Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du trener jo ikke "kjempe mye" akkurat..

Hvordan er programet ditt?

Hva er målet ditt?

5404704[/snapback]

Nei, målet er mest å få kroppen til å se muskuløs og bra ut. Altså, ikke noe bodybuilderklasse.

Selv frister det ikke så mye med kosttilskydd og slikt, men mange av vennene mine som er ganske sterke, bruker slikt

Lenke til kommentar

Det er nok mange som får en placebo-effekt av å bruke det, som med mye annet. Det med at mange ikke reagerer på kreatin heller gjør jo at effekten kan sees på som individuell. Jeg mener selv i hvert fall at det er verd pengene, og at jeg har kjent at det har hjulpet meg.

Det er heller ikke mulig å ta for mye kreatin, da kroppen skiller ut det som ikke kan brukes.

Det er vel ikke annet å gjøre lars, du får ringe til produsentene av produktene dine og be de oppdatere etikettene sine. :tease:

Lenke til kommentar
Hvis man spiser mye, er det lurt å begynne å bruke protein tilskudd da? For meg kan det virke en smule unødvendig tatt i betraktning at jeg spiser en del.

Og en siste ting; er mat (og da snakker jeg ordentlig diett) halve treninga?

5411673[/snapback]

du skal spise bra mye for å ikke ha nytte av protein tilskudd.

Lenke til kommentar
Hvis man spiser mye, er det lurt å begynne å bruke protein tilskudd da? For meg kan det virke en smule unødvendig tatt i betraktning at jeg spiser en del.

5411673[/snapback]

5412211[/snapback]

Kan du definere bra?

Grønnsaker, "hvitt kjøtt" og sånn... :hmm:

Lenke til kommentar

5412211[/snapback]

Kan du definere bra?

5414522[/snapback]

Kylling, pasta, ris, poteter, grønnsaker, fukt, grovt brød, vann, melk osv.

Men uansett så er det bra med kosttilskudd, og et must hvis du vil ha skikkelig virkning av treninga!

Lenke til kommentar

5411673[/snapback]

5412211[/snapback]

Kan du definere bra?

5414522[/snapback]

Vel, hvis du veier 100kg skal du helst ha i deg 200g protein per dag. Du kan selv regne ut hvor mye kylling du må spise for å klare det. Å hvor mange timer du må bruke på og lage all maten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ble tvangssent på klatrekurs av sjefen min for senere å kunne ta del i klatrekurs som instruktør og jeg skal love deg at det er god trening for en uerfaren klatrer som meg. Kjenner det i underarmene. I dag har jeg som mål å jogge 30 minutt, hvis jeg gidder. Det er fissekjedelig å trene på tredemølle. Jeg begynner med styrke neste uke.

Lenke til kommentar

Noen her som har no formening om svømming som trening? Jeg liker ganske godt å svømme, og har muligheten til å svømme så ofte jeg vil fordi det er svømmehall på treningssenteret mitt..

har hørt at det er veldig bra trening også.

Svømming er en aktivitet som kan brukes til å øke kondisjonen, og trener også opp utholdenhet og styrke i muskulaturen; overkroppen utfører- og blir utsatt for det tyngste arbeidet i forhold til muskelstørrelse; det er spesielt skuldrene som blir belastet, men også brystet og ryggen belastes. Nakken og korsryggen utsettes for statisk belastning, og hoftebøyere og setemuskulatur brukes også en hel del. Det er spesielt underarmene, biceps og leggene som får mindre belastning enn resten av kroppen ved svømming.

Kombinerer man løping og svømming får man trenet så godt som hele kroppen, men en bør supplementere med styrkeøvelser for biceps. kilde:trim.no

Noen her som svømmer som trening?

Endret av Edmanzor
Lenke til kommentar
Svømming er fantastisk trening. Ikke bare er det utrolig bra for kondisjonen, men også flott for nesten samtlige muskelgrupper i kroppen.

Og best av alt, ingen belastningsskader.

5425871[/snapback]

Er det viktig å variere svømmemåte og sånn eller? Jeg kan f.eks ikke crawle(godt mulig skrivefeil) ordentlig. Svømmer bare bryst egentlig..

EDIT: Og rygg..! Glemte det :)

Endret av Edmanzor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...