Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Kan du ikke bare jogge?

Hva babler du om?

Kevlar: Hva er vanskelig med det? Joda presis må man vel være, men burde vel funke?

Det er en grunn til at de fleste profesjonelle bodybuildere går gjennom bulk og deff, det sikrer maksimal fremgang mens du slipper å veie all maten du spiser hvert døgn og gå rundt som en kcal-kalkulator. Fett er midlertidig, muskler består. Etter min erfaring spiser vanlige "hobbytrenere" som prøver å ligge på nøyaktig nok til å gå opp i masse uten å gå opp fett, altfor lite, og blir liggende i et muskel-limbo der de ikke blir veldig sterke eller veldig slanke.

Periodisk faste har jeg ikke noe særlig kunnskap til, hvis Doof mener det er mirakelmedisin får han fortelle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Periodisk faste har jeg ikke noe særlig kunnskap til, hvis Doof mener det er mirakelmedisin får han fortelle :)

De fleste som faktisk følger PF ( :ph34r: ) opplever progresjon i styrke, volum og kondisjon samtidig som fettprosenten går sakte men sikkert ned.

Storken som deltok her i tråden for en stund siden hadde syke resultater å vise til...

Synd han ikke er her lengre, han hadde MEGET god kunnskap på området.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste som faktisk følger PF ( :ph34r: ) opplever progresjon i styrke, volum og kondisjon samtidig som fettprosenten går sakte men sikkert ned.

Storken som deltok her i tråden for en stund siden hadde syke resultater å vise til...

Nuvel...

• Liker 6
Lenke til kommentar

Samme her. Ønsker meg vekt med fett % måler til jul. Om jeg ikke får det så skal jeg kjøpe det selv. Fungerer de bra btw?

Eg er skeptisk. I det store og heile så bryr eg meg ikkje så mykje om sjølve prosenten, meir om korleis det ser ut. Forskjellen ser ein først og fremst i spegelen.

Har faktisk ei sånn vekt med fettprosentfunksjon. Aldri prøvd den, men eg kan gjera eit forsøk.

For min del hadde det vært interessant å se selve fettprosenten for å se hva som fungerer i begge vektretninger. Jeg er litt skeptisk til å få fettprosenten for mye ned, da veldig lav fettprosent ofte henger sammen med at jeg blir lett syk. Noen som kan avkrefte/bekrefte at det er en sammenheng her?

Lenke til kommentar

Syke resultater? :D Ikke for å være frekk, men sist jeg sjekket var han 64kg fordelt på 176cm. Og løftene taler vel for seg selv. Men mye kunnskap har han jo absolutt.

Kremt kremt, han veide over det dobbelte av hva han veier nå så JA. Det var syke resultater! :)

Lenke til kommentar

Kor mange kilo musklar kan ein legga på seg over ein tidsperiode? Det er sjølvsagt avhengig av kor lenge ein har trent og kor mykje ein trener, men med det som utgangspunkt kan ein vel rekna seg fram til eit nivå der ein ikkje et så veldig mykje meir enn det kroppen er i stand til å produsere av musklar.

Eg har sett reknestykke på antal kilo ut frå antal kaloriar før, men det gjekk på feitt, ikkje musklar. Om du rekna musklar om til kilo og kilo om til kaloriar så kan ein vel finna ein grei verdi der inntaket stemmer bra med kor mykje musklar ein kan legga på seg. Om det blir litt ekstra som går over til feitt er greit nok, men jo nærmare ein kjem idealverdien, jo betre.

Lenke til kommentar

Kor mange kilo musklar kan ein legga på seg over ein tidsperiode? Det er sjølvsagt avhengig av kor lenge ein har trent og kor mykje ein trener, men med det som utgangspunkt kan ein vel rekna seg fram til eit nivå der ein ikkje et så veldig mykje meir enn det kroppen er i stand til å produsere av musklar.

Eg har sett reknestykke på antal kilo ut frå antal kaloriar før, men det gjekk på feitt, ikkje musklar. Om du rekna musklar om til kilo og kilo om til kaloriar så kan ein vel finna ein grei verdi der inntaket stemmer bra med kor mykje musklar ein kan legga på seg. Om det blir litt ekstra som går over til feitt er greit nok, men jo nærmare ein kjem idealverdien, jo betre.

Om det stemmer vet jeg ikke, men står litt her:

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html

Lenke til kommentar

Det kan nok stemme med andre tal eg har sett. 0,5-1 kg i månaden.

Om ein tar utgangspunkt i 1kg på 1 månad så blir det eit overskot på 230kc. Det er for så vidt det eg har lese før, men det er greit å få satt tala i perspektiv og forstå kvar dei kjem frå.

Å rekne ut antal kaloriar inn er for så vidt ein grei sak, det er verre med forbruket. Med eit så lite overskot vil ein heller ikkje sjå den store forskjellen på vekta.

Lenke til kommentar

Det kan nok stemme med andre tal eg har sett. 0,5-1 kg i månaden.

Om ein tar utgangspunkt i 1kg på 1 månad så blir det eit overskot på 230kc. Det er for så vidt det eg har lese før, men det er greit å få satt tala i perspektiv og forstå kvar dei kjem frå.

Å rekne ut antal kaloriar inn er for så vidt ein grei sak, det er verre med forbruket. Med eit så lite overskot vil ein heller ikkje sjå den store forskjellen på vekta.

Ja, lite gunstig å gå med maske som måler oksygenforbruk hele tiden vil jeg tro. Det skal så fantastisk lite til for å ødelegge et overskudd så lite som 250kcal, spesielt når man vet at mennesker er elendige på å vurdere eget forbruk osv.

Lenke til kommentar

Gøy med slow motion, man ser hvordan tyngdekraften og momentum (ehh er det det samme på norsk?) jobber!

Bevegelsesmengde. :)

Hvordan ser dette ut?

Vanskelig å se, men. Ser ut som om du burde strekke litt mer på innsiden av lårene. Kanskje prøve å holde kroppen enda mer rett gjennom løftet. Så er det umulig å se hvorvidt du holder spennet gjennom løftet eller ikke. Dette må du gjøre.

Ser heller ikke hvordan bena dine går, på grunn av vinkelen.

Lenke til kommentar

Hadde ein hyggeleg opplevelse på treninga i dag.

Tidlegare har eg løfta trappemodell på knebøy og markløft, men har no gått over til 5x5 med lik vekt. På programmet sto markløft, eg løfta sist 87,5kg på toppsettet og prøvde meg på 70kg. Første settet gjekk greit, andre litt tyngre og tredje endå litt tyngre. Så kom fjerde settet som plutseleg var det lettaste av dei og deretter det femte som og gjekk veldig lett og fint. Eg hadde stålsett meg og venta at dei siste settene vart eit slit, men så gjekk det lett og fint.

Eg er vant med at det blir tyngre og tyngre, men det var altså ikkje tilfelle i dag. Er dette normalt? :p

Lurte litt på om eg hadde for lite oppvarming etterpå, men eg meiner det var greit. 5 minutt på 3d-mølla, dynamisk oppvarming, 5x40kg, 5x50kg, 3x60kg, deretter 5x5x70kg.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...