Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Sånne folk fortjener ikke barn!

 

Første trening med Jack3d i dag. Spent på effekten! Håper den blir noe lignende mine første treninger på kofein tabletter. Prikking i trynet osv. Deilig! :love:

 

Edit: Skal prøve maksløft i dag også. 115kg i benk. Som er målet før jul. 50-50% på at det går. 110 skal hvertfall gå! :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med å legge til øvelser til SL5x5? Savner å kjenne det litt mer i ryggen og armene på A-trening, og ønsker å kanskje begynne med chins, evt. gjøre det til vekta blir litt høyere, og slutte da.

Vil jeg miste progresjon eller bli "for trøtt" i musklene dersom jeg legger til chins? Føler som sagt ikke jeg kjenner nok i armer og rygg.

Lenke til kommentar

Legg til chins på slutten av programmet, skal gå greit det med kroppsvektøvelse i tillegg. Spesielt hvis du føler at det er for lett per idag uansett.

 

Ok.

Tipper jeg da vil legge til chins med negative reps til jeg klarer 5x5 av det også.. Så går det jo også an å kutte det ut når det andre blir for tungt....

 

Takk!

 

Andre som har innspill?

 

 

skal gå greit det med kroppsvektøvelse i tillegg.

 

Men, når jeg klarer 5x5, hva med vekter i tillegg?

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

I starten kan du gå for chins til du ikke klarer flere, 3 sett med det. Når du klarer 10-12 stykker kan du vurdere å legge på vekter. Drit i 5x5 her.

 

Ikke negative i det hele tatt?

 

 

Og; ser at på excel-arket han har laget med Stronglifts er det pull-ups og chin-ups annenhver B-trening. Gjør det noe å ta chin-ups hver gang? :whistle:

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Og; ser at på excel-arket han har laget med Stronglifts er det pull-ups og chin-ups annenhver B-trening. Gjør det noe å ta chin-ups hver gang? :whistle:

Hvorfor ønsker du ikke å ta begge deler?

 

Jeg tenker det blir for lenge mellom hver gang jeg trener, da det er litt forskjellige muskler.

 

 

I starten kan du gå for chins til du ikke klarer flere, 3 sett med det. Når du klarer 10-12 stykker kan du vurdere å legge på vekter. Drit i 5x5 her.

 

Til failure, eller til jeg ikke tror jeg klarer en hel skikkelig til?

Lenke til kommentar

Om du kjører til failure eller til du vet du ikke klarer mer er egentlig ikke så viktig, du har nok rett når du tror du ikke klarer mer. Kroppsvektøvelser til failure er ikke å farlig heller. Gjør som du vil.

 

 

Ok. Vil helst være helt sikker på ting før jeg gir meg ut på det, gidder ikke ødelegge noe bare fordi jeg har hastverk.. :)

Lenke til kommentar

Du merker det fort på lukta når den er dårlig. Blir en sur/emmen lukt.

 

Beste er å pakke i porsjons pakninger å ha i fryseren. Og tine de før de skal brukes, eller bare legge til noen ekstra steke dager :) Smaken vil nok også bli bedre av det.

 

Næringsinnholdet er vel det samme, med mindre det har vært noen der :dontgetit:

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...