Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

 

Første tips til deg er å ikke gå i samme fella som så mange andre på din alder, som lager seg et fantastisk merkelig program bestående av altfor mye overkropp, og da spesielt biceps (som er 1/3 av størrelsen på armen din, triceps er større).

 

Så er det jo overkroppen som har mest muskler og da.

Nei, det er det ikke.

 

Spørst litt på hvordan man tolker påstanden da. Overkroppen har jo flere muskler :tease:

 

Men har du kilde på at underkroppen har mer muskelmasse enn overkroppen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med proteinfabrikken.no? Er næringsinnholder i proteinpulveret like høyt som det står, eller er de også av de som skryter på seg litt?

 

Næringsverdi Pr servering 60g Pr 100g

Energi 990 Kj (233 kcal) 1649 Kj (388 kcal)

Protein 43,2 g 72,0 g

Karbohydrater 9,0 g 15,0 g

 

Er det ikke ulovlig å lyve om næringsinnhold i Norge?

Lenke til kommentar
Fettet driter jeg litt i, så lenge jeg blir sterkere.

En gang må du deffe uansett pga du er så sabla feit og den lange deffeperioden der = 0 økning av masse, heller litt ned.

 

Passer du litt bedre på under bulkingen så slipper du deffe og kan bulke i den tiden også.

Totalen blir det samme og da er det greit å slippe deff.

 

 

 

Ja, det er sant, men jeg sliter virkelig med å få i meg nok kalorier, og jeg MÅ ha nok, så tenker det er bedre å prioritere nok enn for lite...?

Det lureste jeg noengang har gjort i treningen min er da jeg begynte å spise MASSE istedetfor det jeg trodde var "nok". Spis så du er sikker på at du går opp den styrken du kan. Fett er midlertidig :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med proteinfabrikken.no? Er næringsinnholder i proteinpulveret like høyt som det står, eller er de også av de som skryter på seg litt?

 

Næringsverdi Pr servering 60g Pr 100g

Energi 990 Kj (233 kcal) 1649 Kj (388 kcal)

Protein 43,2 g 72,0 g

Karbohydrater 9,0 g 15,0 g

Proteinfabrikken er seriøse...

Lenke til kommentar
Er det ikke ulovlig å lyve om næringsinnhold i Norge?

Det er ingen lov mot dette, og alle som gjør det sier de gjør det pga alle andre gjør det.

 

Man ser det best på proteintilskudd.

90-93% er det i isolatens råvare , da kan man ikke selge en bøtte med banansmak og skrive 93% som noen er fristet til.

 

Har de først løyet på etiketten så hvorfor ikke tjene mer penger, så da kutter de enda mer. For eks 90+ som erstattet 16g protein med laktose og lurte alle gjerrigknarker i lang tid.

 

Gainere lyver de førreste på da de skjelden konkurrerer på proteininnhold, men de har oppi konsentrater og ikke isolater for å tjene mer penger.

-----------------------------------

Ja, det er sant, men jeg sliter virkelig med å få i meg nok kalorier, og jeg MÅ ha nok, så tenker det er bedre å prioritere nok enn for lite...?

 

Heller formye en forlite , ellers kommer du ingen veg.

Men du kan jo se an vekten, øker den mer en 2kg mnd så er det iallefall ikke vits i å spise noe mer.

Da hadde du veid 120kg på 2 år og allerede da ser du at det er litt mye.

 

Vanligvis vet man ikke aktivitetsnivået sitt så man bare begynner et sted mellom 33 kcal pr kg som er vedlikehold og 44kcal pr kg som er en solid bulk og justerer.

 

La oss si du velger 40kcal pr kg, gir det en uke og ser på vekten.

Står den stille øk til 42kcal

Går den formye opp senk til 38 osv.

Sånn endrer man hver uke til man treffer der man øker for eks 1kg i mnd eller hva man har satt som mål.

 

Men fett må du nesten lagre, for alt over forbruket vil lagres som fett, og lagrer du ikke noe fett er du iallefall ikke over forbruket og da bygger du heller ikke så mye du kunne ha bygget.

Eneste måten du vet at du får i deg "nok" er at fettprosenten øker, men helst så lite som mulig.

Endret av War
Lenke til kommentar

Etter at jeg kom meg opp på 62,5 5x5 i benken, har det vært litt bob-bob. Noen dager går det fullt ut, mens andre dager feiler jeg på siste reppen på fjerde eller femte serien, av og til begge. Hva kommer dette av? Det er jo litt rart.

 

Har også klart 65 1x5, men når jeg da skulle ned på 62,5 på andre serien, var jeg kjørt. Og ja, jeg varmer opp, om det skulle ha noe å si.

 

:no:

Lenke til kommentar

Jeg ville nok tatt meg en liten deload hadde jeg vært deg.

Gå ned til 40-50kg 5x5, også øker du på med 2.5-5kg i uken. Eller så kan du starte på ett helt nytt program, kanskje med flere rep og lettere vekter?

Det som hjelper best for meg hvertfall er å gå ned på vekten, for så å bygge meg opp igjen. :)

 

Edit: Eller å rett og slett spise kjempe masse, så man legger på seg litt. Da kommer styrken fort :D

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Jeg ville nok tatt meg en liten deload hadde jeg vært deg.

Gå ned til 40-50kg 5x5, også øker du på med 2.5-5kg i uken. Eller så kan du starte på ett helt nytt program, kanskje med flere rep og lettere vekter?

Det som hjelper best for meg hvertfall er å gå ned på vekten, for så å bygge meg opp igjen. :)

 

Edit: Eller å rett og slett spise kjempe masse, så man legger på seg litt. Da kommer styrken fort :D

 

Takk for svar :)

 

Har litt over tid spist mer og mer, for å liksom bli litt vant til det. Er ikke spesielt storspist. Nå føler jeg at jeg spiser hvertfall litt mer enn "nok", så er på rett spor der.

 

Har tenkt på en deload, men ville helst ha kjørt på frem til jul og heller slakke ned da, for så å være fit for fight igjen omtrent til nyttår. Hva tror du? Er det noe problem i om jeg forsøker å presse på i tre uker til, vil det ødelegge noe, og gjøre ting vanskeligere?

Lenke til kommentar

Har tenkt på en deload, men ville helst ha kjørt på frem til jul og heller slakke ned da, for så å være fit for fight igjen omtrent til nyttår. Hva tror du? Er det noe problem i om jeg forsøker å presse på i tre uker til, vil det ødelegge noe, og gjøre ting vanskeligere?

Spørs kor lenge og hardt du har trent det.

 

Eg har hatt deload denne veka med full treningsfri. Det var ganske deilig.

 

Det kan sjølvsagt væra fleire grunnar til at du stagnerer i benk.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Enig med Fredrik her, er bare å ta en uke helt uten benk, og med masse mat. Så kan du heller fortsette neste uke med f.eks 55 kg.

 

Skal jeg kutte bryst og triceps helt i ei uke? Ingen andre øvelser som f.eks. skrå heller?

 

EDIT:

 

Har tenkt på en deload, men ville helst ha kjørt på frem til jul og heller slakke ned da, for så å være fit for fight igjen omtrent til nyttår. Hva tror du? Er det noe problem i om jeg forsøker å presse på i tre uker til, vil det ødelegge noe, og gjøre ting vanskeligere?

Spørs kor lenge og hardt du har trent det.

 

Eg har hatt deload denne veka med full treningsfri. Det var ganske deilig.

 

Det kan sjølvsagt væra fleire grunnar til at du stagnerer i benk.

 

Sist stopp var to uker i begynnelsen av Oktober. Er ikke så lenge siden, med andre ord. Har trent hardt og presset meg selv stort sett hele tiden, utenom enkelte dager når alt har gått galt, hehe.

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Ser den, føles helt meningsløst å deloade noen ganger.

Men, når man endelig kommer opp til der man var igjen, forså og gå langt forbi det igjen.. That feeling! :love:

 

Greit å starte nå da, for da kommer du opp til mer "normale" vekter rundt nyttår, så da kan du begynne å gasse på med engang på nyåret, som planlagt! :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Ser den, føles helt meningsløst å deloade noen ganger.

Men, når man endelig kommer opp til der man var igjen, forså og gå langt forbi det igjen.. That feeling! :love:

 

Greit å starte nå da, for da kommer du opp til mer "normale" vekter rundt nyttår, så da kan du begynne å gasse på med engang på nyåret, som planlagt! :)

 

Ikke kutt ut bryst, dropp heller i vekt og jobb deg oppover igjen.

 

Ser dere sier det samme her, så da er saken klar. Blir litt krøll denne uka, ettersom benktesten på skolen ikke ble gjennomført fredagen som var, men kommer nå. Så tenkte jeg skulle ha litt overskudd til fredag, så nå blir det fri onsdag og torsdag. Altså blir det man-tirs-fre-lør denne uka. Ikke krøll allikevel, kjører to-splitt så :thumbup: Hvor lavt synes dere jeg skal gå på vektene? 50 kg, og øke 2,5 i uka? Pr. trening?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...