Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Pushups er jo relativ styrke, jfr. Broseph sitt innlegg.

Edit: Relativ vs lineær utholdende styrke, jeg er enig i at max antall reps på 40kg slett ikke er noe mål på maks-styrke. Men det hadde heller ikke vært særlig lurt å teste elever i 1RM og gi karakter på det etter to ukers styrketrening, da lukter det failure, skader og diverse.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åkei, da er det ett fett for meg. Eneste jeg synes er teit er hvordan styrketester ofte går på antallet repetisjoner. Men ville heller sett 5RM i de tre store f.eks, men innser jo at det er litt mye forlangt :p

Pull-ups som alternativ for bicepscurl, faktisk. Lurer på hva som ligger bak det.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Jo, det er jo derfor kroppsvektøvelser er en test i relativ styrke :) De testes begge i løft på 1:1 egen kroppsvekt.

Jo tyngre du er jo sterkere er du også (som hovedregel), så å løfte 40kg benk vil være enklere for en på 80kg enn en på 60kg, men ved å løfte sin egen vekt blir det relativ styrke i forhold til egen vekt.

Lenke til kommentar

Jo, det er jo derfor kroppsvektøvelser er en test i relativ styrke :) De testes begge i løft på 1:1 egen kroppsvekt.

Jo tyngre du er jo sterkere er du også (som hovedregel), så å løfte 40kg benk vil være enklere for en på 80kg enn en på 60kg, men ved å løfte sin egen vekt blir det relativ styrke i forhold til egen vekt.

Så det vil si at en på 60 som tar fler enn han på 80 vil være sterkest i forhold til sin egen vekt, altså. Det skjønner jeg jo, men gjør ham jo ikke sterkest? :p

Lenke til kommentar

Jeg var ute og gikk i stad og konklusjonen er klar: Jeg må få bedre kondis. Muskler og styrke er ikke noe problem men når det gjelde kondis så er det problematisk. I våres så hadde jeg faktisk ganske god kondis men nå i høst så har jeg merket at jeg har hatt ganske dårlig kondis.

Jeg tror ikke at jeg gidder og gå ut og gå\løpe nå som det nærmer seg vinter og det begynner og bli kaldt men er det noen som kan anbefale tredemølle eller noe annen løpemaskin.

Løpemaskinen kan koste opp til 10 000 men jeg vil ha bra utstyr som holder sin kvalitet. Jeg vil også gjerne ha utstyr som varer lenge. På sommeren så kommer jeg nok ikke å bruke løpemaskinen som jeg eventuelt skaffer meg fordi jeg er agronom og dermed så er jeg meget mye i bevegelse osv.

Jeg takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar

Hva i all verden er galt med å løpe ute? Fordi det er kaldt? Helt ærlig, det dummeste jeg ser er folk som løper inne foran Hotel Cæsar istedenfor ute langs en strand eller i skogen. Og det finnes knapt nok noe som er mer magisk når du har løpt en god løpetur i regn, snø eller kald vind og ta deg en dusj etterpå!

Gode nok klær + sko får du for rundt 2000 kr.

Endret av Corey
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Woho! Drar seg til mot benktesten fredag uka som kommer. 40 kg 31 reps = karakter 6. En kompis som kjører 60 6x4 klarte 33. Jeg er ganske seig, men han er seigere, så vi får se! :new_woot:

EDIT: Prøver ikke å si at den benktesten er hard. Jeg er (kanskje) bare ikke sterk og utholdende nok enda, enkelt og greit :)

Husk å smell stangen ned i brstet eter hver repetisjon. Du tjener mye på det!

Lenke til kommentar

A) Poenget er at jeg ikke har tid til og løpe ute.

B) Poenget er at jeg må ha en løpe maskin.

Eksempel A)

- Klokken er 15:00 og du tenker "Jeg vil løpe!"

- Klokken er 15:02 da du er fullt påkledd

- Klokken er 15:03 da du er utendørs.

- Du jogger fram til kl. 15:18 (15 minutter), og velger da å snu

- Klokken 15:33 er (30 minutter totalt) er du hjemme

- Du dusjer

Eksempel B)

- Klokken er 15:00 og du tenker "Jeg vil løpe!"

- Klokken er 15:02 da du er fullt påkledd

- Klokken er 15:03 da du er på tredemøllen.

- Du jogger i 30 minutter

- Klokken er da 15:33

- Du dusjer

Jeg forstår ikke helt hvordan du kan si at du ikke har tid til å jogge ute, men å trene inne, DET har du tid til? :o

Poenget er at det er mye mer lettvint og bruke løpemaskin.

Du endrer poengene dine hele tiden, vanskelig å hjelpe deg ;)

Her er en 9.995 kronersmølle;

http://www.sportsmaster.no/Kondisjon/Tredemolle/T40.aspx

Endret av Toppris
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...