Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er ettervirkningene av å trene med litt stive muskler? Har hatt 2mnd pause nå og gårsdagen merkest idag. Er det skadelig? Trener annenhver dag.

Er som regel ikke stiv lenge, skal se det ann.

Spurte før jeg søkte :tease:

iForm.no

trening av støle muskler skal ikke forekomme. Stivheten, sårheten, ømheten og stølheten er mekanismer som kroppen tar i bruk for å få deg til å oppholde deg mer i ro. Grunnen til dette er at kroppen har blitt ekstra mye nedbrutt (du har blitt støl), og derfor trenger ekstra mye ro og hvile for å bygge seg opp igjen.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

Av og til lurer jeg på hva som seriøst feiler folk.

Var en dude som gikk rundt med en 1.5 liters pepsi max på senteret idag. Og ja, han drakk opp hele driten før "økten" var over. "Økten" besto av å trene biceps i speilet, med tilhørende grimaser og kikke-på-muskelen-mens-jeg-flexer.

:wallbash:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er ettervirkningene av å trene med litt stive muskler? Har hatt 2mnd pause nå og gårsdagen merkest idag. Er det skadelig? Trener annenhver dag.

Er som regel ikke stiv lenge, skal se det ann.

Spurte før jeg søkte :tease:

iForm.no

trening av støle muskler skal ikke forekomme. Stivheten, sårheten, ømheten og stølheten er mekanismer som kroppen tar i bruk for å få deg til å oppholde deg mer i ro. Grunnen til dette er at kroppen har blitt ekstra mye nedbrutt (du har blitt støl), og derfor trenger ekstra mye ro og hvile for å bygge seg opp igjen.

I call iform.no/bullshit. Det er ikke problematisk, men restitusjonen vil utsettes noe. Utnytt forhøyet proteinsyntese, og ikke hopp over en økt fordi du opplever DOMS(stølhet).

• Liker 5
Lenke til kommentar

Fikk en ganske stor smell i ryggen i går når jeg drev på med militærpress, og hadde enorme smerter igår, Idag er smerten mer sentrert mot venstre og ikke så veldig kraftig. Er høyere opp enn korsryggen, men ikke helt oppe ved skulderbladene liksom. Noen som har opplevd det før? Muskel eller noe som bør knekkes på plass av kiropraktor? :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke nei laugh.gif

Kona slanker seg hele året, så betalte hu for vektklubb og da gikk hu fra 73-66 på 5 uker og fortsetter der nå.

KUN pga hu er så gjerrig at hu vil ha valutta for pengene, er bare snakk om motivasjon siden man har betalt, gjør jo bare det jeg har sakt til hu.

Jeg mener at det finnes så mye bra , StrongL- 5x5-ryp. Fitnessb, myrev, tn, RPE, myorep, bare her i norge at man kan klare seg på det.

Det ser ut til at 80% av alle her i tråden sliter med kostholdet når man bulker år etter år og ligger å vipper på 70-73kg.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På bulk er det lettest.

38kcal pr kg

2,2g protein

25-30% fett

Resten karb.

2,2 og 30% kan man ha fast og når man veier seg en gang i uka justerer man bare med karben i 200 kcal-intervaler.

Da tar det 1 mnd maks så har man det perfekte overskuddet for sin aktivitet om man er passe stabil.

Endret av War
Lenke til kommentar

Proteinbehov er nå diskutert opp og i mente SÅ!!!!!!!!

Hva er deres personlige erfaringer?

I høst holdt det med 3-4 liter helmelk og en shake (på treningsdager) om dagen, samt proteinene fra maten, kanskje 40 gram...

Så totalt 160 gram på en same på 70kg, men det tror jeg var overskudd så det rekker...

På deff i forfjor holdt jeg rundt 120gram om dagen på 65kg og tror ikke jeg mistet så mye muskelmasse...

I år vet jeg ikke, jeg bare doser innpå med BCAA og det som finnes av proteiner som ikke koster skjorta...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

200kcal opp på 70 kg er 38-40-42-44 det, så ville ha tatt en mnd.

33kcal pr kg er teoretisk forbruk/vedlikehold.

Men det er fettfri masse da, fettet trenger ikke energi.

Så egentlig kan man trekke fra 15kg kroppsvekt når man regner, men man gjør det ikke pga hovedproblemet er nok kcal.

Var selv oppe i 45kcal pr kg opp til 95 kg, fettprosenten var lik, men % på 95 er mer en % på 75 så noe fettøkning ble det.

Men på den andre siden er fettøkning den eneseste indikatoren på at man er i overskudd.

Større overskudd gir mer masse, men deffen etterpå reduserer den tilsvarende så ser ikke poenget med 50kcal pg kg-bulker.-

Husk at alle kcal du ikke fikk i deg fra protein må erstattes med karb eller fett.

Etter 100g har de fleste dekket behoved ved trening, da blir jo regnestykket hva 100g til gir kroppen din vs 50g fett til eller 100g karb til.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...