Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Asså, uansett hva det er du drikker så burde kaffe være en del av det daglige inntaket. Det rensker opp kroppen og klargjør for nye inntakk av nettop vann.

 

Kan du henvise til noe som sier at man BØR få i seg kaffe hver dag?

 

Ifølge wikipedia har koffein disse positive virkiningene:

 

On the positive side, caffeine is the primary treatment of the breathing disorders apnea of prematurity[29] and may also be effective in preventing bronchopulmonary dysplasia in premature infants.[30] The only short-term risk associated with caffeine citrate treatment is a temporary reduction in weight gain during the therapy,[31] and longer term studies (18 to 21 months) have shown lasting benefits of treatment of premature infants with caffeine.[32] The possibility of subtle long-term developmental problems cannot, however, entirely be ruled out.[33]

 

When doses of caffeine equivalent to 2-3 cups of coffee are administered to people who have not consumed caffeine over the previous days, they produce a stimulation in urinary output.[34] Because of this diuretic effect, some authorities have recommended that athletes or airline passengers avoid caffeine in order to reduce the risk of dehydration.[34] Most people who consume caffeine, however, ingest it daily. Regular users of caffeine have been shown to develop a strong tolerance to the diuretic effect,[34] and studies have generally failed to support the notion that ordinary consumption of caffeinated beverages contributes significantly to dehydration, even in athletes

 

 

Holder meg til vann og melk jeg.

Endret av Corey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asså, uansett hva det er du drikker så burde kaffe være en del av det daglige inntaket. Det rensker opp kroppen og klargjør for nye inntakk av nettop vann. DET stemmer nok ikke helt nei..

 

Når det gjelder drikkevannet synes jeg det er mange som er altfor pysete. I naturen drikkes det grums av de beefeste oksene i gjørmehullene i afrika. Dessa dyrene er ved god helse og buffe som bare faen. De har en annen bakterieflora enn her i Norge

 

Norsk vann er noe av det beste som finnes. Det er faktisk vanlig at vannet kokes i de aller fleste land verden om. I norge får vi levert rent kildevann direkte fra vannkrana. Vannet holder særdeles god kvalitet med veldig lite kalk og andre hardstoffer, altså mykt vann som er det aller beste drikkevannet. Kan ikke si meg mer enig :)

 

Edit: morsom måte jeg har å svare på... :dontgetit: Nuvel, mitt svar er det som er uthevet i svart...

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm, er litt undrendes nå.

 

Startet på min andre HST periode nå, første uka denne uka.

 

Forrige uke hadde jeg en uke hvor jeg testet ut 15rm,10rm og 5 rm.

Var ganske hardt, og kjørte meg ganske bra ut. På Lørdag vart det en del alkohol, men ikke så veldig mye.

 

Nå på mandag var jeg sikkelig svak, er 15 reps jeg begynte på nå. Og i testuken løftet jeg 60kg på 15 reps. Men i går så var det så vidt jeg klarte å fullføre 3 sett med 15 reps, med 45kg :O

 

Hva kan grunnen være? Følte meg ikke i dårlig form eller noe heller. Tok dog ikke noe pre-workout, som jeg gjorde i testuka. Men likevell, så stor forskjell?

Alle de andre øvelsene var også harde, når de egentlig skulle være ganske lette.

 

Trente Bryst/skuldre og Triceps i går, og Bein/rygg og Biceps i dag, og samme greia.

 

Noen forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Hmm, er litt undrendes nå.

 

Startet på min andre HST periode nå, første uka denne uka.

 

Forrige uke hadde jeg en uke hvor jeg testet ut 15rm,10rm og 5 rm.

Var ganske hardt, og kjørte meg ganske bra ut. På Lørdag vart det en del alkohol, men ikke så veldig mye.

 

Nå på mandag var jeg sikkelig svak, er 15 reps jeg begynte på nå. Og i testuken løftet jeg 60kg på 15 reps. Men i går så var det så vidt jeg klarte å fullføre 3 sett med 15 reps, med 45kg :O

 

Hva kan grunnen være? Følte meg ikke i dårlig form eller noe heller. Tok dog ikke noe pre-workout, som jeg gjorde i testuka. Men likevell, så stor forskjell?

Alle de andre øvelsene var også harde, når de egentlig skulle være ganske lette.

 

Trente Bryst/skuldre og Triceps i går, og Bein/rygg og Biceps i dag, og samme greia.

 

Noen forklaring på dette?

 

Failure trening.

Lenke til kommentar

Uten nok væske fungerer ikke hjernen din optimalt. Mao. begynn og drikk nok!

Det er sant, men eg har lese forskjellige studier rundt dette her og mange meiner at kroppen sjølv er i stand til å regulere inntaket fint sjølv. Er du tørst, drikk, er du ikkje tørst, ikkje drikk. Det med å drikke heile dagen for å få i seg "nok" væske har eg ikkje noko tru på. Eg prøvde det sjølv ein periode, men resultatet var stort sett at eg måtte på do heile tida. Eg drikk til måltider og under trening, ellers ikkje, med mindre eg er tørst. På ei styrketrening eller fotballtrening kan det går med 1-1,5 liter vatn.

 

Hvorfor må poteten være med på de aller fleste middagene? :hmm:

 

Jeg er en sterk motstander av Ola Nordmanns forhold til poteten og spiser det svært sjeldent selv.

Kvifor? Eg et poter med den største fornøyelse. At poteter er så skummelt er ein stor overdrivelse. Om folk blir feit, så er ikkje det på grunn av potetene. Med mindre dei et ekstreme mengder, men der har du "alt med måte" igjen.

 

Og der bytta jeg til high bar squat. Digg med ass to grass!

Pass på ryggen. Ass to grass er fint og flott det, men ikkje om du mistar heile spennet i ryggen.

 

Gøy med slow motion, man ser hvordan tyngdekraften og momentum (ehh er det det samme på norsk?) jobber!

Eg har opptil fleire kamera med høghastighetsopptaksfunksjon. Har for det meste brukt det til å filma golfsvingen min, men har vurdert å ta det med på treningssenteret. No går riktig nok ikkje ting like fort der, så ein får med seg det meste med vanleg hastighet. Men fysiske anstrengelser i fart er alltid moro i sakte film.

 

Noen forklaring på dette?

Dagsform. Prøv igjen neste gong.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Virker for mye til å være dagsform. Må nok være at jeg trente til failure på Fredag.

 

Noe jeg også merket i går og i dag, var at den "svake siden" altså venstre vart veldig fortere utslitt enn høyre siden. Det tyder vell på at jeg trente uten noe særlig overskudd, og da merket man fortere at den svakeste siden vart sliten fort?

Lenke til kommentar

Siden du testet ut maks burde du ha deload uke ja. Deloade burde brukes etter du har hat en maks, eller at kroppen din skriker etter det. Ellers kan det komme negative effekter opp til flere måner.

 

 

Failure trening stresser Sentralnervesystem og perifert nervesystem i alt for stor grad til at det skal være vits. Da setter du kroppen i Inhibitering, som innebærer at nevrosignalene fra hjerne til nerver og videre til muskelen hemmes. Muskelkontraksjonen du ønsker å utføre, blir utført med lavere kraftutvikling. Og prestasjonene synker.

 

Med failure trening eller så kalt beyond failure trening (forced reps etc.) vil du ikke kunne trene så ofte fordi restitusjon av nervesystemet går tregere. Derfor må mange vente inntil 7 dager før neste trening...

 

Å trene til failure har ingen styrkemessige fordeler . Fra å trene tungt og kjøre seg helt ut er det en utrolig stor forskjell på hvor lang restitusjonstid man trenger.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Emne for ny diskusjon: Bør kroppsbygging/bodybuilding regnes som en sport?

 

Jeg for min del regner det ikke som en sport. Kan godt komme med argumenter dersom noen er uenig med meg :).

 

Bodybuilding er vel den sporten som er mest krevende både fysisk og psykisk. Så hvorfor skal det ikke regnes som en sport? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...