Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Skikkelig enkelt spørsmål her, men jeg er fremdeles totalt uvitende om trening. Meldte meg akkurat opp på GregPlitt.com og etter 1 video har jeg forstått at jeg ikke forstod en drit om å trene bryst..

Så i morgen skal jeg trene bryst skikkelig, men jeg lurer da på; Hvilke andre muskler lønner det seg å trene på samme økt som bryst? En venn av meg sier at f. eks bryst og triceps er en dårlig kombinasjon?

Lenke til kommentar
En venn av meg sier at f. eks bryst og triceps er en dårlig kombinasjon?

Har han sagt hvorfor, eller har han bare sagt at det er sånn det er?

Dersom alternativ "a" er riktig, har han mest sannsynlig et elendig argument. Dersom alternativ "b" er riktig, peker du på han og ler høyt.

Lenke til kommentar

Da spør jeg heller, er det mulig å trene bryst uten å trene triceps? Joda, du kan tren flyes og pec-dec, men sånn ellers så trener du triceps i samtlige andre brystøvelser. Alle press øvelser, dips osv trener triceps.

Du svarer jo selv zzzzzzzzzzz

Pec dec, flyes, pullover, pressvarianter uten lockout. Selvfølgelig er det mulig, og det kan argumenteres for at det er bedre å isolere biceps samme dag som du trener bryst, fordi den da ikke er sliten av å bli trent "halvveis" gjennom brystøvelsene. Klassisk push/pull er vel en vanligere splitt, med god grunn...

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Takk for mange bra svar. Jeg spør rett og slett fordi jeg kan forholdsvis lite om styrketrening, og det kan godt hende jeg overvurderer mine egne bein.

Siden jeg ikke har drevet med noe særlig målrettet styrketrening før, hva kan jeg forvente av resultater i løpet av tre måneder?

Lenke til kommentar

Resultatene er også jævlig gode i begynnelsen, før det begynner å gå litt saktere. Men det stopper aldri for oss normale folk her i denne tråden ;)

EDIT: Kanskje en litt vel bastant påstand, men du skjønner :) Vi har kun én som har nådd sitt genetiske maksimum hittil!!

Endret av jigaplow
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da spør jeg heller, er det mulig å trene bryst uten å trene triceps? Joda, du kan tren flyes og pec-dec, men sånn ellers så trener du triceps i samtlige andre brystøvelser. Alle press øvelser, dips osv trener triceps.

Du svarer jo selv zzzzzzzzzzz

Pec dec, flyes, pullover, pressvarianter uten lockout. Selvfølgelig er det mulig, og det kan argumenteres for at det er bedre å isolere biceps samme dag som du trener bryst, fordi den da ikke er sliten av å bli trent "halvveis" gjennom brystøvelsene. Klassisk push/pull er vel en vanligere splitt, med god grunn...

Det var poenget, jeg kunne sikkert ordlagt meg annerledes. " Spør heller om..."

Lenke til kommentar

Resultatene er også jævlig gode i begynnelsen, før det begynner å gå litt saktere. Men det stopper aldri for oss normale folk her i denne tråden ;)

EDIT: Kanskje en litt vel bastant påstand, men du skjønner :) Vi har kun én som har nådd sitt genetiske maksimum hittil!!

Hvem er det?

Lenke til kommentar

Hvem er det?

Balthier-og-noen-tall. Riktignok bare tull... Les litt bakover i tråden, og se om du finner bole-tråden hans, hehe. Men vi stopper dette her, huff, dårlig samvittighet for at jeg nevnte dette :D

Lenke til kommentar

Dere vet den følelsen når et ledd "trenger å klikkes"? Når du trenger å knekke ut fingrene f.eks.. Jeg har en følelse av samme type i kneet, som er så sterk at det føles som hele kneskåla må "klikkes på plass", men får aldri strekt det nok til at det skjer :(

Noen som har opplevd noe lignende? Utrolig irriterende på innebandytrening.

Lenke til kommentar

Hvem er det?

Balthier-og-noen-tall. Riktignok bare tull... Les litt bakover i tråden, og se om du finner bole-tråden hans, hehe. Men vi stopper dette her, huff, dårlig samvittighet for at jeg nevnte dette :D

Jeg fant ikke noe logg.

Lenke til kommentar

Dere vet den følelsen når et ledd "trenger å klikkes"? Når du trenger å knekke ut fingrene f.eks.. Jeg har en følelse av samme type i kneet, som er så sterk at det føles som hele kneskåla må "klikkes på plass", men får aldri strekt det nok til at det skjer :(

Opplever det med albuen. Får heldigvis klikka'n på plass, da.

Lenke til kommentar
En venn av meg sier at f. eks bryst og triceps er en dårlig kombinasjon?

Har han sagt hvorfor, eller har han bare sagt at det er sånn det er?

Dersom alternativ "a" er riktig, har han mest sannsynlig et elendig argument. Dersom alternativ "b" er riktig, peker du på han og ler høyt.

Han sa: du trener ikke bryst og triceps på 1 dag. det er idioti

Jeg skal be om et argument på hvorfor neste gang jeg ser'n :p

Trener jeg bryst, brukes altså triceps ganske mye. Så da burde jeg ikke ha et helt oppsett med trening for triceps på samme økt, blir det for mye kanskje?

Biceps og bryst går altså lag-i-lag? :)

Og f. eks triecps og skuldre?

Lenke til kommentar

Da brystøvelser trener triceps trenger du strengt tatt ikke en egen dag til på triceps.

La oss si du trener Benkpress og Dips en dag, da skal triceps være rimelig utslitt hvis du har trent hardt nok. Innimellom kan du kjøre en ren triceps øvelse etter feks Benkpres og dips for å dra'n helt ut :)

Endret av magb
Lenke til kommentar

Dette er ikke bunnet i noe som helst empiri annet enn at jeg tenker høyt, har du prøvd kuldebehandling? Hvis det er en form for hevelse rundt leddet som gjør at det blir press, så kan kjøling hjelpe.

Og med dette stiller jeg meg på stabben klar til å bli hugget ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...