Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var nye herlige sko bestilt :D også titan obligatorisk drakt, og Inzer z kneewrap. Gjør meg klar for mitt første stevne i februar, håper på en del treninger med Brumunddal fremover. Går for raw løft første gangen.

post-172174-0-81470900-1321048340_thumb.jpg

BTW; ja vektløfter sko er og anbefale, du har ingen ting og tape for og si det sånt.

Du får huske å skrive her når du får dem. Vurderer å kjøpe de du har kjøpt eller Rogue Do-win. Prøvde knebøy med et par 1,25kg plater under hælen i går og det føltes fantastisk.

da er pakken her, og har på meg skoene nå. DE ER JÆVLA GODE, sitter godt og bra underlag på de. Gleder meg til søndag knebøy :)

Lenke til kommentar

Jeg har merket at jeg er noe top heavy.. Morsom sak :) Tok beinpress og markløft som en gærning i det siste. Fortsatt ikke balansert, men det har blitt bedre

Så plutselig så jeg i helspeilet og gikk dang! calves. Jeg har jo ikke gjort noe med de i det hele tatt.

Så nå går nesten all trening fremover en periode vil gå til mage og bein.

Lenke til kommentar

Sykt bra spørsmål, Toppris.

Syns det fortjener en egen tråd :)

Kosthold: 8. Pdd. er jeg veldig fornøyd med mitt kosthold. Tror nok det er her det har skortet mest for min del tidligere. Kunne dog fått i meg mer frukt.

Treningsprogram: 8. Jeg kjører mitt eget designa treningsprogram, i en såkalt 2-split. Jeg har framgang på di tinga jeg vil ha framgang på, og synes det aldri blir kjedelig.

Kroppsbygning 8: Få et par guns som matcher resten, samt litt mer sixpack så er jeg klar til sommeren 2012 :D

Styrke: 7 Jeg er veldig fornøyd med styrken i overkroppen (bryst, armer, øvre rygg), men føler jeg har masse å gå på i knebøy og markløft.

Lenke til kommentar

Kosthold 6

Jeg er sånn temmelig fornøyd, men absolutt rom for forbedringer. Er student, så har ikke så altfor stort matbudsjett. Fom. januar blir jeg derimot arbeidstager, så blir interessant å se om kostholdet mitt forandrer seg noe. Spiser for tiden noe ala dette.

Frokost: Ristet brød med pålegg + melk eller havregryn

Lunsj: Motsatt av frokost. Dvs. gryn hvis brød til frokost eller brød hvis gryn til frokost.

Lunsj2: Knekkebrød, nøtter, frukt, etc.

Middag: Som regel noe med svinekjøtt, pastarett, laks eller noe fra kantina her på NTNU Gløshaugen.

Treningsprogram 8

Kjører en miks av styrketrening og kondisjon. Har de siste ukene gjort noe ala det her:

Dag1: Sirkeltrening (masse forskjellige kroppsvektbaserte styrkeøvelser samt balanseøvelser)

Dag2: Rygg, biceps, knebøy, mage.

Dag3: Bryst, triceps, skuldre, mage.

Dag4: Joggetur / spinning.

Kroppsbygning 7

Er ganske svær, men har nok kanskje litt høy fettprosent. Er ikke feit i det hele tatt, men har ikke helt flat mage heller. Veier litt under 90 kilo og er 184 høy. Jeg begynner dog å bli gammel (25 år), og merker at jeg ikke kan spise hva jeg vil lenger uten konsekvenser.

Styrke 8

Benker 110, klarer 10-12 hangups osv osv. Knebøy og markløft trener jeg aldri tung med, er litt for redd for ryggen. Ellers har jeg fullført et halvmaraton på 1:44 og hadde ingen problemer med treningsturer på landeveissykkelen på 7-8 mil i sommer.

Alt i alt er jeg ganske sporty og fornøyd med min fysiske form. Absolutt rom for forbedringer både mtp. intensitet på treningen min, samt kosthold. Tror jeg kommer til å bevege meg mer og mer bort fra konvensjonell styrketrening fremover. Dels fordi jeg er gått litt lei det, dels fordi jeg føler at jeg har mer behov for å forbedre kondisjon, samt ikke veie mer enn jeg gjør nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Fikk en kilo kreatin i posten idag. Står jeg skal blande 5 gram med 5 dl vann, er det nødvendig med så mye vann? Og når er det best å ta det?

Du har bestilt noe du ikke vet hva er? :!:

Det er ikke noe du skal brøle for. Kan tenke meg at samme skjedde med deg da du startet å trene!

Du må ikke gjøre narr av andre, det skaper bare dårlig stemning her..

Uavhengig av om han nettopp begynte å trene, hadde han sikkert lært seg å lese og opphente seg informasjon om en vare før han kjøpte den.

Forresten unnlot du å quote en viktig del av innlegget hans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...