Balthier Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg syns ikke bodybuilding er en sport. Ikke fordi det ikke er "verdig", men fordi det er visse andre vilkår som man tenker seg skal være oppfylt før det er en type prestasjon som ligger i idrettens verden. At det er resultater som skal måles innenfor visse rammer og tidsrom. Strongman er en sport. Miss World er ikke en sport, selv om de slanker livet av seg og pugger politikk, krig og fred og sånn til hjernen deres vrenger seg. Man yter ekstremt både før og under en polekspedisjon, men vil ikke si det er sport likevel. Vil ikke kalle Amundsens kappløp mot Scott for sport, selv om det var konkurranse og det ble ytt som bare faen. Jeg vet iaff at miss world er sport om hvem som gir beste BJ til dommerpanelet. Men fra spøk til revolver; Sett i fra et rent human etisk perspektiv så kan nesten alt defineres som konkurranse. Spørsmålet er jo bare hvor man setter listen på hva som er sport og hva som er fjollete. Jeg synes selv det er interessant at du tar frem polfaring. Dette blir da å sammenligne med seilas eller hundesleding. Altså speed competition. Absolutt en sport vil jeg si. Når det kommer til bodybuilding og miss world så blir det hele mere diffust. Det er så mange variabler å ta hensyn til at man ikke lenger like enkelt kan skille mellom hva som er personlig smak og hva som er en objektiv sannhet. Det er i alle fall det jeg fikk ut av diskusjonen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Fra et human etisk perspektiv? 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Kroppsbygging er meir ein konkurranse enn ein sport. Ein sport eller idrett går vanlegvis ut på to ting: trening og konkurranse (eventuelt rekreasjonsaktivitet). Sånn sett er det likt som i kroppsbygging, men ein vesentleg forskjell er at du ikkje utøver ein aktivitet under ein konkurranse. Eg har prøvd å koma på ein sport eller idrett der ein ikkje utfører ein aktivitet eller eit spel under ein konkurranse, men har endå til gode å finna noko. Det er meir nærliggande å samanlikna det med Miss World. Sport @ dictionary.com an athletic activity requiring skill or physical prowess and often of a competitive nature, as racing, baseball, tennis, golf, bowling, wrestling, boxing, hunting, fishing, etc. Per definisjon kan ein nok kalla kroppsbygging ein sport. Det er ein atletisk aktivitet med konkurransar. Eit anna moment er korleis ein utøver trening og forbereding. Kroppsbygging går i stor grad ut på å ha det riktige programmet og den riktige dietten. I teorien er ikkje sjølve løftinga av vektene noko stor sak. Kven som helst kan, med litt instruksjon, læra seg god teknikk på treningssenteret. Resultatene til kroppsbyggarar kjem av å ha eit bra treningsprogram og sjølvsagt eta riktig. Kanskje kan det samanliknast litt med eit maleri. Ein kunstnar kan bruka fleire månader eller år på å mala eit stort maleri. Kroppsbygging tar tid og er utfordrande på den måten at ein må væra dedikert heile veien og følga programmet for å kunna hevda seg i konkurransar. I dei fleste idrettar er det tekniske ein svært sentral del av utøvinga, eventuelt at det går meir på det mentale. I kroppsbygging har du ikkje dette på same vis. Under ein konkurranse er det snakk om å få pumpa opp kroppen, malt den med bronse og finna riktig posering. Grunnlaget for konkurransen blir lagt i månadane før. Ut frå dette vil eg seia meg einig i dei som stiller seg skeptisk til å kalla det ein sport. Kroppsbygging fekk IOC-medlemskap i 2000 og prøvde å få i stand ein demonstrasjon av kroppsbygging under OL. Det vart aldri noko meir av den saken og diskusjonen gjekk den gang, som i dag, ut på at mange meiner kroppsbygging ikkje er ein sport. Endret 7. desember 2011 av Zeph Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Kjedelig diskusjon, la oss prate om noe annet. Dro 170kg i markløft igår, kroppsvekt på 73,8 kg i morrest. 9 Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Noens som har erfaring med gode svenske nettbutikker for kjøp av proteinpulver? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Kjedelig diskusjon, la oss prate om noe annet. Dro 170kg i markløft igår, kroppsvekt på 73,8 kg i morrest. Du er ganske sterk til å være så tynnfeit! Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Mange takk, det varmer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 En eller annen her inne som snakket om zerchers squat. Konge øvelse! Men noen som vet hvilke muskelgrupper som blir trent på med den øvelsen kontra vanlig knebøy? Stemmer dette ? Det står jo at Zercher tar mer på mage og rygg enn vanlig? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Sulten å lat! Så dagens middag er : 4stk mr.lee poser. 1480kcal 208g karbs 60g fett 32g proteiner Edit: + 18g salt.. Latterlig dårlig næringsinnhold! haha Endret 7. desember 2011 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Haha, fantastisk! Som en ekte bulker! Jeg tror jeg må lage brownies for å spise bort alle mine sorger igjen. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Sulten å lat! Så dagens middag er : 4stk mr.lee poser. 1480kcal 208g karbs 60g fett 32g proteiner Edit: + 18g salt.. Latterlig dårlig næringsinnhold! haha Og ihvertfall halvparten av fettet er transfett Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Så kommer du og ødelegger gleden da! 2 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Sa aldri at det var sund mat! Har biff som ligger å venter i kjøleskapet til og med. Men, gadd ikke lage noe "krevende" nå Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hvordan ser dette ut? Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det er alltid noe å pirke på, men i mine øyne ser det helt fint ut . Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hvordan ser dette ut? Først, gå ordentlig under stanga før du løfter av. Ikke stå med det ene benet foran det andre og hent den frem ved å vippe frem overkroppen. Kan se ut som om du har en litt i overkant svai i ryggen på vei ned, men der kan sikkert noen andre kommentere. Litt usikker på eventuelle konsekvenser av det. Har du fått deg løftesko eller løfter du med joggesko? Om det er det siste burde du teste uten. 1 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hola Da har jeg gått opp 5 kilo de siste 3 månedene og nå må jeg starte med deffingen. Så my som jeg hater å løpe, har jeg gått til innkjøp av langrenski som jeg skal kjøre meg 2/3 turer i uken med høy intensitet. Så kommer det til styrke. Har 2 uker igjen av 5x5 (akkurat nok til juleferien) Finnes det et alternativt program som ligner på dette men med 2 økter i uken? HAr aldri deffet før så setter stor pris på div. innspill. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 . Så my som jeg hater å løpe Ved deff skal du kun beholde muskelmassen, ikke tunge 5x5 ol. Du kan for eks trene sånn du gjør nå og erstatte de 2 siste settene med ett droppsett. Mulighetene er mange. Og du må ikke løpe, bare du bruker 500kcal kan du gjøre hva du vil for selve deffens skyld. Dvs spise 500 mindre og bruke 500 i trening/bevegelse = 7000 kcal i uka = ca en kg ned. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Du starter deff etter 5kg og 3 måneder? Vitsen med det a? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå