Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er dropsett? Det er vel ikke det samme som å kjøre til failure? :blush:

5473614[/snapback]

Drop sett kjøres mange ganger til failure ja, men er ikke det samme. Et dropsett er når du dropper fra en vekt du f.eks klarer 12reps på men stopper på 10, for så og droppe på vekt og ta flere reps.

Lenke til kommentar

Bestilte meg nettopp 5kg av sjokoladevarianten. Det blir koselig å få hentelapp i postkassa. =D

Så langt har uka vært meget morsom da jeg har økt i så og si samtlige øvelser. Eneste problemet er at jeg sliter med en meget vond underarm. Dette gjør seg særlig gjeldende på curls med tunge vekter. Gikk ned 10kg fra vanlig for å ikke overbelaste den unødig (kjedelig, men hater å ta sjanser). Smertene kommer akkurat når jeg rykker opp i starten av en bevegelse og akkurat når jeg skal til å stabilisere den på toppen, en slags stikkende smerte.

Har opplevd det samme for et par år siden. Antar jeg bare har kjørt armene litt for hardt. :\

Lenke til kommentar
Bestilte meg nettopp 5kg av sjokoladevarianten. Det blir koselig å få hentelapp i postkassa. =D

Så langt har uka vært meget morsom da jeg har økt i så og si samtlige øvelser. Eneste problemet er at jeg sliter med en meget vond underarm. Dette gjør seg særlig gjeldende på curls med tunge vekter. Gikk ned 10kg fra vanlig for å ikke overbelaste den unødig (kjedelig, men hater å ta sjanser). Smertene kommer akkurat når jeg rykker opp i starten av en bevegelse og akkurat når jeg skal til å stabilisere den på toppen, en slags stikkende smerte.

Har opplevd det samme for et par år siden. Antar jeg bare har kjørt armene litt for hardt. :\

5487958[/snapback]

Hehe, jeg får det levert på døra uten å betale frakt :)

Jeg fikk en strek i triceps på søndag når Rio skallet inn 1-0. Vet ikke hvordan, men etterpå gjorde det forbanna vondt i hele armen.

Lenke til kommentar

Hei, lurte på det, dere spiser protein pulver, men ellers kosthold hvordan spiser dere da? Bare lurte har stangert litt på min trening, må vel legge litt om på kostholdet og proteinpulver hjelper vel ikke noe særlig for utholdenhets trening eller? Løfter litt vekter og jogger en del, men vil holde samme vekt som nå bare det hadde vært muskler da.

Lenke til kommentar

Skal snart handle nytt proteinpulver snart. Har gått på protein tech isolate eller noe sånn, det er hvertfall bare myse protein i det. Hadde tenkt til å kjøpe den samme pluss kasein protein. Altså, 2kg myse og 2kg kasein. Tenkte å ta myse protein etter trening og ta kasein på kvelden etter treninge og de dagene jeg ikke trener. Noen som har erfaringer med dette? Eller noen andre tips?

- Andreas

Lenke til kommentar
Hei, lurte på det, dere spiser protein pulver, men ellers kosthold hvordan spiser dere da? Bare lurte har stangert litt på min trening, må vel legge litt om på kostholdet og proteinpulver hjelper vel ikke noe særlig for utholdenhets trening eller? Løfter litt vekter og jogger en del, men vil holde samme vekt som nå bare det hadde vært muskler da.

5488838[/snapback]

Jeg tror det kan være lurt å ta litt proteiner i tillegg da. Muskler bygges opp av proteiner, dvs at du rett og slett må brenne bort overskuddsfettet samtidig som du får i deg nok proteiner så du får økt muskelmasse. Selvfølgelig går det fint også uten proteinpulver, men med pulver kan det gå litt fortere, og du slipper å tenke like mye på det du putter i deg (at du skal spise nok proteiner i det daglige. Men tar du BÅDE proteiner OG passer på kostholdet, går det nok enda raskere igjen. Kostholdet er halvparten av jobben.)

Lenke til kommentar

5488838[/snapback]

Jeg tror det kan være lurt å ta litt proteiner i tillegg da. Muskler bygges opp av proteiner, dvs at du rett og slett må brenne bort overskuddsfettet samtidig som du får i deg nok proteiner så du får økt muskelmasse. Selvfølgelig går det fint også uten proteinpulver, men med pulver kan det gå litt fortere, og du slipper å tenke like mye på det du putter i deg (at du skal spise nok proteiner i det daglige. Men tar du BÅDE proteiner OG passer på kostholdet, går det nok enda raskere igjen. Kostholdet er halvparten av jobben.)

5491504[/snapback]

Ja, regner nesten med det. Sitter å kikker litt på forsjellige sider med kosthold stoff på litt arbeid å lære seg å spise riktig, men får prøve sette seg litt inn i det og regne litt at å fram på matvarer og slikt. Men bare å kutte ut på potetgull og ferdig pizza, og begynne å spise mere fisk er vel en bra løsning fram til jeg finner ut av det. Får vel prøve proteinpulver men må få balanse i kostholdet mitt er vel det viktigste som må gjøres uansett.

Lenke til kommentar

Der sa det stopp for treningen min. Det smalt høyt i høyre håndledd i dag når jeg trente skuldrene. To stykker hørte smellet og spurte om det gikk bra med meg, sier vel det meste om lyden. :p

Tror det er snakk om en betennelse fra helvete. Tviler på at det blir noen seriøs styrketrening på meg de neste ukene. :cry:

Lenke til kommentar
Der sa det stopp for treningen min. Det smalt høyt i høyre håndledd i dag når jeg trente skuldrene. To stykker hørte smellet og spurte om det gikk bra med meg, sier vel det meste om lyden. :p

Tror det er snakk om en betennelse fra helvete. Tviler på at det blir noen seriøs styrketrening på meg de neste ukene.  :cry:

5496926[/snapback]

Ta det bare med ro i ei uke, mulig det ikke er så ille. Uansett, du kommer jo alltid sterkere tilbake håper vi.

Lenke til kommentar

Tror det er snakk om en betennelse fra helvete. Tviler på at det blir noen seriøs styrketrening på meg de neste ukene.  :cry:

5496926[/snapback]

Hadde du varmet ordentlig opp? :p

Lenke til kommentar
Ta det bare med ro i ei uke, mulig det ikke er så ille.  Uansett, du kommer jo alltid sterkere tilbake håper vi.

5497586[/snapback]

Tror ikke det er så ille som først antatt (akkurat der og da virket det som beinet brakk rett av=P). Skal konsentrere meg om å trene kondisjon, bein og mage i neste uke. Starter vel med lette vekter imot slutten om jeg føler meg bedre.

What doesn't kill you makes you stronger! :D

Hadde du varmet ordentlig opp?  :p

5498073[/snapback]

Joda, var god og varm. Problemet var at jeg hadde slitt med småsmerter i en ukes tid. Idioti og ikke lytte på kroppen når den sier obs, obs.

Lenke til kommentar
Ta det bare med ro i ei uke, mulig det ikke er så ille.  Uansett, du kommer jo alltid sterkere tilbake håper vi.

5497586[/snapback]

Tror ikke det er så ille som først antatt (akkurat der og da virket det som beinet brakk rett av=P). Skal konsentrere meg om å trene kondisjon, bein og mage i neste uke. Starter vel med lette vekter imot slutten om jeg føler meg bedre.

What doesn't kill you makes you stronger! :D

Hadde du varmet ordentlig opp?  :p

5498073[/snapback]

Joda, var god og varm. Problemet var at jeg hadde slitt med småsmerter i en ukes tid. Idioti og ikke lytte på kroppen når den sier obs, obs.

5499285[/snapback]

Det viktigste er at du ikke stopper og trene. Så lenge du kommer deg på gymmen så hjelper det på det psykiske

Det med småsmerter må man se litt ann, jeg har mange ganger vondt men kjører bare på. Kanskje teit, men når man trener vokser kroppen og ikke alt vokser like fort dermed får man litt smerter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...