Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Når vi snakker om idioti, i går var det en fyr som sto inne i racket og gjorde dumbell curls. Var en som spurte om han kunne flytte seg. Da svarte han "straks ferdig" men det tok minst 5 minutter før han var ferdig.

 

Heldigvis skulle ikke jeg bruke racket akkurat da. Tror jeg hadde blitt rimelig forbanna på han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hysk at myorep ikke bunner og ikke stopper helt oppe pga man skal beholde spennet.

Husk også at kasting av manualene ikke alltid er fyfy, siden det er returen som teller kan man ofte måtte kaste for å kjøre en bra retur.

 

http://www.youtube.com/user/BorgeMyR#p/u/35/jF2uvwA21Yk

Ja, om man kjører sakte ned blir det noe annet. Men nå er det snakk om kasting av manualer, som så blir sluppet rett ned igjen.

Det å kjøre negative reps blir noe annet.

Lenke til kommentar

Trener på 3t fortiden , hakke sett en rep blitt utført "rett" noen gang.

Og de som trener der? De ser helt like ut som da jeg så de førstegangen.

 

De som setter opp programmer vet ikke hva protein er og de setter opp noe lajja helt uten mål og mening.

 

Eneste fordelene er at de drar dit og løfter noe og beveger seg .

Lenke til kommentar

Har tenkt på å begynne å trene da jeg har forstått det sånn at jeg er i den perfekte alderen til å begynne(15år), og jeg tipper at det å begynne nå derfor har sine fordeler senere. Men jeg trenger tips om ting jeg trenger å vite og slikt før jeg starter, og da tenkte jeg at å spørre her var perfekt. Det har seg slik at på grunn av jobben til faren min får jeg trene gratis på det lokale treningssenteret så jeg har tilgang til apparater og slikt. Men hvordan er det med kosthold, proteinshakes og slikt? Har dere noen tips til hva jeg trenger, og eventuelt et bra treningsprogram? Tenker hovedsaklig å trene mest for å få volum. Jeg er 172cm høy, veier i underkant av 60kg så jeg er ganske tynn. Om det er noe mer grunnleggende info dere trenger som jeg har glemt er det bare og si ifra! :).

Lenke til kommentar

Trener på 3t fortiden , hakke sett en rep blitt utført "rett" noen gang.

Og de som trener der? De ser helt like ut som da jeg så de førstegangen.

 

De som setter opp programmer vet ikke hva protein er og de setter opp noe lajja helt uten mål og mening.

 

Eneste fordelene er at de drar dit og løfter noe og beveger seg .

 

Har et par sånne på gymmet jeg trener og. Nå har jeg ikke vært der SÅ lenge (4mnd snart), men jeg tror ikke jeg har sett så mye progresjon på vektene akkurat. Man har jo karen som er der nesten hver gang jeg er der (trener man, tir, tor, fre), og han ser så... utrent ut til å trene så hardt. Nysgjerrig på hva de gutta der faktisk spiser. Tenk om de hadde lagt ned like mye innsats i kosthold som trening.

Lenke til kommentar

Det å se på folk som trener er litt som å lese på forum og lure på hvordan i all verden noen med 20 år på baken kan klare å skrive så mye feil. Når du går på trening, og stadig ser noen ta samme øvelse som deg, men gjøre det på en helt annen måte, som for eksempel å gå helt ned i knebøy, så burde man stoppe opp og tenke tanken om at du kanskje gjør noe galt. Ta en tur på Youtube og Google, og finne ut hvordan øvelsen faktisk skal gjøres.

 

Jeg mener... er 80% av verden blinde, ignorante og så opptatt av seg selv at de ikke enser hva andre gjør?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hysk at myorep ikke bunner og ikke stopper helt oppe pga man skal beholde spennet.

Husk også at kasting av manualene ikke alltid er fyfy, siden det er returen som teller kan man ofte måtte kaste for å kjøre en bra retur.

 

http://www.youtube.com/user/BorgeMyR#p/u/35/jF2uvwA21Yk

Den er jo en eksentrisk øvelse, blir vanskelig å ØNSKE stanga til topp da :p

 

Det å se på folk som trener er litt som å lese på forum og lure på hvordan i all verden noen med 20 år på baken kan klare å skrive så mye feil. Når du går på trening, og stadig ser noen ta samme øvelse som deg, men gjøre det på en helt annen måte, som for eksempel å gå helt ned i knebøy, så burde man stoppe opp og tenke tanken om at du kanskje gjør noe galt. Ta en tur på Youtube og Google, og finne ut hvordan øvelsen faktisk skal gjøres.

 

Jeg mener... er 80% av verden blinde, ignorante og så opptatt av seg selv at de ikke enser hva andre gjør?

Det er enkelt å svare på: JA!

Lenke til kommentar

Hysk at myorep ikke bunner og ikke stopper helt oppe pga man skal beholde spennet.

Husk også at kasting av manualene ikke alltid er fyfy, siden det er returen som teller kan man ofte måtte kaste for å kjøre en bra retur.

 

http://www.youtube.com/user/BorgeMyR#p/u/35/jF2uvwA21Yk

Den er jo en eksentrisk øvelse, blir vanskelig å ØNSKE stanga til topp da :p

Dei fleste som slenger rundt på manualane veit sikkert ikkje kva eksentrisk fase er ein gong. :p

Det er i alle fall ikkje mange som har ein tydeleg eksentrisk fase.

Lenke til kommentar

Har tenkt på å begynne å trene da jeg har forstått det sånn at jeg er i den perfekte alderen til å begynne(15år), og jeg tipper at det å begynne nå derfor har sine fordeler senere. Men jeg trenger tips om ting jeg trenger å vite og slikt før jeg starter, og da tenkte jeg at å spørre her var perfekt. Det har seg slik at på grunn av jobben til faren min får jeg trene gratis på det lokale treningssenteret så jeg har tilgang til apparater og slikt. Men hvordan er det med kosthold, proteinshakes og slikt? Har dere noen tips til hva jeg trenger, og eventuelt et bra treningsprogram? Tenker hovedsaklig å trene mest for å få volum. Jeg er 172cm høy, veier i underkant av 60kg så jeg er ganske tynn. Om det er noe mer grunnleggende info dere trenger som jeg har glemt er det bare og si ifra! :).

Ingen her som kan gi meg noen tips eller litt veiledning?

Lenke til kommentar

Har tenkt på å begynne å trene da jeg har forstått det sånn at jeg er i den perfekte alderen til å begynne(15år), og jeg tipper at det å begynne nå derfor har sine fordeler senere. Men jeg trenger tips om ting jeg trenger å vite og slikt før jeg starter, og da tenkte jeg at å spørre her var perfekt. Det har seg slik at på grunn av jobben til faren min får jeg trene gratis på det lokale treningssenteret så jeg har tilgang til apparater og slikt. Men hvordan er det med kosthold, proteinshakes og slikt? Har dere noen tips til hva jeg trenger, og eventuelt et bra treningsprogram? Tenker hovedsaklig å trene mest for å få volum. Jeg er 172cm høy, veier i underkant av 60kg så jeg er ganske tynn. Om det er noe mer grunnleggende info dere trenger som jeg har glemt er det bare og si ifra! :).

Ingen her som kan gi meg noen tips eller litt veiledning?

 

Det høres kanskje teit ut, men spørsmålet ditt er så omfattende at de færreste orker starte med å svare alt i ett. Men jeg kan gi deg en liten start.

 

Du er nybegynner innen styrketrening i tillegg til at du er ung. Dette gjør at du kan få enorm fremgang i tiden fremover om du starter å trene. Første tips til deg er å ikke gå i samme fella som så mange andre på din alder, som lager seg et fantastisk merkelig program bestående av altfor mye overkropp, og da spesielt biceps (som er 1/3 av størrelsen på armen din, triceps er større).

 

I starten vil jeg anbefale deg å kjøre programmet som heter RYP, som du finner på www.tn.no, med kalkulatorer for utregning av progresjonen osv. Kort fortalt er det et program som du kjører likt hver økt, tre ganger i uken. Hele kroppen tas i en vending, det er ikke så teknikkrevende, der knebøy er den øvelsen som er "verst" å lære seg, men som vil gi deg mest.

 

Start på RYP, og kostholdsmessig bør du sørge for å få i deg NOK rett og slett. Få i deg proteiner, men du trenger ikke overdrive heller. Regn ut kaloribehovet ditt her eller her, og legg inn hva du spiser hver dag her. Da får du en grei oversikt.

 

Men det viktigste er at du rett og slett kommer igang med treningen, og ikke sitter og vurderer. Du har god tid, så du trenger ikke gå 110% inn for alt nå. Start trening, start å tenke litt kosthold, så ser du om du trenger tilskudd eller hva senere.

Lenke til kommentar

Takker for respons, skal lese litt på det RYP programmet. Skjønner at det kanskje ble litt mye å svare på men jeg er helt grønn på området så trengte egentlig det ikke så mye bedre forklart enn det jeg fikk. Planen var å fokusere på volum først ihvertfall, får se om jeg går over til å fokusere på styrke senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...