Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hvis du trener for volum er det vel mere 72 timer som er å foretrekke, styrke krever minimum 48 timer for best effekt... Trenger kilde!!! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg har ikke sjans til å vente 72 mellom styrke øktene mine! 24 timer er litt mye til tider.. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Det blir jo ikke så lenge totalt sett, man splitter vel og er oftere på trening. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Nei, klar over dette. Men selv på 2-split er det vanskelig å ikke trene samme muskler to dager på rad (direkte og indirekte selvsagt..) Lenke til kommentar
War Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Den lange pausen er jo for nervesystemet skal hente seg inn igjen, lenger på volum en for tyngre styrketrening? Skeptisk. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Hvorfor mener du de ikke kan brukes til markløft? Du får kortere løftebane hvis du ikke bruker sko i det hele tatt, men jeg ser ikke noe annet argument enn det. Eg har ikkje noko vitenskapleg forklaring, men alle eg har spurt og alt eg les om emnet på nettet konkluderer med det same. Ta markløft med flat såle eller utan sko. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Spørs kva du har råd til og kva du skal bruka dei til. Flate kan brukast til markløft og knebøy, med heva hel kan ikkje brukast til markløft. BAF og Adidas er populære. Flate Otomix er ganske greie til ein fin pris. Hvorfor mener du de ikke kan brukes til markløft? Du får kortere løftebane hvis du ikke bruker sko i det hele tatt, men jeg ser ikke noe annet argument enn det. http://stronglifts.com/weight-lifting-shoes-squats-deadlifts/ - Hva Medhi mener om sko og markløft. Endret 21. november 2011 av Lednar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 http://www.side2.no/helse/article3277200.ece Flåsete overskrift, men budskapet var jo av det meir fornuftige slaget. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Utrolig lite informativ artikkel. Det står f.eks ikke noe om hva måltidene bestod av, eller om de ulike gruppene spiste det samme. Skal man opp i vekt må man få i seg mer kalorier enn man forbrenner, så ser jeg ikke hvordan en banan som mellommåltid vil kunne hemme muskelvekst. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg leter etter et treningsprogram å begynne på. Hva er forskjellen på SL og RYP, bortsett fra øvelsene? Når bør man velge hva? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg leter etter et treningsprogram å begynne på. Hva er forskjellen på SL og RYP, bortsett fra øvelsene? Når bør man velge hva? https://www.tn.no/assets/content/ryp/Release-YOUR-potential.pdf les Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Jeg leter etter et treningsprogram å begynne på. Hva er forskjellen på SL og RYP, bortsett fra øvelsene? Når bør man velge hva? http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ les Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Vel og bra det, jeg har lest om hver av de. Jeg lurte på om dere hadde noen spesielle tips til hva jeg bør velge, eller noen erfaringsmessige sammenligninger mellom programmene? Lenke til kommentar
Brad Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Nå har jeg fullført 8 uker med HST-trening. Skal egentlig ha en uke fri nå, men vil virkelig trene. Jeg føler meg ikke utslitt eller noe. Så jeg lurer på om det virkelig er nødvending med en uke fri nå? Jeg er 17 år, og føler meg ikke utslitt i det hele tatt etter de 8 ukene jeg har trent nå. Kan jeg evt. starte på lettere vekter den første uken? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Mener du en økt til eller en helt ny runde? Du må ha deloadingen eller så har du så sterkt bindevev at du ikke kommer til å trene en fiber. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Mente en ny runde. Men da må jeg vell bare vente en uke og se på teknikkfilmer og bare gire meg opp til neste uke! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Vel og bra det, jeg har lest om hver av de. Jeg lurte på om dere hadde noen spesielle tips til hva jeg bør velge, eller noen erfaringsmessige sammenligninger mellom programmene? Spørs hva du vil. Lær deg teknikken skikkelig, spis 5 ganger så mye som du tror er nok, og så tar du litt til, drikk 4 liter melk om dagen (GOMAD), og spis enda litt til. Så begynner du på SL5x5 dersom du vil bli sterk (5 reps, 5 sett), eller RYP dersom du vil bli større (8 reps, 3 sett). Vil anbefale SL5x5 da du blir større av å bli sterker også. Pluss, det er kulere å si "jeg tar 180 kg i mark" enn å si "jeg har to cm mer rundt brystkassen enn deg". Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 RYP har jo en periodisering som implementerer muskelvekst OG styrke da, Diskutant. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Vet ikke helt om jeg er helt på GOMAD, jeg er ikke særlig skinny. Men takk for hjelp! EDIT: Apropos hva man heller i seg, et par tanker som treffer meg når jeg ser på diettforslaget til for eksempel RYP: Så lang tid det må ta å forberede alt dette? Så DYRT det er? Også er jeg allergisk mot egg. Har dere noen diettips til en fattig student som er allergisk mot egg? Endret 21. november 2011 av Broseph Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 http://www.side2.no/helse/article3277200.ece Flåsete overskrift, men budskapet var jo av det meir fornuftige slaget. Aldri i livet om jeg kan gå igjennom en hel dag på bare 3 måltider. Bare innen endt arbeidsdag så har jeg intatt 2-3 måltider. Blir fort 6-7 måltider på meg hver dag. Og det har jeg gjort nå i en periode på 3 mnd. Aldri vokst så mye som jeg har gjort på den perioden her. Fysisk jobb, MYE mat hver 2-3 time (snakker 4-5k kcal+ hver dag), trening 3-4 ganger i uken = opp i muskelmasse/styrke. Hvertfall for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå