Diskutant Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 Sløvt at de ikke filmer det, er så sykt mye tullesport å se. men så fra lista de at Carl Yngvar Christensen dro 312.5 kg i benk. føler meg med ett litt puslete Og 360 kg i mark Hvor gammel er han? Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Sløvt at de ikke filmer det, er så sykt mye tullesport å se. men så fra lista de at Carl Yngvar Christensen dro 312.5 kg i benk. føler meg med ett litt puslete Og 360 kg i mark Hvor gammel er han? CYC er 1990-modell og er Norges største talent innen styrkeløft . Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 Sinnsykt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Nei det er ikke sinnsykt Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Spørs kva du har råd til og kva du skal bruka dei til. Flate kan brukast til markløft og knebøy, med heva hel kan ikkje brukast til markløft. BAF og Adidas er populære. Flate Otomix er ganske greie til ein fin pris. Eg brukar alltid ein 2,5kg plate under kvar hel når eg utfører knebøy, fordi eg syns teknikken min blir bedre og det er lettare å løfte. Vurderar å kjøpe flate Otomix sko, men då må eg jau framleis bruke vektskiver...Blir jau altfor tungvindt å bytte sko på trening bare for 7 sett med knebøy. Er jau tross alt ikkje pro styrkeløftar. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Sju sett er jo ein del det. Eg kunne fint hatt heva hel, men har ikkje testa det nok til å kjøpa inn. Då hadde eg brukt dei på knebøydagen (som ikkje har markløft), der eg og har benk, der heva hel er greit å ha. På markløftdagen kan eg bruka flate sko. Er stort sett kun benk og knebøy eg hadde hatt bruk for heva hel. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Ja blir fort 7-9 sett med oppvarming og arbeidssett. Kva skal du med heva hel til benkpress? Og er det nokon kjende norske kjedar med fysisk butikk eg kan oppsøke for å prøve ein slik type sko? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 (endret) Kva skal du med heva hel til benkpress? Dei er fine for å få betre leg drive når beina er spent bakover ved at helen er nedi bakken. Og er det nokon kjende norske kjedar med fysisk butikk eg kan oppsøke for å prøve ein slik type sko? Har leitt etter det same sjølv, men har ikkje funnet noko. Trur treningssenter og den slags er ditt beste håp. Endret 20. november 2011 av Zeph Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hvor gærnt er det å trene 2 dager etter hverandre? Trener egentlig Mandag, osndag og fredag, men pga skolen passer det best med tirsdag(tidlig om morningen før skolen ), tordag og fredag. VIl det gå greit? Trener 5X5 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Tenker du å legge det om permanent? Er en grunn til at det er en dag i mellom i så fall. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Som eit permanent program ville eg ikkje hatt trening to dagar på rad. Kvifor ikkje tirsdag, torsdag og laurdag? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Umulig å komme seg til byen på lørdagene. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hvordan er det å trene hjemme, uten kraftig oppvarming ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hvordan er det å trene hjemme, uten kraftig oppvarming ? Med vekter eller kroppsvekt? Chins, push-ups og liknande er ikkje noko problem, du blir varm av det. All form for trening med vekter bør inkludera oppvarming. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Som eit permanent program ville eg ikkje hatt trening to dagar på rad. Kvifor ikkje tirsdag, torsdag og laurdag? Mener du da selv om det ikke er samme muskelgrupper? Eller samme muskelgrupper to dager på rad? Sistnevnte er jo ikke noe særlig, men den første? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Ut fra konteksten var det jo snakk om Stronglifts ... Lenke til kommentar
Payung Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Spørs kva du har råd til og kva du skal bruka dei til. Flate kan brukast til markløft og knebøy, med heva hel kan ikkje brukast til markløft. BAF og Adidas er populære. Flate Otomix er ganske greie til ein fin pris. Hvorfor mener du de ikke kan brukes til markløft? Du får kortere løftebane hvis du ikke bruker sko i det hele tatt, men jeg ser ikke noe annet argument enn det. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Ja blir fort 7-9 sett med oppvarming og arbeidssett. Kva skal du med heva hel til benkpress? Og er det nokon kjende norske kjedar med fysisk butikk eg kan oppsøke for å prøve ein slik type sko? Ikke at du er fra Stavanger, men mener at MMA senteret her faktisk har styrkeløftsko i lokalet. Det er iallefall mulig å kjøpe der (med rabatt for medlemmer) Hvor gærnt er det å trene 2 dager etter hverandre? Trener egentlig Mandag, osndag og fredag, men pga skolen passer det best med tirsdag(tidlig om morningen før skolen ), tordag og fredag. VIl det gå greit? Trener 5X5 Passe på å varme ryggen ekstra godt opp når du trener om morgningen. Når du står opp så tidlig vil rygg skivene dine være oppblåste o.l. Stor belastning på disse før de har sunket sammen, vil lett føre til skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå