discostu Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg løfta ikke veldig tungt (3x3 @ 95kg) og de to første settene gikk helt fint. 80% av alle "plutselige" ryggsmerter går visstnok over etter 4 - 7 dager, så jeg håper det går over etter hvert. Er bare litt spent på hvor lenge jeg kommer til å kjenne det under trening fremover og om jeg blir nødt til å gå en lengre periode uten markløft, slik jeg nå har hatt en lang pause fra knebøy . Noen andre som har fått ryggsmerter etter et dårlig markløft? Jeg fikk smerter i ryggen etter knebøy i fjor høst, Klarte faktisk ikke gå dagen etter, måtte krabbe rundt... Sykt vondt. Stakk tilslutt på legekontoret og fant ut at det var muskulært så skulle ta 600mg ibux og 1gram paracet 3 ganger daglig samtidig som jeg prøvde å tøye ut. Hjalp. Gikk over etter 2 uker. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Mye folk med nyttårsforsetter ja! Ærsj! Edit: Var noen som linka til noe gode(?) treningssupplemang man kunne få kjøpt i USA før her, hva var det egentlig ? Vil det være mulig og få inn til norge ? Hvis man f.x bestiller det hjem til noen som bor i USA og får dem til og sende det som gave ? Hva er evt værste utfall ? Bot ? eller blir det bare "indratt" av tollvesnet ? Endret 10. januar 2012 av Ght0 Ret4rd Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Mye folk med nyttårsforsetter ja! Ærsj! Ja,no shit. Der jeg trener er det et par pinnedyr som har funnet ut i en alder av 67 at di skal begynne trene HARDT med PT. Å herreguuud så di jamrer PT:"Kom igjen NÅ!" Pinnedyr:" ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH" Edit: Tviler på du får noe fra USA. Min erfaring er at di er nazi på å sjekke dette. Resultatet blir inndragelse av produktet. Endret 10. januar 2012 av Corey 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Eirik: vel, det var ikke markløft, men jeg var lat en gang jeg skulle ta på en 10kg plate på stanga som lå på gulvet. Istedet for å gjøre det ordentlig bøyde jeg meg bare ned med krum rygg (det var jo "bare" 10kg) og sånn halvveis skeivt. Boom, det var nedre rygg borte gitt. Var utrolig vondt i ca tre dager, så gikk det gradvis over. Men, det fortsatte faktisk å plage meg i over 1,5 år sånn frem og tilbake. Fikk fysiokjæresten til å se på det, konkluderte med alt for stramme muskler i rumpa på venstre side, spesielt piriformis (ja, det høres jo ut som et luksusproblem, men det er vondt hehe!), så måtte ha en del sportsmassasje og strekking der. Nå er det ca borte Se det an, går det ikke bort så gjør heller noe med det enn å vente alt for lenge sånn som jeg gjorde. Ryggen skal jo helst vare i mange år. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Takk for godt råd Julie . Jeg skal se hvordan det går på trening i morgen. Jeg opplever at dersom jeg låser ryggen slik man skal og tar en knebøy uten vekt, eller markløft uten vekt, kjenner jeg ikke noe til ryggsmertene. Det er kun når jeg bøyer ryggen slik man ikke bør gjøre at det gjør vondt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Eg feila på knebøy etter 3 repetisjonar på første arbeidssett i dag. Eit eller anna i triceps/skulder som låg i klem eller noko sånt. Så fort eg fekk belastning på armen var det slutt. fml... Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Fikk fysiokjæresten til å se på det, konkluderte med alt for stramme muskler i rumpa på venstre side, spesielt piriformis (ja, det høres jo ut som et luksusproblem, men det er vondt hehe!), så måtte ha en del sportsmassasje og strekking der. Nå er det ca borte 3 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 kjipt, fordi jeg venter fortsatt på sånne stretchbånd å trene med og må da nødvendigvis bruke vekter i stedet for ( sliter med samma problem som brad, vondt i skuldra!) det jeg da lurte på er det greit å gjøre de samme cuff øvelsene med vekter da? Ja, så lenge det har samme bevegelse, jeg bruker selv hantler til rotatorcuff. Brad: hold deg unna øvelser som gjør vondt inntil videre. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Get this.. Den "superfancye" gymmen her har ikke speil foran knebøyapparatet. Her må du gjette deg til teknikk på smak ... Livsfarlig spør du meg. Skal foresten begynne med taekwondo og nå neste torsdag men treninga går fra 20 til 21.30 etter spisevinduet mitt... Burde jeg investere i bcaa? Eller vil det siste måltidet henge igjen såpass at det er null problem? Evt hive i meg en shake før f.eks Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Trening på kvelden etter du har ete er ikkje noko problem. Det er ved trening på tom mage over heile natta ein bør ta BCAA. Klokka 8 på kvelden går eg ut frå at du har bra med mat innabords. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Get this.. Den "superfancye" gymmen her har ikke speil foran knebøyapparatet. Her må du gjette deg til teknikk på smak ... Livsfarlig spør du meg. Skal foresten begynne med taekwondo og nå neste torsdag men treninga går fra 20 til 21.30 etter spisevinduet mitt... Burde jeg investere i bcaa? Eller vil det siste måltidet henge igjen såpass at det er null problem? Evt hive i meg en shake før f.eks BCAA som tørstedrikk, bruk 10-15 gram... Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Interessant artikkel for å være bt. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Interessant artikkel for å være bt. Likte en av kommentarene til artikkelen... Om Professor Kåre Norum sa han dette med glimt i auget: "Spør ham om hvorfor vi alltid måler de høyeste kolesterolverdiene hos anorexiajentene! - Da blir`n rasende! Fordi han kan ikke svare på dette spørsmålet!" Lenke til kommentar
Brad Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Mye folk med nyttårsforsetter ja! Ærsj! Edit: Var noen som linka til noe gode(?) treningssupplemang man kunne få kjøpt i USA før her, hva var det egentlig ? Vil det være mulig og få inn til norge ? Hvis man f.x bestiller det hjem til noen som bor i USA og får dem til og sende det som gave ? Hva er evt værste utfall ? Bot ? eller blir det bare "indratt" av tollvesnet ? Vist du bestiller supplementer på ebay fra privatpersoner er sjansen større for å få det gjennom tollen. Ettersom ikke pakken da er markert med "bodybuilding" stickers og diverse. Men bestil en og en boks, er vell større sjans for å få det gjennom da. Jeg har både bestilt jack3d og xtend fra Ebay. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg har faktisk noen kompiser som studerer der nå, så da får jeg evt de til og sende. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Noen gode forslag til bicepsøvelser? Trener den jævla bicepsen jevnlig, men alt øker unntatt den. Gidder snart ikke mer altså.. *cutmyself* Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Trener du baseøvelser i tillegg til biceps? Hvis ikke, inkluder knebøy og markløft i programmet ditt. Sørg for å gi alt på de øvelsene, så trener du biceps etterpå (curls, chin-ups etc). Da skal du se at de vokser . Endret 10. januar 2012 av EirikYeah Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Trener du baseøvelser i tillegg til biceps? Hvis ikke, inkluder knebøy og markløft i programmet ditt. Sørg for å gi alt på de øvelsene, så trener du biceps etterpå (curls, chin-ups etc). Da skal du se at de vokser . Går ikke spesielt mye i knebøy og markløft nei, men er det det som skal til for å få de til å vokse? Ingen som har erfaringer med spesifik øvelse som gjør susen? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Veldig enkelt forklart, beina er en en kjempestor muskelgruppe, trener du disse vil du produsere mer testosteron som vil hjelpe deg med å øke andre steder. Dessuten er det teit å ikke trene bein... 1 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Drit i biceps, tren brachialis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå