Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Whey-isolatet jeg bruker har over 5g BCAA (leucin, isoleucin, og valin) i hver scoop, å ta begge deler før/etter trening ser jeg på som en fantastisk måte å kaste penger strake vegen RETT ut vinduet på :)

 

Ja, det var tanken bak spørsmålet mitt. BCAA er jo ingenting annet enn aminosyrer, som man finner i mye annet. Opptaket av myseprotein er jo også relativt raskt.

Lenke til kommentar

Klar over at mange tar det for å trene fastende, men vil myseprotein pluss BCAA utgjøre noen forskjell? Mysepulveret inneholder jo de samme aminosyrene, så om målet ikke er vektnedgang kan man vel i grunn bare spare på BCAA-en når man tar såpass mye myseprotein i tillegg?

Leucein er den aminosyren man aller helst vil ha i forbindelse med styrketrening, og i den BCAAen jeg linka til er det mer enn nok til pre og post shaker...

Lenke til kommentar

ProZyme inneholder for eksempel 10g leucin per 100g pulver, det burde funke det og.

10 gram xtend gir 6 gram leucein... ;)

 

Men det sier seg jo selv at BCAA er mer effektivt, på samme måte som isolat er renere enn konsentrat. Hadde ikke BCAA vært renere på de aminosyrene så hadde det jo ikke vært noe poeng. Mitt poeng er at om man først får i seg endel myse (Prozyme er jo også en blend) så er det ikke noe problem.

 

Hvis målet er å enkelt få i seg de aminosyrene som trengs for å få effekt av fastende trening ifbm vektnedgang, PF osv så stiller det seg annerledes, men det gjorde det jo altså ikke her.

Lenke til kommentar

Kjøpe konsentrater og bcaa er fail, da ville jeg heller kjøpt et godt proteinpulver av isolat.

Begrunnelse?

 

Mor mi kallar proteinpulveret og gaineren min for kalvegodt, for dei som veit kva det er.

Eg syntes det var eit godt ord.

En stor del av de som har vunnet fitnesskonkurranser i Norge kommer fra Lakselv i Finnmark av en eller annen pussig grunn.

Det de bruker som gainer er faktisk kalvegodt, de fleste der oppe påstår at det finnes ikke bedre sort... :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...