Kevlar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Whey-isolatet jeg bruker har over 5g BCAA (leucin, isoleucin, og valin) i hver scoop, å ta begge deler før/etter trening ser jeg på som en fantastisk måte å kaste penger strake vegen RETT ut vinduet på Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Whey-isolatet jeg bruker har over 5g BCAA (leucin, isoleucin, og valin) i hver scoop, å ta begge deler før/etter trening ser jeg på som en fantastisk måte å kaste penger strake vegen RETT ut vinduet på Ja, det var tanken bak spørsmålet mitt. BCAA er jo ingenting annet enn aminosyrer, som man finner i mye annet. Opptaket av myseprotein er jo også relativt raskt. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Ja, har sett den Xtend har 90 serveringer, og koster vell 300 kroner på bodybuilding.com Men er kanskje litt stress å få den gjennom tollen. Her er samme, bare med 4:1:1 forhold hvor leucein er favorisert. http://www.norkost.no/xpand_fx%99_400g_bcaa_red_berry_breezer_aminosyrer/P_423 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Klar over at mange tar det for å trene fastende, men vil myseprotein pluss BCAA utgjøre noen forskjell? Mysepulveret inneholder jo de samme aminosyrene, så om målet ikke er vektnedgang kan man vel i grunn bare spare på BCAA-en når man tar såpass mye myseprotein i tillegg? Leucein er den aminosyren man aller helst vil ha i forbindelse med styrketrening, og i den BCAAen jeg linka til er det mer enn nok til pre og post shaker... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 ProZyme inneholder for eksempel 10g leucin per 100g pulver, det burde funke det og. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 ProZyme inneholder for eksempel 10g leucin per 100g pulver, det burde funke det og. 10 gram xtend gir 6 gram leucein... Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) De fleste steder har jeg sett anbefalt minimum dagsinntak av leucin på 14-16mg per kg kroppsvekt, og opp mot 3g totalt per dag for optimal proteinsyntese. Altså skal 30g ProZyme være nok. Og hvis du allerede får nok til optimal muskelvekst, hvorfor betale nissepris for mer? Endret 15. desember 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 ProZyme inneholder for eksempel 10g leucin per 100g pulver, det burde funke det og. 10 gram xtend gir 6 gram leucein... Men det sier seg jo selv at BCAA er mer effektivt, på samme måte som isolat er renere enn konsentrat. Hadde ikke BCAA vært renere på de aminosyrene så hadde det jo ikke vært noe poeng. Mitt poeng er at om man først får i seg endel myse (Prozyme er jo også en blend) så er det ikke noe problem. Hvis målet er å enkelt få i seg de aminosyrene som trengs for å få effekt av fastende trening ifbm vektnedgang, PF osv så stiller det seg annerledes, men det gjorde det jo altså ikke her. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Slutt opp med aminosyrepratet - løft heller vekter ffs. 4 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Ja for kosthold har ingenting å si, det er bare tull... :!: 3 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Snakke Protteiner må da værra lov. Gi meg ei skløtte og ei mega protteinbøtte. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Mor mi kallar proteinpulveret og gaineren min for kalvegodt, for dei som veit kva det er. Eg syntes det var eit godt ord. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Kjøpe konsentrater og bcaa er fail, da ville jeg heller kjøpt et godt proteinpulver av isolat. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Kjøpe konsentrater og bcaa er fail, da ville jeg heller kjøpt et godt proteinpulver av isolat. Begrunnelse? Mor mi kallar proteinpulveret og gaineren min for kalvegodt, for dei som veit kva det er. Eg syntes det var eit godt ord. En stor del av de som har vunnet fitnesskonkurranser i Norge kommer fra Lakselv i Finnmark av en eller annen pussig grunn. Det de bruker som gainer er faktisk kalvegodt, de fleste der oppe påstår at det finnes ikke bedre sort... Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hva kalles den type vektstang man bruker til benkpress f.eks? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Olympiastang 50mm, 20kg. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Takker . Edit: Har de stengene man bruker på manualer ett spesifikt navn eller kalles det bare manualer? Endret 15. desember 2011 av TurboLax Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Veit ikkje om det har noko navn, det varierer jo frå produsent til produsent korleis dei ser ut og veg. Trur eg har sett det i salg i løsvekt, men kjem ikkje på kvar. Manualstang eller manualhåndtak kanskje. Endret 15. desember 2011 av Zeph Lenke til kommentar
War Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Begrunnelse? De 2 tilsammen = ett annet godt pulver = like dyrt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Jeg fikk meg forøvrig en hyggelig overraskelse på trening i dag. Følte meg helt ræv forut og var på nippet til å dra hjem, men endte like godt opp med 5x95kg på siste settet i benkpress. Neste uke vurderer jeg å flytte arbeidssettet opp til 100kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå