Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk har forskjellig søvnbehov, men om du får for lite søvn over tid vil det nok gå ut over både innsats, motivasjon og prestasjon på treninga.

Kva som er årsaka til problema dine veit eg ikkje, men det er nok noko du burde sjekka opp i.

 

Lite søvn enkelte dagar betyr ikkje all verden, men for lite søvn over tid trur eg er uheldig. Søvn er ein viktig restitusjonsprosess for kroppen, både i forhold til trening og generelt form.

 

Kroppen kan mønstre krefter på dagar der du sov lite natta før, men over tre dagar blir det verre.

 

Det finnes sikkert ein del litteratur og informasjon om det på nettet som du kan søka opp.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

 

Kva som er årsaka til problema dine veit eg ikkje, men det er nok noko du burde sjekka opp i.

 

 

Eh, well Dr.Phil :D

 

Følte det oste suicidal av den setningen. Hehe.

Menneh, siden jeg var liten har jeg hatt søvnproblemer.

Så det er noe som kommer og går.

 

Men motivasjonen går det ikke utover... Heller jobben.. Like i gave a flying fuck :D

Lenke til kommentar

Er det noen som har noe info om effekten av dårlig søvn?

 

Jeg har noen perioder (er inne i en akkurat nå) hvor jeg sover uhyre dårlig. Siste 3 nettene tror jeg at jeg har fått max 8 timer søvn tilsammen.

Noe som forbedrer søvn er ihvrtfall dette...

 

54_norkost_zma_ny3_1.jpg

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Aaaaaa, da var en til bestilling med kosttilskudd bestilt fra NORKOST!

 

En eske med ZMA (årsforbruk for meg og fruen), 2kg bcaa (skulle holde til mai), 10x300ml lakseolje (et årsforbruk for meg) og 12kg proteinpulver assorterte sorter (hvor lenge varer sånt?) :dribble:

 

Julegave til meg selv og mine "SOON TO BE HAWT ABS" :love:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Aaaaaa, da var en til bestilling med kosttilskudd bestilt fra NORKOST!

 

En eske med ZMA (årsforbruk for meg og fruen), 2kg bcaa (skulle holde til mai), 10x300ml lakseolje (et årsforbruk for meg) og 12kg proteinpulver assorterte sorter (hvor lenge varer sånt?) :dribble:

 

Julegave til meg selv og mine "SOON TO BE HAWT ABS" :love:

 

Er så digg når sånt kommer i posten. :D

 

Fysen på å prøve ut ZMA sjæl, egentlig... Får spørre han jeg deler leilighet med om han er keen på å selge boksen sin som han ikke bruker uansett.

Lenke til kommentar

Er 8timer søvn lite? Hvor mye burde man få da?

8 timer er sagt å være optimalt, mer eller mindre er suboptimalt uten at jeg kan svare for det.

 

Selv sover jeg aaaaltfor lite :omg:

 

Er så digg når sånt kommer i posten. :D

 

Fysen på å prøve ut ZMA sjæl, egentlig... Får spørre han jeg deler leilighet med om han er keen på å selge boksen sin som han ikke bruker uansett.

Be ihvertfall om å få prøve, er ikke alle som responderer på det.

Jeg merker at søvnen er tyngre og jeg føler meg mer uthvilt etter en natt hvor jeg har brukt ZMA :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det noen som har noe info om effekten av dårlig søvn?

 

Jeg har noen perioder (er inne i en akkurat nå) hvor jeg sover uhyre dårlig. Siste 3 nettene tror jeg at jeg har fått max 8 timer søvn tilsammen.

Noe som forbedrer søvn er ihvrtfall dette...

 

ZMA eyyyyy...

 

Hva gjør det for noe? (ja, jeg kan google det, men akkurat nå er jeg lat.. hint hint: lite søvn).

Lenke til kommentar

Er 8timer søvn lite? Hvor mye burde man få da?

8 timer er sagt å være optimalt, mer eller mindre er suboptimalt uten at jeg kan svare for det.

 

Selv sover jeg aaaaltfor lite :omg:

Får vell i underkant av 7-8 timer søvn hver natt så jeg ligger vell relativt godt ann. Hvis jeg får mindre søvn enn det så må jeg som regel ta igjen søvnen på skolen :p.

Lenke til kommentar

Er 8timer søvn lite? Hvor mye burde man få da?

8 timer er sagt å være optimalt, mer eller mindre er suboptimalt uten at jeg kan svare for det.

 

Selv sover jeg aaaaltfor lite :omg:

Får vell i underkant av 7-8 timer søvn hver natt så jeg ligger vell relativt godt ann. Hvis jeg får mindre søvn enn det så må jeg som regel ta igjen søvnen på skolen :p.

Man kan ikke ta igjen søvn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...