Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ligger på ca 4 liter drikke på dager jeg ikke trener. Ellers ligger jeg rundt 6+. Nå har dette med veskebalanse vært noe jeg må ha fokus på da jeg ikke kjenner tørste før det virkelig er på grensen til krise.

 

Har testet litt og prøvd med dobbelt så mye veske som vanlig, men det ender bare med zombie-mode mens jeg går på do i ett sett. Tanken om at kroppen ikke klarer å ta til seg vannet har slått meg også. Har testet litt med salt også uten merkbar forskjell.

Lenke til kommentar

Hmm, dette til tross for at det i teorien er sånn 99% væske har det ikke samme egenskaper?

Har ein blanding med 1% ammoniakk og 99% vatn same egenskapar som 1% saft og 99% vatn?

 

For kroppen sin del så spelar det nok liten rolle kva du heller i deg, men du veit vel like godt som meg at mjølk smakar mjølk, mens vatn smakar bortimot ingenting. Dessutan kan mjølka skapa kjemiske reaksjonar i magen som enkelte reagerer på. Ikkje nødvendigvis normalt, men under trening.

 

Det blir usaklig å trekke inn amoniakk i dette. Her er det melk det er snakk om! Tankegangen min er at jeg kan blande inn 30g proteiner sammen med 99% vann. Jeg er ute etter et ordentlig svar slik at jeg vet om jeg fyller melk på vannflaska eller om dette har negative effekter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir usaklig å trekke inn amoniakk i dette. Her er det melk det er snakk om! Tankegangen min er at jeg kan blande inn 30g proteiner sammen med 99% vann. Jeg er ute etter et ordentlig svar slik at jeg vet om jeg fyller melk på vannflaska eller om dette har negative effekter :)

 

Det har nok ingen negative effekter, men jeg vet for meg selv at om jeg drikker melk rett før trening og presser kroppen så risikerer jeg omtrent å kaste opp på trening. Og hvis du absolutt skal drikke noe smakssatt på trening, så er det mer gunstig med karbohydrater.

Lenke til kommentar

Jeg drikker rundt 1L væske til dagen. Litt irriterende å gå rundt og være konstant dehydrert, men vann smaker rett og slett ekstremt ekkelt etter min mening :(.

Jeg har hatt det akkurat på samme måte. Bare vær fokusert på å drikke mer. Drikk alltid ett glass ekstra ifm måltider og alltid ha med deg en vannflaske. Du vil garantert merke forskjellen. Selv om vann ikke smaker veldig godt så gjør det underverker for cellene i kroppen din.

Lenke til kommentar

Vann er jo uansett ikke noe man drikker fordi det SMAKER godt, det er en nødvendighetsdrikk.

Jeg prøvde å drikke 3+ liter over en periode på ca 5 dager for en liten stund siden, trodde aldri at jeg skulle klare det. Det er bare å venne seg til det, du klarer alltids å drikke mye mer enn du tror. Så gjør du det til en vane.

Lenke til kommentar

Jeg drikker rundt 1L væske til dagen. Litt irriterende å gå rundt og være konstant dehydrert, men vann smaker rett og slett ekstremt ekkelt etter min mening :(.

 

Helt ening! Vann smaker balle! Men det finnes jo vann med smak, jeg har klart og venne meg til det nå. Bytte ut cola med dette, slik at jeg drikker 80% vann og resten cola. Kun cola til middag f.x.

Lenke til kommentar

Asså, uansett hva det er du drikker så burde kaffe være en del av det daglige inntaket. Det rensker opp kroppen og klargjør for nye inntakk av nettop vann.

 

Når det gjelder drikkevannet synes jeg det er mange som er altfor pysete. I naturen drikkes det grums av de beefeste oksene i gjørmehullene i afrika. Dessa dyrene er ved god helse og buffe som bare faen.

 

Norsk vann er noe av det beste som finnes. Det er faktisk vanlig at vannet kokes i de aller fleste land verden om. I norge får vi levert rent kildevann direkte fra vannkrana. Vannet holder særdeles god kvalitet med veldig lite kalk og andre hardstoffer, altså mykt vann som er det aller beste drikkevannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...