Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

So, your lower back is FINE. STOP WORRYING ABOUT BUTT-WINK AND START WORRYING ABOUT BEING A PUSSY.

http://startingstrength.com/resources/forum/showthread.php?t=25194&page=1

 

Hopefully after learning some of the anatomy and conceptual lessons here you have a better understanding of why the “butt wink” is horse shit.

http://www.70sbig.com/blog/2010/10/the-butt-wink/

 

Når jeg freeze-framer i bunnposisjon ser jeg ikke at ryggen krummer seg i det hele tatt, butt-wink er bortimot umulig å unngå som jeg ser det - men så lenge ryggen er rett i bunnposisjon skal det ikke være noen risiko.

http://myrevolution.no/forum/f29/kneboyteknikk-5343/#post107076

 

The butt wink he references is over-hyped, and this is probably due to the CrossFit community branding it in their “air squat”. A butt wink is not that big of a deal assuming the squat is otherwise done correctly. It may even be anthropometry that looks like a butt wink — people that have a long pelvis and short torso will appear to be rounding their low back when it is actually the iliac crests of their pelvis. Besides, if the butt wink exists because of inflexibility, proper squatting will make it subside and disappear over time.

http://www.70sbig.com/blog/2010/05/qa-hamstring-inflexibility/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg gå "overload" med spising av sunn proteinrik mat etter trening? Skal jeg følge signalene til kroppen?

 

Etter dagens trening i 1-2 timer spiste jeg som følger:

 

Whey proteinshake (rett etter)

 

1 svinekotelett med tomater og et halvt glass melk

 

1 time etter det igjen, 1 kokt egg og et nytt glass skummet melk.

 

Kjenner jeg rett og slett får munchies etterpå. Bør jeg lytte på det eller blir det fetende?

Lenke til kommentar

Høres ut som du kunne hatt godt av en deload snart Diskutant :)

 

Hmm.. Problemet er at jeg har sånn såvidt begynt... Tredje uka med denne øvelsen bare. Hoppa til SL5x5 med kun stanga da jeg fant ut at teknikken min var rævva i de fleste øvelser, så prøvte å få inn teknikken, og så begynne med vekt. Er nå på uke 3, så det er utrolig lav vekt. Likevel sinnsykt tungt.

Men, hvordan gjøres en deload i SL5x5? Der kan det jo både være én trening og to treninger hver uke, alt etter hvilken uke det er. Skal jeg uansett bare droppe skulderpress en hel uke? Neste uke er BAB, altså skulderpress mandag og fredag. Bare drite i skulder neste uke da? Og fortsette på samme vekt neste uke?

 

Har aldri helt skjønt opplegget med deload.. Men sånn som jeg har "forklart" over, er det riktig?

Lenke til kommentar

Ikke over tid, men har følt at dette har vært en sinnsykt tung øvelse leenge. Men, første gang jeg ikke har klart mer en dette.

Men, får prøve igjen med samme vekt på mandag, så får vi se. Hvis den er like fæl, så dropper jeg en uke, dror jeg.

 

 

 

 

Hva synes folk om 100% whey mot 50/50 myse/kasein?

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om myse vs kasein. Kan tenke meg sikkert 50 viktigere variabler i trening og kosthold jeg ville sett på før jeg bekymret meg om hvilken proteinburk som er best :p

 

edit: Ikke at det er feil å min/maxe, det er bare hvordan jeg vektlegger det personlig :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Hva synes folk om 100% whey mot 50/50 myse/kasein?

Broscience...

Man skal trene på bra høyt nivå før man har behov for spesifikke proteinsammensetninger...

 

 

Jeg drikker Whey isolate fra Proteinfabrikken rett etter trening utelukkende pga smaken og seff at det ER proteiner i pulveret.

Drikker Prozyme ellers, men blir å drikke vanlig Whey Tech fra PF når jeg er blitt fri for Prozyme.

 

Prozymen er for øvrig på tur i søpla, den nye batchen smaker KUK!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du over tid banker hodet i samme vekt du syns virker merkelig tung og ikke klarer å øke lenger, må det gjøres noen grep. Hvis du bare hadde en enkelt drittøkt er jeg enig med Fredrik :p

 

Jeg var ikke helt seriøs. Deload er nødvendig, men som med alt annet bør det ligge en viss forankring i den faktiske situasjonen bak det. Du stagnerer fortere om du spiser for lite og sover for lite, så det er det første jeg ville sett på om treningsøktene går litt trått.

Lenke til kommentar

Broscience...

Man skal trene på bra høyt nivå før man har behov for spesifikke proteinsammensetninger...

 

Jeg drikker Whey isolate fra Proteinfabrikken rett etter trening utelukkende pga smaken og seff at det ER proteiner i pulveret.

Drikker Prozyme ellers, men blir å drikke vanlig Whey Tech fra PF når jeg er blitt fri for Prozyme.

Ok.

 

Har hørt at 100 % Whey Protein fra PF ikke var noe tess, men jeg stoler ikke på sånt før jeg har spurt her og kanskje på myrevolution. Takk!

 

Hvis du over tid banker hodet i samme vekt du syns virker merkelig tung og ikke klarer å øke lenger, må det gjøres noen grep. Hvis du bare hadde en enkelt drittøkt er jeg enig med Fredrik :p

 

Jeg var ikke helt seriøs. Deload er nødvendig, men som med alt annet bør det ligge en viss forankring i den faktiske situasjonen bak det. Du stagnerer fortere om du spiser for lite og sover for lite, så det er det første jeg ville sett på om treningsøktene går litt trått.

 

Vel, jeg har sover utrolig lite de siste dagene. Håper det har en sammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...