Alt-Ctrl Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Skal vel være forsiktig med å trene for hardt i ung alder? Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Skal vel være forsiktig med å trene for hardt i ung alder? Nei. Man skal være forsiktig med å trene FEIL. Har man god teknikk, slik at man unngår skader, er det bare å kjøre på. Starter man å trene styrke tidlig vil man være ekstremt glad for det når man blir eldre. Den heftige produksjonen av testosteron en gutt i puberteten har, får man aldri igjen (med mindre man kjører på roids). 2 Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Skal vel være forsiktig med å trene for hardt i ung alder? Altså nå er det ikke snakk om at jeg skal bli en muskelbunt heller da, vil bare få mer definisjon. Det er ikke slik at målet er 100 kg i benk før jeg er 17 Skal vel være forsiktig med å trene for hardt i ung alder? Nei. Man skal være forsiktig med å trene FEIL. Har man god teknikk, slik at man unngår skader, er det bare å kjøre på. Starter man å trene styrke tidlig vil man være ekstremt glad for det når man blir eldre. Den heftige produksjonen av testosteron en gutt i puberteten har, får man aldri igjen (med mindre man kjører på roids). Vil det si at treningen allerede er ganske "på topp" hvis jeg trener bra? Hvis du skjønte det Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Ikke nødvendigvis på topp. Du vil få bedre og mer effektive treningsøkter etter hvert, når du får litt mer erfaring og blir bedre kjent med hva som er best for deg og din kropp, så det første året eller to dreier det seg mye om å finne ut hva som fungerer bra og ikke. Det som er på topp er produksjonen av testosteron, som kort fortalt er det hormonet som bygger muskler. Det vil si at du vil antakeligvis oppnå nokså heftige resultater nå mens du er ung, både på grunn av at du er nybegynner og på grunn av at du er i puberteten. Når man er i puberteten bygger kroppen muskler bare ved at man sitter hjemme i sofaen; det er bare sånn det å være gutt i tenårene . Så trener man i tillegg, bygger kroppen ekstra mye muskelmasse. Endret 28. desember 2011 av EirikYeah Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Ikke nødvendigvis på topp. Du vil få bedre og mer effektive treningsøkter etter hvert, når du får litt mer erfaring og blir bedre kjent med hva som er best for deg og din kropp, så det første året eller to dreier det seg mye om å finne ut hva som fungerer bra og ikke. Det som er på topp er produksjonen av testosteron, som kort fortalt er det hormonet som bygger muskler. Det vil si at du vil antakeligvis oppnå nokså heftige resultater nå mens du er ung, både på grunn av at du er nybegynner og på grunn av at du er i puberteten. Når man er i puberteten bygger kroppen muskler bare ved at man sitter hjemme i sofaen; det er bare sånn det å være gutt i tenårene . Så trener man i tillegg, bygger kroppen ekstra mye muskelmasse. Da gleder jeg meg til å se resultatene etter et halvt års tid, skal holde meg unna all drittmaten neste år Edit: Men det blir jo litt snop i helgen selvføgelig Endret 28. desember 2011 av sebastifuck Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Skal vel være forsiktig med å trene for hardt i ung alder? Go hard, styrketrening i ung alder er noe alle burde begynt med. Det vil de tjene på når de blir eldre, mange fordeler med det. Endret 28. desember 2011 av joakimz Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Er det noen av dere som leser blogger fra universiteter i USA, artikler fra Europa o.l. ? Jeg lærer en del av bare å delta på andre forum, hvor jeg samtidig finner slike artikle, blogs etc... Det er jevnt over lavt nivå på kunnskapen her i DST, noe som brått hadde endra seg om flere hadde lest mer. Noe som dettef.eks... LES, LÆR, BRUK... 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Skulle gjerne vore aktiv på forum med høgare aktivitet og kvalitet, men tida strekker ikkje til. Inntil vidare er det greit nok med Myrevolution og diskusjon.no. Her inne går det mest i kvardagslege diskusjonar rundt trening. Vil eg ha teknikktips eller liknande så brukar eg Google. 1 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Det er greit og ikke pumpe på max hele tiden når man er ung. Har en kompis av meg som jeg regner med kommer til og bli ødelagt i kroppen fordi han tar løpeintervall vær gang har trener pluss at han maxser alt hele tiden. Selv tar jeg det rolig, sakte men sikkert. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Men du har jo, no offense, ikke peiling Wizzlee? Hvis det er noe du antar, kan du like godt si med en gang at det er ren gjetting.. 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Forstår heller ikke hvorfor løpeintervall skal være så farlig... Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Trening i jula passer dårlig. Var fyllesjuk i går, også skal jeg på fylla i morgen. Men, jeg er så tøff at jeg gir blanke i om jeg er sliten, nå skal det trenes tungt! Wish me luck! Endret 28. desember 2011 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Heisann gutter og god jul. Lurte på en ting, lenge siden eg har trent nå og med jula kommer det sukker.. Hatt to økter idag, og nå senest en kardio økt ute. Hva er det beste å stappe i seg etter en kardio økt for ikke å gå helt i kjelleren etter noen timer. Har en bøtte med Whey som eg drikker, men det er for det meste i forbindelse med styrke. Skal eg bare skylle nedpå med det etter en god kardioøkt også eller er det noe bedre som eg muligens har i (kjøle)skapet? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 LES, LÆR, BRUK Egentlig er det slik Fagerli gjør, han er over alt og prøver ting sammen med andre gode trenere og på toppen av dette prøver han det ut selv / på de han trener og optimaliserer det før han skriver om det på siden sin. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Har en kompis av meg som jeg regner med kommer til og bli ødelagt i kroppen fordi han tar løpeintervall vær gang har trener pluss at han maxser alt hele tiden. Samme som kompisen min det, og slik gikk det med han: http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?progId=578704&treeId=16 Endret 28. desember 2011 av LunaticFanaticHD Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Har en kompis av meg som jeg regner med kommer til og bli ødelagt i kroppen fordi han tar løpeintervall vær gang har trener pluss at han maxser alt hele tiden. Samme som kompisen min det, og slik gikk det med han: http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?progId=578704&treeId=16 Ja fy feite, han ser jo ut som om han har holdt på å få buttwink, lordosis og at han kanskje var overtrent en stund... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Men mulig han er en slappfis Endret 28. desember 2011 av LunaticFanaticHD 1 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Kan du linke til bilde av han? eller er det han over? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Er han over, litt mer krølltopp der men Lenke til kommentar
Bulava Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Men mulig han er en slappfis Store armer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå