Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trener aldri støle muskler hvertfall. Støle muskler = nedbrutte muskler(?), hvorfor bryte de ned enda mer før de har rukket og bygge seg opp igjen?

Virker litt bakvendt for min del hvertfall. Har ingen fakta/kilder til å backe teorien min, men jeg syns det virker logisk. :)

Edit: svarte før jeg leste på forrige side :blush:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Skal kjøre 60 kg 5x5 i benk, men det blir 4x5 (fire serier, fem reps). Så går jeg ned på 57,5 kg siste serien. Skal jeg plundre til 60 5x5 går, eller er det et poeng i å f.eks. øke til 62,5 og klare 2x5, så 60 kg 2x5, og deretter 57,5 1x5?

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt på med max-sett så lenge du klarer.

Jeg er ikke så veldig inne i grunnprinsippene til 5x5, men hovedtanken bak det må vel være å kjøre max-sett, ikke fjerte rundt å safe på det du vet du klarer? (no offence, jigga)

Lenke til kommentar

Skal kjøre 60 kg 5x5 i benk, men det blir 4x5 (fire serier, fem reps). Så går jeg ned på 57,5 kg siste serien. Skal jeg plundre til 60 5x5 går, eller er det et poeng i å f.eks. øke til 62,5 og klare 2x5, så 60 kg 2x5, og deretter 57,5 1x5?

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt på med max-sett så lenge du klarer.

Jeg er ikke så veldig inne i grunnprinsippene til 5x5, men hovedtanken bak det må vel være å kjøre max-sett, ikke fjerte rundt å safe på det du vet du klarer? (no offence, jigga)

Takk skal du ha :-) Så dette svaret først nå, og har allerede trent i dag. Det ble å peise på med 62,5 de to første, så 60 de to neste, og 57,5 på siste :) Et par kompiser var med, så hadde sikring. Trengte riktignok og heldigvis ikke hjelp!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda selvfølgelig, men legen var veldig overbevisende. Jeg har gjort alt han har anbefalt, forutenom å slutte med pulver, i over en måned. Likevel sitter jeg i gjen med like dårlige resultater som jeg startet med.

Ingen som har noen forslag til enkle ting som kan tas med til studioet som en ersatter for pulver?

Lenke til kommentar

Her er noe som kanskje kan være interessant for flere her inne. Ganske sick premie :p

http://fitnessbloggen.no/vinn-pt/

Joda, men konkurransen blir jo åpen til FB får 15000 tilhengarar på FB. I dag har dei vel rundt 6600. Det vil med andre ord ta sin tid før konkurransen faktisk blir avgjort.

Drikk olivenole :). Da skal du se at du får fett på kroppen!

Med 8dl olivenolje hver dag, skal du i teorien gå opp 7 kg i uka eller ca 30 på en måned :fun:

Hehe, det stemmer, men det er ikkje optimalt å gå så fort opp i vekt. Eg forstå at det var ein spøk, men det er viktig å merke seg at det ikkje er noko poeng i å pælme nedpå med kaloriar. Ein slank kropp med nok energi inn bygger musklar meir effektivt enn ein med for mykje feitt. Difor er eit lite overskot av kaloriar ideellt. Då har kroppen nok til å bygga med, utan at ein samtidig blir feit.

Joda selvfølgelig, men legen var veldig overbevisende. Jeg har gjort alt han har anbefalt, forutenom å slutte med pulver, i over en måned. Likevel sitter jeg i gjen med like dårlige resultater som jeg startet med.

Ingen som har noen forslag til enkle ting som kan tas med til studioet som en ersatter for pulver?

Det er vanskeleg å sei noko konkret i tilfeller som dette. Ofte vil ikkje legane væra i stand til å sei konkret kva som er årsaken til diverse mageplager. Mitt beste tips er at du tar saken i eigne hender og eksperimenterer. Kutt ut pulveret nokre veker og sjå korleis det går. Eg har sjølv hatt erfaring med mageproblemer og vart kvitt dei ved å kutta ut enkelte matvarer. Legen sa kva som var den mest sannsynlege årsaken, men han kunne ikkje garantera noko.

Som sagt, kutt ut enkeltvarer i periodar og sjå om det blir noko forskjell. Om du kuttar ut mjølkeprodukter så ta det over heile linja. Ost, mjølk, CC, kesam osv. Kuttar du ut brødvarer så kutt ut alt med mel i seg.

CC, mjølk, sjokolademjølk, proteinbar. Pulveret er eit proteintilskot. Om du har behov for proteiner, men ikkje kan ta pulver, finn alternative proteinkjelder. I væskeform er nok mjølkeprodukter det enklaste.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...