet henge igjen såpass at det er null problem? Evt hive i meg en shake før f.eks

Faktisk så livsfarlig at de fleste styrkeløft- og vektløftingklubber heller ikke har speil.

Men de har heller ikke folk som er i startgropa hva teknikk angår...

Så klart det finnes nybegynnere hos styrke- og vektløftingklubber. At de har kvalifisert personell som kan observere teknikken til disse, noe som vil være vanskelig å få til på et kommersielt gym kan jeg være enig i.

Wingeer: Jeg er misunnelig.

Se å dra deg bort på atletklubb selv, da vel! :)

Google-resultat etter atletklubb oslo:

"oslo atletklubb : definition of oslo atletklubb and synonym of oslo.."

Vi har styrkeløftere på Bjølsen, men jeg har ikke lyst til å lære skjorteteknikk :(

Hva mener du med det? Var det ikke snakk om styrkerykk? Tviler på at styrkeløftere trener styrkerykk med skjorte.

Lenke til kommentar

180cm/87kg, ønsker meg ned 7 kg fett.

Stats 5x5:

Benkpress 80kg

Knebøy 117,5kg

Markløft 145kg

Militærpress 45kg

Roing 60kg

Trener 4 ganger i uka, og tenker nå å legge inn 3-4*30min cardio i uka.

Tips til justeringer på diett? Slik vil en vanlig dag se ut. Ser det er litt lite kalorier. Burde jeg supplementere med proteinpulver? Tar til vanlig en teskje kreatin om dagen. I tillegg kommer vel et par kopper med kaffe/te.

Hvis relevant, jeg er alt annet enn en "hardgainer", alltid slitt med bukfett.

post-76635-0-01250400-1326456628_thumb.png

Endret av Kanye West
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...