Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig, men krangler litt med ei venninne som har fått anbefalt å ta knebøy og utfall i smith-maskin av sin personlige trener, fordi hun sliter med teknikk og har et dårlig kne.

Er det bare jeg som tenker "vel, så lær deg den jævla teknikken" hver gang noen bruker det som unnskyldning?

Dårlig teknikk er selvfølgelig ikke en god nok unnskyldning. Alle starter et sted, teknikk må læres. Spørsmålet her er vel hvordan et dårlig kne spiller inn. Det har vel verken du, jeg eller en personlig trener kunnskaper nok til å uttale oss om. Men sånn generelt sett ville jeg ristet på hodet av folk som velger smith maskin pga. dårlig teknikk.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig, men krangler litt med ei venninne som har fått anbefalt å ta knebøy og utfall i smith-maskin av sin personlige trener, fordi hun sliter med teknikk og har et dårlig kne.

Er det bare jeg som tenker "vel, så lær deg den jævla teknikken" hver gang noen bruker det som unnskyldning?

Nå går jeg bare ut ifra ting, men det kan hende at kneet hennes er hovedgrunnen. Utfall er en av de beste stabiliseringsøvelsene for knær, så fremt man har kommet langt nok i prosessen til at man kan utføre øvelsen. Om kneet er så dårlig at knebøy og utfall utgår, så må man starte veldig enkelt med enten øvelser med strikk, eller leg extension maskina f. eks.

Ellers er jeg enig, dårlig teknikk fikser man ikke ved å lasse på vekter, man begynner med f. eks goblet squat (enklere for folk å komme lenger ned da, samt legge vekten bakover) osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sliter noen med et kne sier jeg bare shut the fuck up and squat. Knebøy med riktig teknikk er skadeforebyggende for knærne, presse knærne ut på vei ned og på vei opp (IKKE la knærne falle innover) kjøre dype knebøy, og knebøy med strikk 8 tall som en del av oppvarmingen/de første settene. Smith maskin er bare dumt, og bruker unødvendig plass :mrgreen: Noen ganger går personlig trenere og gym lærere meg på nervene. Sier ikke alle men sånn ca 90% av de jeg har sett eller vært borti.

Lenke til kommentar

Jeg ble satt i smith-maskin for å ta knebøy når jeg begynte på treningssenteret. (Selvfølgelig en "ekspert" som jobbet på treningssenteret som satte meg der. Jeg visste ikke bedre) En dag spurte jeg en på senteret som kjørte ordentlig bøy, om hva han mente om saken. Bra jeg gjorde det.

Ang eksperter på treningssenter, så skal man vel ta de med en klype salt ?

En av de personlige trenerene der jeg trener trengte spotter til benk. Grunnen var at han skulle prøvde og løfte 50kg 50ganger, fordi han ikke visste hva han lå på siden han ikke hadde trent benk på driitlenge...

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på.

Jeg er nå i den velkjente "4-liter-h-melk-pr.-dag" som The Doof anbefaler. Men, er det vann i melk? Merker at jeg blir litt dehydrert, og det er vanskelig å få i seg nok vann.

Edit: Har googla dette og eneste som kommer opp er morsmelk sider og sånn.

EditEdit: 88%. What the deuce....

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...