Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Eg ser for meg at ein putter kulkanen i ovnen nokre timar, et det ein har bruk for og legg resten i kjøleskapet.

Det er jo ein fugl, så den kan kanskje tilberedast likt som kylling.

Riktig dette. Den er bare et par hakk større, og har derfor litt lengre steketid. En kan velge å fylle den med stuffing, eller ikke. Tilbehør er en annen side, og det gidder jeg ikke engang begynne på. Jeg er for sulten til å tenke på slikt selv akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til markløften i SL5x5, skal den alltid tas med 1x5? Eller kan jeg ta det slik at på B-økta er knebøy og markløft 1x5 annenhver gang? Tenker det kan være greit å kjøre markløft 5x5 noen ganger også.

Den skal kjøres sånn som det står at den skal kjøres.

Problemet er at når du begynner å ta 200 kg i mark, så er du glad for at du ikke skal ta 5x5 når du akkurat har tatt 5x5 med 170 kg knebøy i tillegg.

Dette svarer Mehdi (fra Stronglifts) på spørsmålet ditt:

Why It’s Only 1×5 Deadlifts And Not 5×5 Like on Squats | Stronglifts.com

Lenke til kommentar

Trener SL5x5.

Gjør jeg noe feil dersom sett 3/4 er tyngre enn sett 5?

Eksempel:

Sett 1: L

S2: L

S3: M

S4: M

S5: L

Evt.:

Sett 1: M

S2: M

S3: M

S4: L

S5: L

Det kalles nevrologisk midlertidig tilpasning.

Nervesystemet mobiliserer/kanaliserer mulighet for uttak av mere energi pga den tunge belastningen det blir utsatt for og det føles derav som om det blir lettere på slutten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke trent siden fredag :thumbdown: Jeg klarer ikke og spise nok mat fordi tungen min har blitt retarded og det gjør drit vondt og spise. :(

På hvilken måte har tungen din blitt retarded?

Fikk en blemme, så tungen ble stor, så klarte jeg og bite en 5 ganger sånn at det ble sår som ikke gror.

Jeg har nettopp spist meg mett, skal jeg dra nå sånn at jeg kan trene 18.45 eller 19.45?

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...