gnav Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Noen som vet om en forhandler som selger vektløftersko i Stavanger? Hvis ikke, har dere tips til norske nettbutikker som ikke er grundig overpriset? Hugol: Jeg varmer opp med dynamiske aktiveringsøvelser for og . I tillegg tar jeg en form for og før pressøvelser. Ellers gjør jeg som deg, jobber meg opp mot arbeidssettet med gradvis tyngre vekter. Dog er jeg forsiktig med å bruke for mye krefter på oppvarmingen, spesielt hvis arbeidssettet er veldig tungt. Jeg føler det er litt avhengig fra person til person hvor mye oppvarming som er nødvendig. Det er nesten noe en må prøve seg fram til selv. Aktiveringsøvelser er greit å ta for å rette opp ev. ubalanser, forebygge skader og forbedre bevegelighet. Mye av dette er også avhengig av behov, som man igjen må finne ut av selv. Endret 15. november 2011 av gnav Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Jeg har to spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på. Dette med oppvarming først. Hvordan varmer dere opp før en øvelse/økt? Personlig følger jeg 5x5 programmet, hvor jeg går fra lav vekt opp mot det avsluttende settet hvor vekten er tung. Er dette for dårlig? Jeg opplever også de fleste øktene mine som "bortkastet". Om de er det, har jeg liten tro på, men det føles slik ettersom jeg nesten aldri føler meg svett. Har dette noe med oppvarmingen å gjøre? Takk for alle svar. Sjå i treningsloggen min (signaturen), så ser du slik eg har gjort det på siste posten. Absolutt ein god oppvarming for min del iallfall. Eg svettar ikkje stor eg heller, om eg ikkje har på genser da Kor lenge pleier folk å ha pause mellom kvart oppvarmingssett? Kjøyrer vanlegvis rundt 2min mellom arbeidssetta. Trenar forresten SL 5x5. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Oppvarmingssett er det kort pause mellom, så lenge jeg ikke står og skravler eller må lete etter forbanna vektskiver eller alt det andre som alle på gymmet kaster rundt seg på de mest random steder. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Kan du definere kva du meiner med kort? Er det få sekundar, eller ligger det på rundt 1min? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Den tiden det tar å legge til vekter, ta seg en slurk vann. Maks 1 minutt. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Er det mange andre enn meg som foretrekker å trene alene? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Jeg gjør. Ser det er en del andre som trener med en venn, og det går ofte "dårlig". Blir veldig sjeldent seriøst. Var to gutter i dag som gjorde et par reps i benkpress, for så og snakke i 15 minutter. Blir veldig av og på, samt mye surring. Når jeg trener alene kan jeg trene akkurat det jeg vil, i det tempoet jeg vil, og ta pauser når jeg vil. Endret 15. november 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Blir meir motivert tiul å trene om eg har folk eg kjenner der, eller om eg blir kjent med nye folk, men samtidig blir det fort veldig lange pauser Så både ja og nei. Er eg ute etter å få tida til å gå + få litt meir motivasjon, så foretrekker eg å trene med andre folk. For å vere effektiv, foretrekker eg å vere aleine. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Jeg liker best å trene mutters alene. Når jeg trener med andre, enten det er folk jeg kjenner eller ikke, føler jeg alltid at jeg blir studert nøye når jeg trener, noe som setter et slags press på meg. Det liker jeg dårlig; jeg hater oppmerksomhet nesten like mye som jeg hater press . Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Er veldig glad i å trene alene. Presterer bedre da, også. Føler meg mye mer komfortabel med at det er meg og mitt. Har riktignok et lass med venner som trener samme stedet, og er også bekjent av veldig mange, så møter stort sett på noen. Lørdags-trening klokka tolv, da er det fint! Lenke til kommentar
Brad Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Er vell ikke så lurt å bestille jack3d vist iHerb.com er en amerikans nettbutikk? Da får du neppe jacken gjennom. Må heller bestille fra EU land. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 15. november 2011 Rapporter Del Skrevet 15. november 2011 Bare å reise til Sverige vell? Der eg kaupte Jack3d iallfall, ikkje noko stress det. Kanskje litt dyrare, betalte vell rundt 200-250kr. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 jeg foretrekker i grunn å trene alene, men det begynner å bli litt småskummelt, spes i knebøy. Med rette partneren får man også trent bedre fordi man presser hverandre. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 Når det er tung benk som teller, liker jeg best å trene med andre. Skummel øvelse å være alene på, i tillegg er det kjedelig å måtte vente på å få noen til å spotte/få dårlig spotter (les: tea-bagging!) Generelt når vektene blir tunge er det greit å ha noen som sjekker teknikken min. Ellers liker jeg meg best alene! Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 Noen som vet om noen bra øvelser for nedre del av rygg? Evt hvor bra er rygghev? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 Interesant! Aftenbladet har tiden litt fokus på Steoider. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 Interesant! Aftenbladet har tiden litt fokus på Steoider. Det er tydelig at det blir forsket svært lite på slikt i Norge, når de trekker fram en undersøkelse som er rimelig lite sammenlignbar med norske forhold, og også har endel andre svakheter, f.eks at utvalget kun inkluderer brukere av visse nettsider. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 Bare å reise til Sverige vell? Der eg kaupte Jack3d iallfall, ikkje noko stress det. Kanskje litt dyrare, betalte vell rundt 200-250kr. Det er litt langt med tog til Sverige fra Stavanger . Koster en del også, så jeg tror ikke det er verdt det for min del. Med mindre man faktisk ikke får kjøpt Jack3d på internett pga toll. Noen som har erfaringer der? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 Kjøp fra cheapuksupplements.co.uk da? Lovlig å kjøpe over nett fra et EU-land så går det gjennom. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. november 2011 Rapporter Del Skrevet 16. november 2011 Noen som vet om noen bra øvelser for nedre del av rygg? Evt hvor bra er rygghev? Rygghev er veldig bra, og enkel å gjøre tyngre om du har tilgang til en swissball. Jeg liker bedre å gjøre øvelsen på ball fordi du får bedre range of motion (ehh hva heter det på norsk da..), større bevegelsesbane (?). Kan også gjøres på benk. Markløft, så lenge du gjør det rett, veldig god øvelse. Superman. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå