Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i all verden for en klesnazisme? Folk får da kle seg som de vil, så lenge det er klær. Jeg bryr meg lite om det er singlet, thights eller jeans folk trener ikke, det får være deres valg. Ærlig talt bryr jeg meg ikke om litt svette heller, selv om jeg ser poenget og synes det er fint at folk tørker opp etter seg. Det er jo et treningssenter! Jeg er svett sjæl og dusjer og vasker treningsklærne etter trening. Synes folk armhuler og svette er ekkelt synes jeg synd på dem. Jeg trener i t-skjorte og bukse eller shorts.

Går greit så lenge man har noe å vise fram.

Teiteste jeg har hørt. Er singleten laget for å vise frem gunsa? Og hva så om det er det de tror de gjør?

Makan.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bør markløft være touch-and-go eller burde man ta et par sekunder mellom hver repetisjon for å justere armer, bein og rygg før neste løft? Selv har jeg alltid gjort sistnevnte, mest fordi jeg har fokusert på teknikk. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar

Hah, 180 grader ja, skulle tatt seg ut! :whistle:.

Resten av innlegget, om det skulle være av interesse:

2. Resultatene stopper ikke opp ved å trene bare markløft. Selvsagt er det bedre å trene mer enn denne øvelsen, men resultatene stopper ikke opp med denne øvelsen om man trener den riktig. Og riktig er ikke å ta 12 repitisjoner hvis man er nybegynner og 6 repitisjoner når man kan øvelsen og deretter bare kjøre på. Da oppnår man stagnasjon uansett hvilken øvelse man bruker. Periodisiering og fortløpende justering av mengde og intensitet er det som skal til for kontinuerlig framgang. Stopper det opp så er det ikke øvelsens skyld.

3. Den personlige treneren på knebøyvideon gjør øvelsen helt feil. Det den personlige treneren viser er en mellomting mellom halv knebøy og øvelsen goodmornings. Det finnes flere riktige teknikker i knebøy, avhengig av kroppstype, men det som blir vist på denne videoen er hverken fugl eller fisk. Mannen på videon bøyer ryggen altfor mye framover og bøyer alt for lite i knærne. Tærne peker omtrent rett fram, knærne går rett fram og for mye over tærne og han holder på å miste balansen. Albuer blir anbefalt å peke bakover. Hvorfor? Ved å fokusere på at albuene skal peke nedover så oppnår man noe som amerikanerne kaller "big chest". På den måten får man riktig teknikk med god holdning av overkroppen. Det som blir vist i videon er så galt som det kan få bli. Ikke gjør øvelsen slik som vist på videoen, det er vranglære og hverken artikkelforfatteren eller den personen som utfører øvelsen på videon har noen kompetanse OVERHODET på dette. Anbefaler også på det sterkeste å ikke bruke joggesko/løpesko når knebøy utføres. Det gir stor ubalanse og kan gi skader både i ankler, knær og rygg. Bruk innefotballsko eller kjøp skikkelige vektløftersko.

4. Markløft er ganske godt forklart, men burde blitt gjort med større (ikke tyngre) vekter. Ved å bruke større vekter så blir utgangstillingen når man løfter vekten fra gulvet bedre. Instruktør skulle også ha fortalt at stangen bør være så nær kroppen som mulig. Og det er bedre å utføre denne øvelsen uten sko.

Lenke til kommentar

Bør markløft være touch-and-go eller burde man ta et par sekunder mellom hver repetisjon for å justere armer, bein og rygg før neste løft? Selv har jeg alltid gjort sistnevnte, mest fordi jeg har fokusert på teknikk. Hva gjør dere?

Det er ikkje intervalltrening. Bruk tida til å spenne deg opp og ta eit godt magadrag før neste løft.

Lenke til kommentar

Sprett markløft er like jalla som jalla sprett benking det har ingen mening du kan heller trene med en sprett ball da. Ha stopp i bunn spenn deg og og dra den opp igjen, DEADlift

Lenke til kommentar

Hva i all verden for en klesnazisme? Folk får da kle seg som de vil, så lenge det er klær. Jeg bryr meg lite om det er singlet, thights eller jeans folk trener ikke, det får være deres valg.

Det som irriterer meg mest er de som kommer på trening i akkurat det samme som de brukte før og etter trening, jeans og skjorte! WHAT THE FUCK!?!?

Svette er jeg ikke redd for, svetter selv. Men det er greit at folk tørker vekk dammen etter seg!

Personlig trener jeg i xxl t-skjorte og shorts ved styrketrening og såkalte dry-fit greier til innebandy.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er de som kommer på trening i akkurat det samme som de brukte før og etter trening, jeans og skjorte! WHAT THE FUCK!?!?

Personlig trener jeg i xxl t-skjorte og shorts ved styrketrening og såkalte dry-fit greier til innebandy.

Og spesielt di som trener i jeans og skjorte, og går hjem i samme jeans og skjorte, uten å dusje! Tenk å sitte på siden av en slik kladd på bussen hjem...

Jeg forstår heller ikke di som trener i slike ultra-slimme nike-fit treningsopplegg. Har brukt et par slike når jeg har spilt fotball, men får fort ubehag. Får vondt av tanken på å løfte vekter i det!

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Bruker da selv å dukke opp på trening MED treningsklær på. Om sommeren f.eks når jeg sykler til trening og dusjer når jeg kommer hjem men det blir vel en annen side av samme sak

*SNIPP*

Hehe, de vil vel bare vise hvor tynn de er da. Helt ærlig? Heller småfet og sterk som faen enn rippa og tynn som en kyllingvinge

Lenke til kommentar

Jeg forstår heller ikke di som trener i slike ultra-slimme nike-fit treningsopplegg. Har brukt et par slike når jeg har spilt fotball, men får fort ubehag. Får vondt av tanken på å løfte vekter i det!

Jeg klarer ikke stramme klær når jeg løfter, da må det være singlet og det tror jeg jeg kun har brukt en gang (da var jeg også alene i studioet)

Bruker da selv å dukke opp på trening MED treningsklær på. Om sommeren f.eks når jeg sykler til trening og dusjer når jeg kommer hjem men det blir vel en annen side av samme sak

Jeg tenker på jeans og skjorte, ikke de som kommer i treningsklær... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...