Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Det viktigste er at du ikke stopper og trene. Så lenge du kommer deg på gymmen så hjelper det på det psykiske

 

Det med småsmerter må man se litt ann, jeg har mange ganger vondt men kjører bare på. Kanskje teit, men når man trener vokser kroppen og ikke alt vokser like fort dermed får man litt smerter.

5499405[/snapback]

Ingen sjanse at jeg slutter å trene. Fikk tilsendt 5 nye kg 90+ i dag som skal utnyttes til siste aminosyre. Satser på at jeg tilbake på sporet så raskt som overhodet mulig. Har fått veldig gode resultater over nyttår som har gitt meg giv til å kjøre 100% fremover. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er bra, skal man først trene for å få litt fremgang så gjør man det skikkelig! Spiser man ikke skikkkelig kaster man bare bort tid og penger på treninga.

5499678[/snapback]

 

Herre.

Det spørs da helt hvorfor man trener.. Trener man for å bli stor, samt få sprengte muskler bør man selvfølgelig passe på kostholdet.

Men, for de av oss som trener for selve treningens skyld, er ikke kostholdet såå viktig. Selvfølgelig, man bør så absolutt ikke spise junk-food hver dag, men allikevel.

 

Edit: Virker litt "sintere" enn jeg egentlig er, må beklage hvis du føler deg støtt.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Det er bra, skal man først trene for å få litt fremgang så gjør man det skikkelig! Spiser man ikke skikkkelig kaster man bare bort tid og penger på treninga.

5499678[/snapback]

 

Herre.

Det spørs da helt hvorfor man trener.. Trener man for å bli stor, samt få sprengte muskler bør man selvfølgelig passe på kostholdet.

Men, for de av oss som trener for selve treningens skyld, er ikke kostholdet såå viktig. Selvfølgelig, man bør så absolutt ikke spise junk-food hver dag, men allikevel.

 

Edit: Virker litt "sintere" enn jeg egentlig er, må beklage hvis du føler deg støtt.

5499688[/snapback]

helvete, mista alt jeg skrev :hrm:

 

Uansett min og din mening er forskjellig. Å trene i 12 måneder for resultater du kunne fått på 2 med godt kosthold ser jeg ikke vitsen i.

 

Å kosthold ER viktig for en som ikke skal bli stor og får "sprengte" muskler. Dårlig kosthold kan føre til slitasje og skader.

 

Men go natta lille venn...

Lenke til kommentar
Det er bra, skal man først trene for å få litt fremgang så gjør man det skikkelig! Spiser man ikke skikkkelig kaster man bare bort tid og penger på treninga.

5499678[/snapback]

 

Herre.

Det spørs da helt hvorfor man trener.. Trener man for å bli stor, samt få sprengte muskler bør man selvfølgelig passe på kostholdet.

Men, for de av oss som trener for selve treningens skyld, er ikke kostholdet såå viktig. Selvfølgelig, man bør så absolutt ikke spise junk-food hver dag, men allikevel.

 

Edit: Virker litt "sintere" enn jeg egentlig er, må beklage hvis du føler deg støtt.

5499688[/snapback]

helvete, mista alt jeg skrev :hrm:

 

Uansett min og din mening er forskjellig. Å trene i 12 måneder for resultater du kunne fått på 2 med godt kosthold ser jeg ikke vitsen i.

 

Å kosthold ER viktig for en som ikke skal bli stor og får "sprengte" muskler. Dårlig kosthold kan føre til slitasje og skader.

 

Men go natta lille venn...

5499709[/snapback]

 

Selvfølgelig er kosthold viktig. Men hva som er et godt kosthold er jo et meget omstridt tema. Så det å bruke usannsynlig mye penger og krefter på å supplemere kostholdet med diverse proteiner og annet kosttilskudd er strengt tatt ikke nødvendig for å få en helt normal progresjon i treningen. Men, nå virker jo både du og LarsP som relativt ekstreme, så dette er nok en relativt dødfødt diskusjon.

 

God natt ja :)

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er kosthold viktig. Men hva som er et godt kosthold er jo et meget omstridt tema. Så det å bruke usannsynlig mye penger og krefter på å supplemere kostholdet med diverse proteiner og annet kosttilskudd er strengt tatt ikke nødvendig for å få en helt normal progresjon i treningen. Men, nå virker jo både du og LarsP som relativt ekstreme, så dette er nok en relativt dødfødt diskusjon.

 

God natt ja  :)

5499716[/snapback]

LarsP er langt fra ekstrem, jeg var en stund ekstrem på tilskudd men har roet meg nå. Å ta protein tilskudd er IKKE ekstremt. Da jeg tok 7 forskjellig tabbiser per dag og 3 sorter shake gikk det litt over styr, men hadde god vekst å den tiden da.

Lenke til kommentar

Har nettopp hatt en rimelig lang pause fra styrketrening, rettere sagt fra August/September frem til nå... Har jogga litt innimellom men skal begynne nå igjen skikkelig.. Ser for meg 2-3 uker med jogging sånn at jeg blir kvitt litt sånn unødvendig shit på magen min og begynne å trene den og skikkelig - men jeg er ikke fornøyd med hendene mine.. Syns de rett og slett er for små... Noen tips her? Og vil ikke bare trene volum - det må være muskler inni de også ;) hehe

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan Tn kom fram til å ha 80% kasein og 20% myse i sitt basic protein, er jo ikke mange byggere i verden som bruker den comboen akkurat.

 

@Anderz, det tar lang tid å få kraftige hender. Helst bør du ha et tungt arbeid i tillegg til treninga. Men chins, markløft og roing vil nok hjelpe på vil jeg tro.

 

Selv har jeg en jobb som er tung for både rygg, skuldre og hender. Mye løft og riving på tungt og dårlig tilpasset utstyr. Å hadde rimlig spinkle hender, men nå sliter jeg med at fingrene er altfor tynne iforhold til håndflaten og det ser ikke akkurat bra ut det heller. JA jeg vet jeg er syklig opptatt av kroppen min.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
@Anderz, det tar lang tid å få kraftige hender. Helst bør du ha et tungt arbeid i tillegg til treninga. Men chins, markløft og roing vil nok hjelpe på vil jeg tro.

 

Selv har jeg en jobb som er tung for både rygg, skuldre og hender. Mye løft og riving på tungt og dårlig tilpasset utstyr. Å hadde rimlig spinkle hender, men nå sliter jeg med at fingrene er altfor tynne iforhold til håndflaten og det ser ikke akkurat bra ut det heller. JA jeg vet jeg er syklig opptatt av kroppen min.

5518103[/snapback]

 

Tusen takk.. Noen som har adressen til den siden der det er bilde og sånt lite animasjonsbilde av de fleste øvelsene? Husker ikke adressen nå - men den var norsk såvidt som jeg husker :p

Lenke til kommentar
Det er bra, skal man først trene for å få litt fremgang så gjør man det skikkelig! Spiser man ikke skikkkelig kaster man bare bort tid og penger på treninga.

5499678[/snapback]

 

Herre.

Det spørs da helt hvorfor man trener.. Trener man for å bli stor, samt få sprengte muskler bør man selvfølgelig passe på kostholdet.

Men, for de av oss som trener for selve treningens skyld, er ikke kostholdet såå viktig. Selvfølgelig, man bør så absolutt ikke spise junk-food hver dag, men allikevel.

 

Edit: Virker litt "sintere" enn jeg egentlig er, må beklage hvis du føler deg støtt.

5499688[/snapback]

helvete, mista alt jeg skrev :hrm:

 

Uansett min og din mening er forskjellig. Å trene i 12 måneder for resultater du kunne fått på 2 med godt kosthold ser jeg ikke vitsen i.

 

Å kosthold ER viktig for en som ikke skal bli stor og får "sprengte" muskler. Dårlig kosthold kan føre til slitasje og skader.

 

Men go natta lille venn...

5499709[/snapback]

 

Og man får stygge strekk-merker på de mest merklige plassene, å få store strekk-merker rundt biceps foreks.( som jeg fikk ) er ikke fint.

Lenke til kommentar
@Anderz, det tar lang tid å få kraftige hender. Helst bør du ha et tungt arbeid i tillegg til treninga. Men chins, markløft og roing vil nok hjelpe på vil jeg tro.

 

Selv har jeg en jobb som er tung for både rygg, skuldre og hender. Mye løft og riving på tungt og dårlig tilpasset utstyr. Å hadde rimlig spinkle hender, men nå sliter jeg med at fingrene er altfor tynne iforhold til håndflaten og det ser ikke akkurat bra ut det heller. JA jeg vet jeg er syklig opptatt av kroppen min.

5518103[/snapback]

 

Tusen takk.. Noen som har adressen til den siden der det er bilde og sånt lite animasjonsbilde av de fleste øvelsene? Husker ikke adressen nå - men den var norsk såvidt som jeg husker :p

5518600[/snapback]

 

Iform.no?

Lenke til kommentar
@Anderz, det tar lang tid å få kraftige hender. Helst bør du ha et tungt arbeid i tillegg til treninga. Men chins, markløft og roing vil nok hjelpe på vil jeg tro.

 

Er 16 år snart, 186 og rundt 75 til 80kg - hvor mye tror du jeg bør begynne med i markløft? Og jeg skjønner ikke helt hvordan kroppshevninger kan hjelpe til med å få stor biceps?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...