Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er det noen som sliter med "toppen" av knebøy da? Er det noen som har behov for å bare trene kvartbøy fordi de er så mye sterkere i bunnen av løftet? :whistle:

Ja. De fleste er ikke klar over det eller kjenner pga påkjenningen men mesteparten av styrken blir mobilisert noe over paralell. Da KAN det være greit med toppstyrke ;)

Lenke til kommentar

Er det slik at man ikke skal gå forbi 90 grander i knebøy?

Det avhenger av hvor fleksibel du er. Dersom du klarer og vil gå dypere, kan du gjøre det. Dersom du ikke klarer og/eller ikke vil, lar du være.

Tull. 90 grader er ikke lavt nok, om du ikke kommer lavere jobber du med fleksibilitet/mobilitet. Øvre del av låret (altså ikke nedre del, som en del tror) skal minst være parallell med bakken.

 

Nå er det vel egentlig ikke undersiden av låret man ser på, det er hofteledd og kneledd, der hoften skal være på linje med eller forbi kneet.

Lenke til kommentar

Maksa i knebøy just nu, 155kg! Kunne helt sikkert lagt på 5-10kg til, men det får vente :D Alle mål er nådd/knust før jul hvertfall!

 

Hadde en helt sinnsyk trøkk i dag! Mulig jeg undervurderte jack 3d`n, eller meg selv for den saks skyld. :D :D Happy happy!

Når vi snakker om dybde, gikk så langt ned at jeg satt på leggene før jeg moste på opp igjen. Herlig herlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man får mye mer ut av treningen av å gå dypt. Det er noe helt annet! Jeg ville hvertfall gått ned på vekt om jeg ikke klarte å kjøre helt ned til under 90grader.

 

Det er en på senteret hvor jeg trener som legger på helt opp til 160kg+, også står han og skræver som en annen idiot imens han kjører kvarte kvartbøyer. Helt idiotisk å se på.

Det værste er at han går å breier seg som om han skulle vært mega svær i 10 min mellom hvert "sett".

Han sier det er farlig å gå dypere, pluss at han gjør det får å styrke ryggen eller noe i den duren. Er det noe man ikke gjør så er det å styrke ryggen, den blir jo ødelagt av all "jukkinga" på toppen. Klovn kaller man sånne.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Tunfiskshake var helt ok!

 

Etter å ha skylt tunfisken med vann, og mixet det med appelsinjuice, kjente man så vidt smaken, og det vart ikke noe tjukk røre :D

 

EDIT: Tips til et bra og billig proteinpulver?

Er i pengebeit fortiden, så trenger noe billig. 2.5kg eller noe sånt!

Endret av Brad
Lenke til kommentar

Tunfiskshake var helt ok!

 

Etter å ha skylt tunfisken med vann, og mixet det med appelsinjuice, kjente man så vidt smaken, og det vart ikke noe tjukk røre :D

 

EDIT: Tips til et bra og billig proteinpulver?

Er i pengebeit fortiden, så trenger noe billig. 2.5kg eller noe sånt!

 

90+ uten at jeg er så altfor oppdatert på priser. Men det pleier være billigst

Lenke til kommentar

Nå er det vel egentlig ikke undersiden av låret man ser på, det er hofteledd og kneledd, der hoften skal være på linje med eller forbi kneet.

Klar over det, men når man snakker om "parallelt" (som i "det holder å gå ned til parallelt") så er det altså overdelen av låret som skal være parallelt, ikke underdelen.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer.

 

Fotballgutter som trener der jeg trener og. Alltid koselig når de kommer og spenner på pussy paden, stiller seg opp med matte under tærne og kjører kvartbøyen sin med 100kg.

 

Sånn dypt inne blir jeg litt deprimert, fordi de kvartbøyer med det som er nært min 5RM, og hvis noen spør de hva de tar i knebøy så svarer de 100kg... Tror jeg skal starte å svare på spørsmålet med hva jeg tar i kvartbøy og.

Endret av Fredrik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er så mange slike folk at jeg orker ikke engang å bli oppgitt lengre. Kvartbøy med alt for høye vekter, benk med spotter som hjelper til 70% av bevegelses-banen, curl hvor de bruker både rygg og bein osv.

 

For ikke å snakke om alle jentene som tar alle mulige rare øvelser med verdens rareste teknikk, nesten uten vekter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...