Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp vært å henta en pakke fra Gymgrossisten med ny ladning protein og noen nye kosttilskudd. Nå begynner det å bli en del å holde styr på :(.

 

Udo's Choice - 1 skje til frokost og middag

L-Glutamin - 1 ts til frokost og mellom måltider 3 ganger til dagen

Creatin Monohydrat - 1 ts til frokost og etter trening

BCAA - 3 piller rett før trening

Whey-80 protein - 80g pulver rett etter trening

ZMA - 3 piller rett før jeg legger meg

 

Stress...

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt kresen, jeg synes Whey-80 smaker helt greit :). Ja, jeg blander 80g pulver (ca. 2dl) med 0.5l Lettmelk. Jeg har aldri prøvd noe annet proteinpulver, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg synes Whey-80 løser seg relativt greit opp og smaker relativt greit. Da den også er det billigste pulveret på markedet er det den jeg velger ;).

 

PS:

Jeg mente 80g PULVER, ikke protein. 80g pulver inneholder ca. 60g protein.

Lenke til kommentar

Diskutant, strekker det på innsiden av hofteleddet?

 

Mnjaa, litt usikker på hvordan jeg skal forklare egentlig.. Føles litt som om jeg strekker ut hofteleddet (som når du sitter i en stol, legger foten opp på kneet, og presser hofta frem så det strekker), tror jeg.. Eller kanskje litt som om leddet får en feil type belastning.. Litt vanskelig å forklare!

Lenke til kommentar

Vet at det har blitt nevnt her at det ikke er lurt å trene øvelser som markløft rett etter man har stått opp fordi det i løpet av natten er blitt fylt opp av væske mellom virvlene i ryggraden noe som gjør at ryggen strekker seg, og ryggen er dermed sårbar for belastning. Noen som vet hvor lenge man må vente før det er "greit" å trene? Jeg jobber på relativt ugunstige tider, så jeg må enten trene rett etter frokost eller rett etter jobb. Etter jobb er jeg som regel så sliten at trening er nærmest utelukket, men det ser ikke ut til at det er noe særlig bedre å trene tidlig på morgenen heller.

Lenke til kommentar

Vet at det har blitt nevnt her at det ikke er lurt å trene øvelser som markløft rett etter man har stått opp fordi det i løpet av natten er blitt fylt opp av væske mellom virvlene i ryggraden noe som gjør at ryggen strekker seg, og ryggen er dermed sårbar for belastning. Noen som vet hvor lenge man må vente før det er "greit" å trene? Jeg jobber på relativt ugunstige tider, så jeg må enten trene rett etter frokost eller rett etter jobb. Etter jobb er jeg som regel så sliten at trening er nærmest utelukket, men det ser ikke ut til at det er noe særlig bedre å trene tidlig på morgenen heller.

Stuart McGill meiner ein time er nok.

 

Back expert and author of "Ultimate Back Fitness and Performance" Stuart McGill suggests avoiding all strenuous back exercises such as squats and deadlifts for at least an hour after getting out of bed. McGill recommends a longer warmup for early-morning exercisers.

Børge Fagerli er einig.

Lenke til kommentar

Tren når det passer, men det beste er vel og trene litt senere da man har litt mer energi osv, jeg kan fint trene rett etter skole/jobb, bare spis mer :)

Joda, men det er stor forskjell på skole og en relativt fysisk anstrengende jobb. Jeg har lite overskudd etter jobb og dårlig med tid, så selv om det ikke er særlig gunstig får jeg bare trent tidlig på morgenen de dagene jeg jobber. Foretrekker helt klart å trene sent.

 

@Zeph: Takker!

Lenke til kommentar

Tren når det passer, men det beste er vel og trene litt senere da man har litt mer energi osv, jeg kan fint trene rett etter skole/jobb, bare spis mer :)

Joda, men det er stor forskjell på skole og en relativt fysisk anstrengende jobb. Jeg har lite overskudd etter jobb og dårlig med tid, så selv om det ikke er særlig gunstig får jeg bare trent tidlig på morgenen de dagene jeg jobber. Foretrekker helt klart å trene sent.

 

@Zeph: Takker!

 

Jeg har også det, veldig slitsom jobb. Driver som murer og løfter mange tonn om dagen, sitter i vonde stillinger og veldig mye tung løfting. Men med mere mat så går det, må også vende kroppen til det, synes ikke det og sitte på pc i starten var veldig bra i starten, men man vender seg til det. Du kan jo også dra hjem og spise og drikke litt kaffe og slappe av før du drar og trener.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Har prøvd og trent på morgenen før etter frokost, og synes jeg har mye mindre energi, og er ikke like så motivert siden kroppen er så "trøtt". Men etter jobb har jeg fått spist en del, og er veldig våken, litt sliten er jeg jo, men det går som oftest over etter en bra oppvarming, og da øker som oftest motivasjonen også til og trene.

 

Men man må jo erfare selv og finne ut hva som passer best seg selv, eller rett og slett finne løsninger og vende kroppen sin til det. Men det viktigste er jo at man spiser, trener og sover nok. :)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...