Diskutant Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 RYP har jo en periodisering som implementerer muskelvekst OG styrke da, Diskutant. På samme måte som 5x5 også gir deg volum. Likevel, sånn jeg har skjønt det, så "fokuserer" 3x8 mer på volum, og 5x5 mer på styrke. At begge deler gjør deg både større og sterkere er åpenbart. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Aldri i livet om jeg kan gå igjennom en hel dag på bare 3 måltider. Bare innen endt arbeidsdag så har jeg intatt 2-3 måltider. Blir fort 6-7 måltider på meg hver dag. Og det har jeg gjort nå i en periode på 3 mnd. Aldri vokst så mye som jeg har gjort på den perioden her. Fysisk jobb, MYE mat hver 2-3 time (snakker 4-5k kcal+ hver dag), trening 3-4 ganger i uken = opp i muskelmasse/styrke. Hvertfall for min del. Med 4-5000kcal har du enten eit veldig høgt aktivitetsnivå, eller så må du legga på deg ein god del fett. Klart du blir stor av sånt. Poenget er at det ikkje er antal måltider som betyr noko, men mengden mat. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Aldri i livet om jeg kan gå igjennom en hel dag på bare 3 måltider. Bare innen endt arbeidsdag så har jeg intatt 2-3 måltider. Blir fort 6-7 måltider på meg hver dag. Og det har jeg gjort nå i en periode på 3 mnd. Aldri vokst så mye som jeg har gjort på den perioden her. Fysisk jobb, MYE mat hver 2-3 time (snakker 4-5k kcal+ hver dag), trening 3-4 ganger i uken = opp i muskelmasse/styrke. Hvertfall for min del. Med 4-5000kcal har du enten eit veldig høgt aktivitetsnivå, eller så må du legga på deg ein god del fett. Klart du blir stor av sånt. Poenget er at det ikkje er antal måltider som betyr noko, men mengden mat. Enig der. For min del, som sliter med å presse i meg nok mat uten å spy, skulle ønske det fantes en snarvei til 3000kcal og nok protein... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 RYP har jo en periodisering som implementerer muskelvekst OG styrke da, Diskutant. På samme måte som 5x5 også gir deg volum. Likevel, sånn jeg har skjønt det, så "fokuserer" 3x8 mer på volum, og 5x5 mer på styrke. At begge deler gjør deg både større og sterkere er åpenbart. Nei, ikke på samme måte. RYP går over tre faser, med 12, 8 og 4 repetisjoner, i henholdsvis 1, 3 og 2 uker. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 For meg personlig er det lettere å spise 3 måltider til dagen enn 5 - 6. Det passer bedre inn med mitt tidsskjema, samt at jeg har en tendens til å spise for mye dersom jeg spiser 6 måltider kontra 3. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 RYP har jo en periodisering som implementerer muskelvekst OG styrke da, Diskutant. På samme måte som 5x5 også gir deg volum. Likevel, sånn jeg har skjønt det, så "fokuserer" 3x8 mer på volum, og 5x5 mer på styrke. At begge deler gjør deg både større og sterkere er åpenbart. Nei, ikke på samme måte. RYP går over tre faser, med 12, 8 og 4 repetisjoner, i henholdsvis 1, 3 og 2 uker. Hmm.. Det har jeg faktisk ikke lagt merke til.. Har strengt talt ikke sett på RYP så mye, men trodde det var 3x8. Ser nå på tn.no at jeg tar ganske feil der Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Enig der. For min del, som sliter med å presse i meg nok mat uten å spy, skulle ønske det fantes en snarvei til 3000kcal og nok protein... Prøv 2 liter helmelk om dagen med proteinpulver i og 1 pakke fløte om dagen i tillegg til det du spiser til vanlig. Flytende næring er letter å få i seg enn fast føde... Lenke til kommentar
Brad Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Men det er vell ikke bra og få den meste næringa gjennom flytende næring? Eller er det det samma og man spiser, eller drikker, bare man får i seg antallet? Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Prøv 2 liter helmelk om dagen med proteinpulver i og 1 pakke fløte om dagen i tillegg til det du spiser til vanlig. Flytende næring er letter å få i seg enn fast føde... Jeg kunne ihvertfall aldri klart å presset i meg 2pakker helmelk og en pakke fløte hver dag. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 2 liter helmelk går fint, men ikke fløta 15 kroner for 750 gram fiskepinner må vell sies og være billig protein? Er vell 12 gram proteiner pr 100gram. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Bland fløyten med mjølka eller i ein saus så går det nok ned. Eventuelt med proteinpulver. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Damn, mager kesam med fun light var jo dritgodt! Så tipset her for leeenge siden, og har bare ikke fått prøvd det før nå. Blir mye av det fremover vet jeg Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hadde verken med meg penger eller mat på skolen i dag, men fikk tilbud om å få to liter helmelk gratis om jeg klarte å drikke alt innen friminuttet var omme. Dette takket jeg ikke nei til. Er lenge siden jeg har vært så kvalm... Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg styrtet en liter melk etter trening i dag. Lenge siden jeg har vært så utørst og fin i formen . Nå må jeg vel prøve mager kesam + fun light jeg også . Har alltid vært litt skeptisk til konsistensen (jeg ser for meg en boks med rømme som har stått en stund, hvor væsken har samlet seg på toppen). Blir det en god og fin blanding av det? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Mager kesam/ mager kesam med vanilje sammen med proteinpulver er konge! Proteinbombe! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Enig der. For min del, som sliter med å presse i meg nok mat uten å spy, skulle ønske det fantes en snarvei til 3000kcal og nok protein... Prøv 2 liter helmelk om dagen med proteinpulver i og 1 pakke fløte om dagen i tillegg til det du spiser til vanlig. Flytende næring er letter å få i seg enn fast føde... 2 liter er ikke et stort problem å helle i seg. Drikker 3-5 dl til frokost, 6-8 dl til lunch, 6-10 til kveldsmat + litt mellom måltid. Har også vurdert å begynne å drikke litt olivenolje for å få litt mer kalorier, men du blir ganske shaky etter noen uker med det, har jeg hørt av en kamerat av meg. Hvordan er det med GOMAD? Jeg har ikke sjans enda, ikke råd heller. Ca 2 l er mer enn nok for meg, selv om jeg sikkert skulle hatt i meg mer... Damn, mager kesam med fun light var jo dritgodt! Så tipset her for leeenge siden, og har bare ikke fått prøvd det før nå. Blir mye av det fremover vet jeg Prøvde cottage cheese med fun light i dag. Smakte helt forferdelig. CC-en smakte ingenting, konsistensen var bare fæl, og funlighten fikk en merkelig merkelig smak. Kjøpte en boks mager kesam en stund etterpå, den skal prøves i morgen, eller på onsdag etter trening. Hadde verken med meg penger eller mat på skolen i dag, men fikk tilbud om å få to liter helmelk gratis om jeg klarte å drikke alt innen friminuttet var omme. Dette takket jeg ikke nei til. Er lenge siden jeg har vært så kvalm... Det er fælt. Drikker mye helmelk, men 2 l på styrten, det skulle jeg slitt med.. Fytti! Hvor langt friminutt? Skulle klart det på 20-30 minutter om det var typisk matfri e.l., tror jeg.. Jeg styrtet en liter melk etter trening i dag. Lenge siden jeg har vært så utørst og fin i formen . Nå må jeg vel prøve mager kesam + fun light jeg også . Har alltid vært litt skeptisk til konsistensen (jeg ser for meg en boks med rømme som har stått en stund, hvor væsken har samlet seg på toppen). Blir det en god og fin blanding av det? Så lenge du rører nok blir nok konsistensen fin, tipper jeg. Hvor mye fun light tror du er passelig? Skal den være ublandet eller utblandet med vann? Lenke til kommentar
Terminat0r Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hei. Jeg lurer på en ting: Jeg er i en eksamensperiode nå fram til juleferien og kommer ikke til å trene i mer enn 1 mnd. Det jeg har tenkt å gjøre er å ta ca 100 pushups hjemme hver kveld. Er det noen andre øvelser jeg kan ta for å holde meg i form? Tar btw. 25 pushups (30 er maks) og jeg har tenkt å gjøre dette 4 ganger. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Satt og leste litt rundt på nettet i helga om mat vedrørende trening. Stod selvfølgelig mye om protein, men flere steder påpekte de at det var viktig å få i seg karbohydrater etter trening og for å fylle på lagrene i kroppen. Noe i den duren i hvert fall. Satt på jobben tidligere i dag (vel, egentlig i går) og var så vidt innom msn.no. Der stod det om 10 myter innen styrketrening, ene myten var at man burde få i seg karbohydrater. Hva er egentlig sant? Vurderer å kjøpe karbopulver. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Satt og leste litt rundt på nettet i helga om mat vedrørende trening. Stod selvfølgelig mye om protein, men flere steder påpekte de at det var viktig å få i seg karbohydrater etter trening og for å fylle på lagrene i kroppen. Noe i den duren i hvert fall. Satt på jobben tidligere i dag (vel, egentlig i går) og var så vidt innom msn.no. Der stod det om 10 myter innen styrketrening, ene myten var at man burde få i seg karbohydrater. Hva er egentlig sant? Vurderer å kjøpe karbopulver. Etter trening bør du ha 0,5gram protein pr kg, og 1gram carb pr kg. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Et lite spørsmål når det gjelder å dele opp bein/overkropp og trene dette 4 dager på rad.. Vil det ikke bli litt mye for korsrygge å ta markløft på økt A og knebøy/strakmark på økt B dagen etterpå? Programmet ser noe slikt ut: Økt A; Markløft, benkpress, skulderpress, skråbenk og nedtrekk Økt B; Knebøy, strakmark, beinpress, sittende legg press. Endret 22. november 2011 av bIsk0p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå