Zeph Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Heng den opp på veggen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Prøv å lukte på den Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Haha! Har lukta på den, spist halve og hengt resten opp på veggen 5 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 http://treningsforum.no/php/art.php?id=1904 Synes denne var interessant. Mye nytt jeg ikke visste om i artikkelen. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 (endret) Skal kjøre 60 kg 5x5 i benk, men det blir 4x5 (fire serier, fem reps). Så går jeg ned på 57,5 kg siste serien. Skal jeg plundre til 60 5x5 går, eller er det et poeng i å f.eks. øke til 62,5 og klare 2x5, så 60 kg 2x5, og deretter 57,5 1x5? Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt på med max-sett så lenge du klarer. Jeg er ikke så veldig inne i grunnprinsippene til 5x5, men hovedtanken bak det må vel være å kjøre max-sett, ikke fjerte rundt å safe på det du vet du klarer? (no offence, jigga) Takk skal du ha :-) Så dette svaret først nå, og har allerede trent i dag. Det ble å peise på med 62,5 de to første, så 60 de to neste, og 57,5 på siste Et par kompiser var med, så hadde sikring. Trengte riktignok og heldigvis ikke hjelp! Og i dag var det 62,5 5x5. Først to sett, så tenkte jeg "60 nå væ". Men tok 62,5 på tredje også, og det gikk rett opp. Så tenkte jeg at jeg kunne jo presse på en fjerde, og den gikk helt okay. Så tok jeg en femte, og det gikk faen meg akkurat! Woho! Drar seg til mot benktesten fredag uka som kommer. 40 kg 31 reps = karakter 6. En kompis som kjører 60 6x4 klarte 33. Jeg er ganske seig, men han er seigere, så vi får se! EDIT: Prøver ikke å si at den benktesten er hard. Jeg er (kanskje) bare ikke sterk og utholdende nok enda, enkelt og greit Endret 26. november 2011 av jigaplow Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Gruskake? Yes, ekte mannfolk spiser grus! (Vet du bare er sjalu) 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Brownies er tidenes kake, men eg vart litt skremt når eg laga det sjølv og såg alt sukkeret og smøret som skulle oppi. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Brownies er tidenes kake, men eg vart litt skremt når eg laga det sjølv og såg alt sukkeret og smøret som skulle oppi. Haha. Samme her. Blir alltid like overrasket. Woho! Drar seg til mot benktesten fredag uka som kommer. 40 kg 31 reps = karakter 6. En kompis som kjører 60 6x4 klarte 33. Jeg er ganske seig, men han er seigere, så vi får se! EDIT: Prøver ikke å si at den benktesten er hard. Jeg er (kanskje) bare ikke sterk og utholdende nok enda, enkelt og greit For en udugelig måte å teste på! Skulle tro lærerene hadde lært NOE. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hvorfor er det udugelig? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Brownies er tidenes kake, men eg vart litt skremt når eg laga det sjølv og såg alt sukkeret og smøret som skulle oppi. Det gjelder jo alle kaker, da. Lenke til kommentar
magb Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Fordi 33 reps er ekstremt mye, "taktikk" vil da spille inn like mye som styrke. Kan tjene mange reps på feks å legge inn små pauser, eller kjøre veldig tregt tempo hele veien for å hente seg inn osv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Får ein karakter basert på kor tungt ein kan løfta, uavhengig av individuelle forskjellar? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Hvorfor er det udugelig? Er jo et større mål på muskulær utholdenhet når man krever et høyt antall repetisjoner på en relativt lav vekt. Men som alle andre gymopplegg så er man jo tydeligvis mer opptatt av mosjon. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Jeg husker gymlæreren på videregående gratulere en i klassen min med å være sterkest etter pushups-testen. Han veide 60 kilo. 1 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Interessant at personer i tråden nå sutrer samtidig over gymlærere som tester relativ styrke OG gymlærer som tester lineær styrke. Jammen ikke greit Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Interessant at personer i tråden nå sutrer samtidig over gymlærere som tester relativ styrke OG gymlærer som tester lineær styrke. Jammen ikke greit Tester de relativ styrke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå