Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Uff, har begynt å kjenne smerter i høyre skulderen under benkpress i det siste. Virker som det drar og river i en sene.

Er ikke helt oppe på skulderene, men helt på toppen av armen. Er bare høyre armen jeg kjenner smerten på.

Noen tips?

Bytt program?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har klart å ødelegge ryggen min :ph34r:. Konsentrasjonen glapp på siste settet med markløft i dag og da var det gjort. Klarte nesten ikke å gå og sitter nå med ekstreme smerter som stråler fra korsryggen og ned glutes.

Vet ikke hva som kommer til å skje nå fremover... :(

To be continued...

Løfta mye eller? Skulle jo tro det skulle litt mer enn ett dårlig løft til for å ødelegge ryggen, så det går sikkert over.

Lenke til kommentar

Jeg løfta ikke veldig tungt (3x3 @ 95kg) og de to første settene gikk helt fint. 80% av alle "plutselige" ryggsmerter går visstnok over etter 4 - 7 dager, så jeg håper det går over etter hvert. Er bare litt spent på hvor lenge jeg kommer til å kjenne det under trening fremover og om jeg blir nødt til å gå en lengre periode uten markløft, slik jeg nå har hatt en lang pause fra knebøy :(.

Noen andre som har fått ryggsmerter etter et dårlig markløft?

Lenke til kommentar

Lei nakkesmerter! Kjører jeg mye markløft i en periode så får jeg det. Sitter jeg mye på pc`n får jeg det. Jobber jeg med gips som må skrus høyt oppe på veggen eller i tak så får jeg vondt..

Det hele startet for 1 år siden, da jeg jobbet i matbutikk. Blir aldri kvitt det. Æsj. Mister lysten på å trene markløft kjenner jeg. Da det bare gjør det værre.

Edit: Tigerbalsam? Kanskje det hjelper?

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Takker for tips! Begynner virkelig å gå lei. Føles som om noen sitter å stikker nåler i venstre del av nakken. Det er til tider veldig vondt, pluss at jeg blir redd for å anstrenge meg så det kanskje blir værre, noe som går utover trening, jobb osv.

Lenke til kommentar

Uff, har begynt å kjenne smerter i høyre skulderen under benkpress i det siste. Virker som det drar og river i en sene.

Er ikke helt oppe på skulderene, men helt på toppen av armen. Er bare høyre armen jeg kjenner smerten på.

Noen tips?

Varmer du opp skuldrene nok? Trener du dips? Isåfall, går du veldig langt ned da? Ellers kan du prøve rehabiliteringsøvelser for skuldrene. Funka gull for meg når jeg fikk smerter. Har ikke merka smerter siden, å jeg løfter tyngre nå :)

Ja, jeg mener jeg varmer opp skuldrene ganske bra. Hvertfall nå i det siste ettersom det er da jeg har fått kjenne smerten veldig.

Men kan vel hende det har kommet fra tidligere når jeg har vært slapp på å varme opp.

Får vell ta noen rehabiliteringsøvelser for skuldra ja. Men litt kjipt nå som jeg kun har igjen 3 økter med benkpress før jeg er ferdig med perioden og da skal jeg ha hvertfall 1 uke fri. Tror du jeg kan vente til da, og heller ta det rolig med benkpressen deretter og kjøre en del rehabiliteringsøvelser? Eller burde jeg slutte med benk nå med en gang?

Skal trene benk igjen på Torsdag, så får jeg se det ann da. Noen gode tips til skulderoppvarming? Veiver som regel litt med armene og tar en rett stang og tar og løfter den over hodet og bak ryggen og fram igjen, samt noen pushups og lette sett på benken.

Lenke til kommentar

kjipt, fordi jeg venter fortsatt på sånne stretchbånd å trene med og må da nødvendigvis bruke vekter i stedet for ( sliter med samma problem som brad, vondt i skuldra!)

det jeg da lurte på er det greit å gjøre de samme cuff øvelsene med vekter da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...