Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Min dag :Mandag :Ski, 2 og ein halv time

Tysdag :Fotball med A-laget 1 og ein halv time

Onsdag:Fotball med guttelaget 1 og ein halv time

Tysdag : Ski teknik , 1 og ein halv time

Fredag :Friiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Lørdag : ski-renn eller ski trening

Søndag : lett jogging

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå snart tømt en 2kg bøtte med protein, men jeg har noe spørsmål ang. bruken.

 

Har hørt at man burde bruke protein i intervaller, 2 måneder med protein+1 måned uten, for å få best effekt? Stemmer det?

 

Hvilket protein produkt vil passe best for å bygge muskler? Har brukt Whey Protein Isolat fra proteinfabrikken, finnes det noen bedre alternativer?

 

Når på døgnet, og i forhold til treningen er det best å ta proteintilskuddet? Tar nå bare rett etter trening, ikke det at jeg ikke har merket noen effekt av det, men alt kan gjøres bedre ;).

 

- Andreas

Lenke til kommentar

Jeg bruker 90+ og er meget fornøyd. Fordelen med dette produktet er at man allerede har en tilnærmet perfekt blanding av myse og kasein. Smaken er helt ok og produktet er temmelig rimelig.

 

Jeg drikker 2-3 shaker om dagen alt ettersom:

- frokost

- før trening

- etter trening

 

Ser egentlig ingen grunn til at man skal få økt effekt av å ikke innta like mye protein i en periode... :shrug:

Lenke til kommentar
Har nå begynt å trene, og trener 3 ganger i uka..

 

Vurderer å kjøpe meg div "pulver", og satt opp denne handlelista;

Noen tips til forbedringer?

5459597[/snapback]

Sats heller på å kjøpe mer av det du faktisk trenger, nemlig proteinpulver. Jeg kjøper bøtter på 2,5kg, men vurderer å gå opp til 5kg da de tømmes ganske så hurtig.

 

Du bør prøve Prolabs 1kg's kreatinboks, jeg har kun hørt godt om deres produkter (og det har hatt en positiv effekt på meg).

Lenke til kommentar
Sats heller på å kjøpe mer av det du faktisk trenger, nemlig proteinpulver. Jeg kjøper bøtter på 2,5kg, men vurderer å gå opp til 5kg da de tømmes ganske så hurtig.

 

Du bør prøve Prolabs 1kg's kreatinboks, jeg har kun hørt godt om deres produkter (og det har hatt en positiv effekt på meg).

5459711[/snapback]

Takk, en kompis av meg bruker også den Prolab kreatinen, og annbefalte den. Så da tar jeg den istede.

 

Ang proteinpulver, har du tips til et bra pulver som ikke koster skjorta, men alikevel fungerer bra, og er på f.eks 2,5 - 5 kg? De på Proteinfabrikken var relativt dyre.

Lenke til kommentar

De fleste fortrekker visstnok sjokolade-versjonen. Jeg har bestilt mege 2,5kg av den for å teste den ut. Har hørt at den skal smake noe allà Nesquick.

 

De dagene jeg trener så tar jeg 50g til frokost, 30g før trening og 50g etter trening. På fridagene holder det med 30g til frokost og 30g til lunsj.

 

Du kan alltids blande, men jeg ser ikke helt poenget. Kreatinet gjør også at du må drikke vann for å få det ned, vann er bra for det meste. ;--)

Lenke til kommentar

Blir mange spørsmål nå men, kan ingenting om dette selv så setter stor pris på hjelp. =)

De fleste fortrekker visstnok sjokolade-versjonen. Jeg har bestilt mege 2,5kg av den for å teste den ut. Har hørt at den skal smake noe allà Nesquick.

Da er den grei ;)

 

De dagene jeg trener så tar jeg 50g til frokost, 30g før trening og 50g etter trening. På fridagene holder det med 30g til frokost og 30g til lunsj.

Hva blander du dette med? bare vann? eller er det Melk, jus det går i? Er dette en dose du kan annbefale til en som akkurat har begynt? eller er den for de som har blitt litt drugere? :p

 

Du kan alltids blande, men jeg ser ikke helt poenget. Kreatinet gjør også at du må drikke vann for å få det ned, vann er bra for det meste. ;--)

5459946[/snapback]

Så det å putte alle stoffene oppi en "shaker" og slenge oppi vann funker? eller? jeg skal vel ta alle stoffene samtidig uansett? eller har jeg misforstått noe her nå?
Lenke til kommentar

Jeg bruker dette blandingsforholdet:

 

50g pulver ~ 100ml

200ml ekstra lett/skummet melk

300ml vann

 

Et tips er slenge shakeren i kjøleskapet slik at den er iskald da det smaker enda bedre.

 

Du kan slenge alt av pulver oppe i shaken. Vil dog benytte meg av vann om du skal svelge piller/kapsler og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...