Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

WTF?

 

Spiser du ikke noe på kvelden?

Som det ser ut begynner du dagen med masse mat som blir metabolisert gjennom dagen pga jobb, skole etc. Mens på kvelden spiser du jo nesten ikke når det er om natta at restitusjon er på et høynivå... :ph34r:

Spiller vel ingen rolle når man spiser vel.

 

Endring: Selvfølgelig er det viktig å spise etter trening, men bortsett fra det. Not so much.

 

Til dere som sliter med hendene under markløft:

Hvordan holder dere? Får dere huden i klem? Bruk hva som kalles "hook grip".

Endret av wingeer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva spiser du til frokost som gir 1200kcal Zeph? :O

100g havregryn - 390kc

1 banan - 80kc

2 egg - 190kc

4dl mjølk - 184kc

40g proteinpulver - 150kc

15ml omegaolje - 135kc

1 kiwi - 57kc

 

390+80+190+184+150+135+57 = 1186kc

 

Havregryn, banan, egg og proteinpulver går i ei røre og pannekaker. Har i tillegg syltetøy og peanøttsmør oppå pannekakene, så det er sikkert hundre kaloriar der og.

 

@Zeph

Jeg hadde litt av samme problemet, så kom rippetoe til redningen:

http://startingstrength.com/index.php/site/platform_managing_calluses

Trenger ikke hansker om du mestrer dette.

Takk! Har prøvd noko liknande, men då fekk eg ikkje godt nok tak, men skal prøva igjen.

 

WTF?

 

Spiser du ikke noe på kvelden?

Som det ser ut begynner du dagen med masse mat som blir metabolisert gjennom dagen pga jobb, skole etc. Mens på kvelden spiser du jo nesten ikke når det er om natta at restitusjon er på et høynivå... :ph34r:

Har ikkje peiling på kva metaboliseringa er eller kva betydning den har. :p

 

Dagen ser vanlegvis sånn ut (klokkeslett): Frukost 9-10, trening 11-12, shake+frukt etter trening, middag 15-17, kvelds 20-21.

 

Om det er optimalt eller ei veit eg ikkje, men det er så praktisk å bli ferdig med bortimot halve energibehovet til frukost. :D

Normalt et eg enten middag seint eller så blir det ein smoothie med frukt, bær, mjølk og CC på kvelden. På treningsdagar tar eg stort sett den og.

 

Eg har i lange tider ete stekt egg til frukost, men i eit ledd for å få ned fettmengden og opp karbmengden så har eg gått meir over til den alternative frukosten som er nevnt lengre oppe i innlegget her. Den har som sagt ganske mykje kaloriar i seg. Eg kjem nok til å justera ned mengden litt sånn at eg kan ha det kveldsmåltidet utan å koma opp i 3000+ kaloriar. Kunne godt tenkt meg å haldt meg på nokre hundre kc i overkant.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det er best om grynene får svelle nokre timar, men det går greit utan og. Røra er laga på 2 minutt, resten av tida med på steiking. Slår du på pannna når du går i gang med røra så er du ferdig før den er varm.

 

Eg blandar havregryn og vatn om kvelden. Neste dag slår eg på panna, blandar resten av røra og steiker det. Med mine mengder lagar eg to pannekaker som fyller heile panna. Når den siste er ferdig slenger eg den første tilbake under den siste i panna for å varme den litt opp igjen. Så er det på tallerken, litt peanøttsmør og eplemost. Breakfast i served.

 

Kan sikkert brukast som niste om ein lagar større porsjonar og. Eventuelt å laga fleire som ein varmar opp seinare.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...