Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Han ønsker primært muskelvekst da, Brun.

Vel, musklene vokser i massevis når du blir sterkere og spiser masse, spesielt i den alderen der. Ta din egen kroppsvekt i benk og 1,5*kroppsvekt i mark og bøy før du fokuserer på masseøkning. Man blir større av å løfte tungt også.

Vel, jeg er 15, veier 71kg og jeg klarer ikke å løfte det i benk :p klarer 40-45kg.

Joda, men så har vell han trent og gjerne litt til på et proffesjonelt nivå en stund alerede :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, musklene vokser i massevis når du blir sterkere og spiser masse, spesielt i den alderen der. Ta din egen kroppsvekt i benk og 1,5*kroppsvekt i mark og bøy før du fokuserer på masseøkning. Man blir større av å løfte tungt også.

Vel, jeg er 15, veier 71kg og jeg klarer ikke å løfte det i benk :p klarer 40-45kg.

Joda, men så har vell han trent og gjerne litt til på et proffesjonelt nivå en stund alerede :p

Hehe, da så :p Jeg skal prøve å få vekk litt fett og øke muskelmasse nå framover mot sommeren, hvis du gidder så kan du se det jeg kjører atm. her

Lenke til kommentar

Da trener du styrke fram til du får til det. Og så kan du evt. begynne å fokusere på volum, if that's your shit.

Bøy og mark er viktigere, for øvrig.

Lenke til kommentar

Første tips til deg er å ikke gå i samme fella som så mange andre på din alder, som lager seg et fantastisk merkelig program bestående av altfor mye overkropp, og da spesielt biceps (som er 1/3 av størrelsen på armen din, triceps er større).

Så er det jo overkroppen som har mest muskler og da.

Endret av sebastifuck
Lenke til kommentar

Første tips til deg er å ikke gå i samme fella som så mange andre på din alder, som lager seg et fantastisk merkelig program bestående av altfor mye overkropp, og da spesielt biceps (som er 1/3 av størrelsen på armen din, triceps er større).

Nei, det er det ikke.

Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke.

oja :p

Lenke til kommentar

Det er vedlikeholdsnivået til en som er moderat aktiv, om du tenker på Fitnessbloggen sin. Så om du vil ha maksimal styrkeøkning bør du legge deg noe over. Rundt 3000 burde holde, men da vil du også øke noe i fettvekt, men da er du i allefall sikret nok.

Fettet driter jeg litt i, så lenge jeg blir sterkere.

Lenke til kommentar

Var ikke noe valg som het "styrketrening" der. Men, tok en time langrenn og en halvtime jogging isteden for. Endte på 4300-5300 (avhengig av halvtime med jogging eller ikke). Noe som passer ganske bra i forhold til hva jeg har i meg iløpet av dagen. :)

Edit: På den kalorikalkulatoren.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Ræva er den største musklen i kroppen.

En gang må du deffe uansett pga du er så sabla feit og den lange deffeperioden der = 0 økning av masse, heller litt ned.

Passer du litt bedre på under bulkingen så slipper du deffe og kan bulke i den tiden også.

Totalen blir det samme og da er det greit å slippe deff.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med proteinfabrikken.no? Er næringsinnholder i proteinpulveret like høyt som det står, eller er de også av de som skryter på seg litt?

Næringsverdi Pr servering 60g Pr 100g

Energi 990 Kj (233 kcal) 1649 Kj (388 kcal)

Protein 43,2 g 72,0 g

Karbohydrater 9,0 g 15,0 g

Lenke til kommentar

En gang må du deffe uansett pga du er så sabla feit og den lange deffeperioden der = 0 økning av masse, heller litt ned.

Passer du litt bedre på under bulkingen så slipper du deffe og kan bulke i den tiden også.

Totalen blir det samme og da er det greit å slippe deff.

Ja, det er sant, men jeg sliter virkelig med å få i meg nok kalorier, og jeg MÅ ha nok, så tenker det er bedre å prioritere nok enn for lite...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...