phax Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Uff, har begynt å kjenne smerter i høyre skulderen under benkpress i det siste. Virker som det drar og river i en sene. Er ikke helt oppe på skulderene, men helt på toppen av armen. Er bare høyre armen jeg kjenner smerten på. Noen tips? Bytt program? 9 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Å gud PF er så digg! Masse mat, masse energi og alt tima og tilrettelagt 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg har klart å ødelegge ryggen min . Konsentrasjonen glapp på siste settet med markløft i dag og da var det gjort. Klarte nesten ikke å gå og sitter nå med ekstreme smerter som stråler fra korsryggen og ned glutes. Vet ikke hva som kommer til å skje nå fremover... To be continued... Løfta mye eller? Skulle jo tro det skulle litt mer enn ett dårlig løft til for å ødelegge ryggen, så det går sikkert over. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg løfta ikke veldig tungt (3x3 @ 95kg) og de to første settene gikk helt fint. 80% av alle "plutselige" ryggsmerter går visstnok over etter 4 - 7 dager, så jeg håper det går over etter hvert. Er bare litt spent på hvor lenge jeg kommer til å kjenne det under trening fremover og om jeg blir nødt til å gå en lengre periode uten markløft, slik jeg nå har hatt en lang pause fra knebøy . Noen andre som har fått ryggsmerter etter et dårlig markløft? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Har opplevd pump så grov at jeg så ut som en utstillingsdukke, men det føltes jo derimot digg Du får kule ned og sitte på kjøkkenstoler slik at ryggen holdes ben ELLER spørre fastlegen... Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Drøyer litt med å kontakte lege/kiropraktor, håper at det går bort av seg selv etter noen dager. Jeg tror faktisk aldri jeg har hatt pump . Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Føles som om korsryggen har låst seg på et vis når man får pump i ryggen... Jeg klarer å kontrollere ryggmusklene mine meget bra så jeg har vært uten slike hickups til nå. Forsåvidt skadefri helt siden jeg begynte å trene... Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) - Endret 26. mai 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 120 kroner for 2 kilo med kyllingfillet er god deal. Go coop Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Lei nakkesmerter! Kjører jeg mye markløft i en periode så får jeg det. Sitter jeg mye på pc`n får jeg det. Jobber jeg med gips som må skrus høyt oppe på veggen eller i tak så får jeg vondt.. Det hele startet for 1 år siden, da jeg jobbet i matbutikk. Blir aldri kvitt det. Æsj. Mister lysten på å trene markløft kjenner jeg. Da det bare gjør det værre. Edit: Tigerbalsam? Kanskje det hjelper? Endret 9. januar 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Tigerbalsam, massasje, varmebehandling etc. Fysioterapeut har kanskje noen forslag. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Takker for tips! Begynner virkelig å gå lei. Føles som om noen sitter å stikker nåler i venstre del av nakken. Det er til tider veldig vondt, pluss at jeg blir redd for å anstrenge meg så det kanskje blir værre, noe som går utover trening, jobb osv. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Er det som om du blir stiv, eller som om det er strekk? Kan jo være at du rett og slett er anspent og stram, og da kan jo faktisk akupunktur være en mulighet og. Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Prøvde markløft for første gang i dag. Tok 60 kg, men føler at jeg klarer mer.. 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Er mer som strekk. Eller, det stikker noe sinnsykt på en eller annen måte. Er en sånn stikkende følelse, som kommer fra innsiden og ut. Ikke lett å forklare Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hmm... Kan være verdt et besøk hos legen. Finnes nok behandlinger for det. Akupunktører påstår jo de skal kunne fikse nakkeproblemer, men har ingen erfaring med det selv, og usikker på om det kvalifiserer til folketrygden med frikort.. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Uff, har begynt å kjenne smerter i høyre skulderen under benkpress i det siste. Virker som det drar og river i en sene. Er ikke helt oppe på skulderene, men helt på toppen av armen. Er bare høyre armen jeg kjenner smerten på. Noen tips? Varmer du opp skuldrene nok? Trener du dips? Isåfall, går du veldig langt ned da? Ellers kan du prøve rehabiliteringsøvelser for skuldrene. Funka gull for meg når jeg fikk smerter. Har ikke merka smerter siden, å jeg løfter tyngre nå Ja, jeg mener jeg varmer opp skuldrene ganske bra. Hvertfall nå i det siste ettersom det er da jeg har fått kjenne smerten veldig. Men kan vel hende det har kommet fra tidligere når jeg har vært slapp på å varme opp. Får vell ta noen rehabiliteringsøvelser for skuldra ja. Men litt kjipt nå som jeg kun har igjen 3 økter med benkpress før jeg er ferdig med perioden og da skal jeg ha hvertfall 1 uke fri. Tror du jeg kan vente til da, og heller ta det rolig med benkpressen deretter og kjøre en del rehabiliteringsøvelser? Eller burde jeg slutte med benk nå med en gang? Skal trene benk igjen på Torsdag, så får jeg se det ann da. Noen gode tips til skulderoppvarming? Veiver som regel litt med armene og tar en rett stang og tar og løfter den over hodet og bak ryggen og fram igjen, samt noen pushups og lette sett på benken. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Du må visst trene rotator cuffen.. hvis du står sånn sant ( dette er da armen og "o" er dumbell): ---- | o o |--- så skal det trene rotatorcuffen, ikke sant folks? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 kjipt, fordi jeg venter fortsatt på sånne stretchbånd å trene med og må da nødvendigvis bruke vekter i stedet for ( sliter med samma problem som brad, vondt i skuldra!) det jeg da lurte på er det greit å gjøre de samme cuff øvelsene med vekter da? Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) - Endret 26. mai 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå