Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tenker folket om denne 2-splitten?

Bryst/Skuldre og Triceps:

Benkpress

Incline Benkpress

Pushups

Overheadpress sittendes

Front Raise Dumbell

Triceps Extension

Triceps Pushdown

Bein/Rygg og Biceps

Knebøy

Markløft

Nedtrekk bredt grep

Kabelroing smalt grep

Pullups

Barbell curls

Zottman curls

Trener etter HST-prinsippene. 2 uker i hver repsfase 15-10-5-5

Lenke til kommentar

Markløft og knebøy på samme dag vil være vanskelig å gjennomføre noe tungt i allefall, med mindre du tenker noe lignende av SL5x5 med 5x5 bøy og 1x5 mark. Ville heller vurdert en push/pull-splitt, da havner bøyen din sammen med triceps, bryst og skuldre.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Har et par spørsmål:

1. Jeg tar omega-3, men jeg trenger et multivitamintilskudd. Spesielt nå som det går mot vinter. Hva er billig og bra?

2. Jeg har tenkt å gå til innkjøp av tilskudd i pulverform som gjør at jeg klarer å få i meg nok protein. Hva er da best? Proteinpulver? Whey? Jeg aner ikke forskjellen. Kom gjerne med konkrete forslag til gode merker. Det kan nevnes at jeg har acne og føler ofte at det blusser opp når jeg drikker melk. Bør jeg da gå for en spesiell type, og er den like effektiv som de normale? Dårlig formulering, men klokken er over midnatt, så da må det være lovlig :)

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Har et par spørsmål:

1. Jeg tar omega-3, men jeg trenger et multivitamintilskudd. Spesielt nå som det går mot vinter. Hva er billig og bra?

2. Jeg har tenkt å gå til innkjøp av tilskudd i pulverform som gjør at jeg klarer å få i meg nok protein. Hva er da best? Proteinpulver? Whey? Jeg aner ikke forskjellen. Kom gjerne med konkrete forslag til gode merker. Det kan nevnes at jeg har acne og føler ofte at det blusser opp når jeg drikker melk. Bør jeg da gå for en spesiell type, og er den like effektiv som de normale? Dårlig formulering, men klokken er over midnatt, så da må det være lovlig :)

Whey protein er bra. Det er de raskeste proteinene, med kort opptakstid. Casein protein er det lenger opptakstid på.

Vist du får mye kviser av melk, så kan du evt. bland proteinpulveret med vann, selv om det ikke smaker like bra. Det syntes jeg hvertfall.

Vist du sliter litt med kviser anbefaler jeg deg produktene til www.hudspesialisten.com

Lenke til kommentar

Ostepop?

Noe mer alvorlig?

Hold deg til nøtter.

Mitt tips er spis mer kjøtt, det metter bedre. Så kan du spe på med nøtter for å få opp de siste kaloriene du trenger etter du er mett.

Eventuelt peanuttsmør (husk å kjøp helsekostvarianten, den man ofte finner i matbutikken inneholder ugunstig fett).

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Da var endelig et par hansker på plass!

En ting jeg lurer på. Vanligvis drakk jeg mye melk hver dag for å fylle både kalori og protein inntaket mitt. Et billig og effektift valg, men nå prøver jeg å få i meg så lite melk som mulig. Dette kommer av at jeg har fått en ekstrem pågang av kviser i det siste og at jeg ikker tåler melk fullt ut. Derfor lurer jeg på hvilke andre alternativer det finnes? I dag spiste jeg 200 g. nøttemix. Er forsåvidt godt det, men jeg føler ikke jeg får den metthetsfølelsen. Det suger!

Innspill?

Drikk olivenole :). Da skal du se at du får fett på kroppen!

Lenke til kommentar

At du er støl betyr ikke nødvendigvis at ikke musklene ikke er restituert.

Hvor lenge siden er det du har trent? Har du hatt nok restitusjon er det bare å kjøre på.

Trente sist på mandag. Jeg har tenkt til å begynne på RYP, så jeg begynte på mandag med å kjenne litt på øvelsene, før jeg begynner for fullt om et par uker tenkte jeg. Noen av øvelsene har jeg ikke gjort mye før (knebøy og den tricepspressen), så det er her jeg er støl. Jeg skal jo da etter planen trene akkurat de samme musklene i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...