Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
According to Dr. Stuart McGill, a professor of spine biomechanics at the University of Waterloo, the risk of injury from some CrossFit exercises outweighs their benefits when they are performed with poor form in timed workouts. He added there are similar risks in other exercise programs but noted that CrossFit's online community enables athletes to follow the program without proper guidance, increasing the risk.[40] Because of the perceived risks of Crossfit, it has been difficult for many trainers and affiliates to get insurance. As a result, Crossfit has established a risk retention group (RRG).

http://en.wikipedia.org/wiki/Crossfit

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Crossfit er mongo fordi de liker antall reps på bekostning av teknikk.

 

Da er det vel heller personene som er "mongo" hvis de ikke greier teknikk. Ikke crossfit i seg selv? :)

En kollektiv oppfatning av at kvantitet>kvalitet med åpenbart påfølgende særdeles dårlig form gjør crossfit mongo.

 

http://www.youtube.com/watch?v=4M1LjE9BO2Y

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Men man finner alltids mennesker med bedriten teknikk uansett hvor man ser. Jeg fikk ikke noe intrykk av über ræva teknikk når jeg så gjennom noen filmer av det på youtube.. Men som sagt finner man det jo uansett sportsgren.

 

Anyways, takk for linken :)

Titt youtube-film på forrige side. Tips: Det er ikke den av Klokov. :)

Lenke til kommentar
Hehe, jaa.. Var i filmens forbindelse at jeg spurte. Er jo klart at de menneskene hadde hatt godt av opplæring i riktig teknikk! Men det jeg ville poengtere var at øvelsene og crossfit i seg selv ikke nødvendigvis er så ille som mange her fremstiller det som. Hvis du har peiling på teknikk må jeg si at mange av treningene ser gode ut.

Det er ikke tvil om at crossfit hadde vært bra om trenerne hade fokusert myyyye mer på teknikk.

Om grunnstyrken i tillegg hadde vært fokusert mer på så tror jeg at dette kunne vært "the shit"...

Lenke til kommentar
Hehe, jaa.. Var i filmens forbindelse at jeg spurte. Er jo klart at de menneskene hadde hatt godt av opplæring i riktig teknikk! Men det jeg ville poengtere var at øvelsene og crossfit i seg selv ikke nødvendigvis er så ille som mange her fremstiller det som. Hvis du har peiling på teknikk må jeg si at mange av treningene ser gode ut.

Det er ikke tvil om at crossfit hadde vært bra om trenerne hade fokusert myyyye mer på teknikk.

Om grunnstyrken i tillegg hadde vært fokusert mer på så tror jeg at dette kunne vært "the shit"...

Jepp, det kunne helt klart vært bra. Nøkkelordet er kunne. Det finnes helt sikkert også noen crossfit-samfunn som fokuserer mye på teknikk. Og dersom det er et av premissene stiller jeg meg ikke nødvendigvis skeptisk!

 

LAtterlig med sånne fitnessbilder der de hotte damene alltid løfter 2kg manualer. WTFFFFFF. De ble jo ikke sånn av å løfte knøttevektene! Gahhhhhhh.

Der har de noe å lære!

Lenke til kommentar

Crossfit er mongo fordi de liker antall reps på bekostning av teknikk.

 

Da er det vel heller personene som er "mongo" hvis de ikke greier teknikk. Ikke crossfit i seg selv? :)

Crossfit som bevegelse oppfordrer til prestasjon på bekostning av teknikk. Og det er et community som jeg generelt ikke har noe særlig sansen for. Doucheville USA.

 

Crossfit-gyms tar generelt LATTERLIG mye betalt i forhold til hva de gir igjen for det, og det beveger seg lenger og lenger bort fra det som var crossfit-verdiene da det startet.

 

Selvfølgelig er det enkeltpersoner som er helt sheriff kule personer :)

Lenke til kommentar

Så!

Jeg var på julebord idag. Hadde meg selvsagt en økt tidligere i dag (triceps). Jeg kaster for øyeblikket i meg weight-gainer pulver 3 ganger for dagen. Jeg kom nå nettopp hjem fra julebordet, med en god den alkohol i systemet mitt. Er det da vits å ta weight-gainer pulver? Jeg tok i meg 2 skjeer med 0,6 liter melk.

Lenke til kommentar

Han ønsker primært muskelvekst da, Brun.

Vel, musklene vokser i massevis når du blir sterkere og spiser masse, spesielt i den alderen der. Ta din egen kroppsvekt i benk og 1,5*kroppsvekt i mark og bøy før du fokuserer på masseøkning. Man blir større av å løfte tungt også.

Vel, jeg er 15, veier 71kg og jeg klarer ikke å løfte det i benk :p klarer 40-45kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...