Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Knebøy er den øvelsen jeg er mest kjent med. For øyeblikket i 5x5 opplegget 72x5. Er delvis fornøyd med det. Markløft ligger jeg på 55 kgx4. Er 16 år. Markløft er den øvelsen jeg er minstk jent med, første gang var for ca. 6 uker siden :)

 

Ikke øk før du er klar for det i allefall. Les deg opp, se videoer osv.

 

Eirik Sandvik har en artikkel fra noen dager tilbake du kan ta en titt på f.eks:

http://www.atletiskutvikling.no/5-tips-for-%C3%B8kte-prestasjoner-i-markloft/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ligger nok rundt 90kg - 100kg i markløft og ca. det samme i knebøy.

 

Byttet nokså tidlig løftestil i markløft, fra klassisk til halv-sumo. Halv-sumo utnytter mer lår enn klassisk, samt at jeg får igjen fra drakten. Til gjengjeld følte jeg at jeg måtte begynne helt på ny når jeg skiftet stil, men bygger meg sakte men sikkert opp igjen. Nå løfter jeg snart like mye i halv-sumo som klassisk :).

Lenke til kommentar

FY for en drittøkt jeg hadde i dag. Hjelpe meg.

 

Skulderpressen var helt forferdelig!

Har også et spørsmål nedenfor, som jeg håper på svar på :)

 

Fra treningsloggen:

 

---

Gikk mye dårligere enn jeg hadde forventet på skulderpressen i dag. Fytti. Hadde ikke sjans om å presse opp siste repetisjonen på sett 1 og 4, og hadde laaaange pauser mellom hvert sett.

Siden det var så tungt at jeg ikke klarte 5 på S1 og S4, droppet jeg siste settet. Er dette rett måte å gjøre det på, mtp autoregulering?

Ved at jeg da prøver igjen på fredag med samme vekt?

 

Prøvte meg på chins i dag, klarte bare 5, 4, og 3 reps på sett 1, 2 og 3. Ikke veldig sterk her, som dere ser, men det skal opp!

---

Lenke til kommentar

184 cm. Slet med bevegeligheten før, men for et par uker siden begynte jeg å tøye litt hver dag. Det har hjulpet helt enormt. Kjører litt goblet squat før jeg legger meg. Nå har jeg nesten det motsatte problemer, med for mye svai. :) Så teknikken har jo blitt bedre i det siste. Det er kanskje verdt å notere at jeg trener "high-bar squat".

Lenke til kommentar

Trener tre dager i uken med vekter. Opplevde en merkelig minnefunksjon i kroppen.

 

I går trente jeg bra, og følte meg fantastisk etterpå. I dag er det pausedag, men jeg kjente at kroppen følte seg klar til å trene og hadde "bygd opp" energi. Når jeg da ikke trente følte jeg meg bedriten. Men nå føler jeg meg like bra som rett etter treningen. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Trener tre dager i uken med vekter. Opplevde en merkelig minnefunksjon i kroppen.

 

I går trente jeg bra, og følte meg fantastisk etterpå. I dag er det pausedag, men jeg kjente at kroppen følte seg klar til å trene og hadde "bygd opp" energi. Når jeg da ikke trente følte jeg meg bedriten. Men nå føler jeg meg like bra som rett etter treningen. Noen som har opplevd det samme?

 

Jaja, slik er det for mange av oss vettu! :)

Lenke til kommentar

Hvis 5x5 SL egner seg så godt som fullkroppsprogram, hvorfor anbefaler ikke personlige trenere dette, i stedet for å gi meg 2 forskjellige programmer med 8 forskjellige øvelser på hver? :p

 

Har ofte lurt på hva disse typene har i mot godt kjente programmer. Jeg tror problemet dems er at de må vise hvor jævla flinke dem er.

Lenke til kommentar

Hvis 5x5 SL egner seg så godt som fullkroppsprogram, hvorfor anbefaler ikke personlige trenere dette, i stedet for å gi meg 2 forskjellige programmer med 8 forskjellige øvelser på hver? :p

 

Har ofte lurt på hva disse typene har i mot godt kjente programmer. Jeg tror problemet dems er at de må vise hvor jævla flinke dem er.

 

En kan jo undre, men det bunner nok litt ut i at kunden har spesifikke ønsker om hva de vil, og ikke vil. Er individuelt fra PT til PT hvor flinke de er. Jeg vil heller trene et program satt opp av Eirik Sandvik eller Robert Eilertsen etter MEG enn et standardisert program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...