Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trener du baseøvelser i tillegg til biceps? Hvis ikke, inkluder knebøy og markløft i programmet ditt. Sørg for å gi alt på de øvelsene, så trener du biceps etterpå (curls, chin-ups etc). Da skal du se at de vokser :).

Går ikke spesielt mye i knebøy og markløft nei, men er det det som skal til for å få de til å vokse? Ingen som har erfaringer med spesifik øvelse som gjør susen?

Du svarte på spørsmålet selv, bicepsen din vokser ikke så mye nettopp fordi du ikke har fokus på store og tunge øvelser, men isteden for små øvelser for en liten muskel.

Lenke til kommentar

Hoihoi! Der kan dere se, er visst min egen feil ja... Men da skal jeg høre på julie og trene litt mer bein da. Beinpress er også en fin øvelse da?

Btw, vet ikke hva brachialis er ...

Nå skal det nevnes at jeg ikke er noen dreven vektløfter, i startfasen for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

De fleste øvelser som beveger mer enn ett ledd av gangen (eks. bicepscurl beveger kun albueleddet og er en isolasjonsøvelse) er bra. Type knebøy, markløft, skulderpress, benkpress, nedtrekk, roing osv.

Eller sagt på en annen måte: Øvelser som involverer flere muskler samtidig og store muskelgrupper er det beste. Du trenger ikke å trene en øvelse for hver muskel, når du får like godt utbytte av å trene flere muskler med en øvelse :)

Lenke til kommentar

Get this.. Den "superfancye" gymmen her har ikke speil foran knebøyapparatet. Her må du gjette deg til teknikk på smak ... Livsfarlig spør du meg.

Skal foresten begynne med taekwondo og nå neste torsdag men treninga går fra 20 til 21.30 etter spisevinduet mitt... Burde jeg investere i bcaa? Eller vil det siste måltidet henge igjen såpass at det er null problem? Evt hive i meg en shake før f.eks

Faktisk så livsfarlig at de fleste styrkeløft- og vektløftingklubber heller ikke har speil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Get this.. Den "superfancye" gymmen her har ikke speil foran knebøyapparatet. Her må du gjette deg til teknikk på smak ... Livsfarlig spør du meg.

Skal foresten begynne med taekwondo og nå neste torsdag men treninga går fra 20 til 21.30 etter spisevinduet mitt... Burde jeg investere i bcaa? Eller vil det siste måltidet henge igjen såpass at det er null problem? Evt hive i meg en shake før f.eks

Faktisk så livsfarlig at de fleste styrkeløft- og vektløftingklubber heller ikke har speil.

Men de har heller ikke folk som er i startgropa hva teknikk angår...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wingeer: Jeg er misunnelig.

Se å dra deg bort på atletklubb selv, da vel! :)

Google-resultat etter atletklubb oslo:

"oslo atletklubb : definition of oslo atletklubb and synonym of oslo.."

Vi har styrkeløftere på Bjølsen, men jeg har ikke lyst til å lære skjorteteknikk :(

Lenke til kommentar

Et spørsmål ang. PF.

Er det noen av dere som går på skole, og samtidig bruker periodisk faste?

Har lenge tenkt på å teste det, ettersom det ser ut som det gir fantastiske resultater. Og det å kun spise noen få store måltider hadde vært perfekt.

Men ettersom jeg går på skole så virker det som om det kan bli litt vanskelig.

Er det et 9 timers spisevindu man har? I så fall, hadde det funket om jeg startet å spise ved 5 tiden og spist helt til jeg skal sove?

Legger meg som regel ved 11 - 12 tiden.

Da blir kun spisevinduet 6-7 timer, men skal vell gå ann og få til 2 relativt store måltider + proteinshake etter trening.

Går dette fint, eller må jeg begynne å spise tideligere? Er ferdig på skolen ved 3 tiden og trener klokka 4, og er som regel hjemme igjen 5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...