Tekk Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Dagens mote-fråga: Singlet på treningssenteret, Yay or Nay? Går greit så lenge man har noe å vise fram. Men det er for mange 16-17 år gamle gutter som trener i singlet, smykke og hansker. Det blir bare for dumt. 1 Lenke til kommentar
LasH Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Angående dette med speil til baseøvelser,(så det ble nevnt lenger bak i tråden) så kom jeg over en som nevnte det i et innlegg engang: Bruk aldri speil under trening av baseøvelser! Speil ødelegger for det autonome nervesystemet. Nybegynnere bør ha erfarne folk til å rette på teknikk og når noe føles riktig og samtidig har blitt godkjent av den kyndige, så skal denne teknikken jobbes inn. På den måten får man en feeling og det er denne feelingen man leter etter når man utfører løftet. Vil man se hvordan man utfører øvelsen så tar man film av seg selv og analyserer på den måten, men ALDRI bruk speil. Den såkalte treningseksperten i denne artikkelen anbefaler at man skal se seg selv fra siden i speilet. Hva!? Skal man ha hodet til siden når man utfører knebøy eller markløft? Det må være den sikreste måten på å ikke bare få dårlig teknikk men også pådra seg strekkskader. Ser det er flere der hvor jeg trener, som vrir hode sitt 180 grader under mark/bøy. Er sikkert ikke noe særlig bra.. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg kan ikke trene i singlet; jeg svetter som en gris og singlet generelt ser dårlig ut på meg . Jeg trener i t-skjorte . Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Trener i vanlige treningstrøyer, fotballtrøyer osv. Ikke singlet, og heller ikke sånne tettsittende greier. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg liker speil under baseøvelser. Men jeg vrir ikke hodet til siden under øvelsen. Jeg har speil foran og på sidene. Jeg liker å ha speil foran på knebøy for å se hvor langt jeg går ned og at knærne står stille. På markløft pleier jeg sjekke formen før jeg "drar opp stanga" på en måte. Altså akkurat i det jeg tar hendene rundt stanga Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg håper virkelig ikke de vrir hodet 180 grader, det kan virkelig ikke være godt. 6 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Er du på eit treningssenter for ugler? 5 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Haha jeg lo! Trener i den største T-skjorta jeg finner i skapet.. Eneste gutten som trener i singlett der hvor jeg trener poser mer enn han trener, så er vel en grunn til det... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Angående dette med speil til baseøvelser,(så det ble nevnt lenger bak i tråden) så kom jeg over en som nevnte det i et innlegg engang: Bruk aldri speil under trening av baseøvelser! Speil ødelegger for det autonome nervesystemet. Nybegynnere bør ha erfarne folk til å rette på teknikk og når noe føles riktig og samtidig har blitt godkjent av den kyndige, så skal denne teknikken jobbes inn. På den måten får man en feeling og det er denne feelingen man leter etter når man utfører løftet. Vil man se hvordan man utfører øvelsen så tar man film av seg selv og analyserer på den måten, men ALDRI bruk speil. Den såkalte treningseksperten i denne artikkelen anbefaler at man skal se seg selv fra siden i speilet. Hva!? Skal man ha hodet til siden når man utfører knebøy eller markløft? Det må være den sikreste måten på å ikke bare få dårlig teknikk men også pådra seg strekkskader. Ser det er flere der hvor jeg trener, som vrir hode sitt 180 grader under mark/bøy. Er sikkert ikke noe særlig bra.. Geometriske feilsteg til side, så syns jeg det var et interessant innlegg. Å se seg til siden mens man er i løftet håper jeg ingen driver med, men å se kjapt til siden i bunnposisjon for å kontrollere dybde ser jeg ingenting galt i. Men er tydeligvis noen som er uenige. Kjør debatt! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Eg er ikkje noko fan av å vri på hovudet med xxx kilo på ryggen eller i armane. Med riktig teknikk vil ikkje ein spegle skade deg, men det beste er å trene utan og filme løftet. Skal du sjekke teknikk eller djupn, ta med eit kamera eller mobiltelefonen og film. Eventuelt få ein anna person til å sjekke. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Dagens mote-fråga: Singlet på treningssenteret, Yay or Nay? Ser ikke problemet med singlet synes dette er en smak og behag sak, jeg trives bedre med singlet for da slipper jeg og svette så mye, mye bedre med luft, og mye bedre og benke med. Man kan jo spørre det same om bukse vs shorts? har ingen ting og si, man bruker det man selv trives med 1 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Det er ikke helt det samme, du svetter ikke like mye i knehasene som i armhulene.. Spesielt preacherbenken er et problemområde. Jeg kan skjønne at folk syns det er disgusting at de må se de hårete armhulene til gubbene i nedtrekken som trives med singlet. For min del må folk kle seg som de vil, bare de tørker benken etter seg. Men jeg har ingen problemer med å be folk kle på seg hvis det er andre som klager på singletbruk Endret 11. januar 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Finnes det noe bedre enn en treningsøkt hvor alt går som det skal, du løfter det du har planlagt og du gjør det akkurat litt bedre enn samme økt for en uke siden? I dag klaffet ALT på trening og da er det sinnsykt kjekt å trene . Har nettopp bestilt 4kg Pro-80 Whey fra TN. Håper det schmaker godt. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) - Endret 26. mai 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg ser slik ut når jeg trener... No homo... 4 Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg ser slik ut når jeg trener... No homo... Hva i helvete? Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg kan ikke trene i singlet; jeg svetter som en gris og singlet generelt ser dårlig ut på meg . Jeg trener i t-skjorte . Er faktisk ikke lovt å trene i singlet på det treningssenteret jeg trener på . 1 Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 @sebastifuck: Doofen er nordlending... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå